تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799714194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقشه دار شدن 10 ميليون هکتار از زمين هاي کشاورزي کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ خرداد ۱۳۹۴ (۲۱:۵۳ب.ظ)
نقشه دار شدن 10 ميليون هکتار از زمين هاي کشاورزي کشور موج - معاون حفظ کاربري و يکپارچگي اراضي کشاورزي سازمان امور اراضي کشور گفت: عکس برداري و تهيه نقشه براي 10 ميليون هکتار از زمين‌هاي کشاورزي کشور انجام شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، فريد صيدي نژاد روز يکشنبه در گردهمايي دو روزه مديران امور اراضي منطقه دو کشور (منطقه زاگرس) با بيان اينکه حدود 70 درصد از اراضي کشاورزي کشور بدون سند است، افزود: عکس برداري و تهيه نقشه هفت ميليون هکتار از اين اراضي در سال گذشته انجام شده و سه تا چهار ميليون هکتار نيز در سال جاري انجام مي‌شود.
وي گفت: تبديل اين عکس‌ها به نقشه‌هايي با مقياس يک دوهزارم، فرآيند صدور اسناد زمين‌هاي کشاورزي و مديريت سطح اراضي را آسان سازي و دقيق مي‌کند.
معاون حفظ کاربري و يکپارچگي اراضي کشاورزي سازمان امور اراضي کشور پيش بيني کرد: با اين اقدام صدور اسناد مالکيت براي کشاورزان در برنامه ششم توسعه، وضعيت مطلوبي پيدا کند.
وي سطح زمين‌هاي کشاورزي در اختيار مالکان در کشور را هجده ميليون و 700 هزار هکتار برآورد کرد و گفت: براساس آخرين اعلام سازمان آمار کشور، اين سطح به 16.7 ميليون هکتار کاهش يافته است.
صيدي نژاد اضافه کرد: با وجود کاهش دو ميليون هکتاري سطح زمين‌هاي کشاورزي، سطح باغات کشور در سال‌هاي اخير، حدود يک ميليون هکتار افزايش داشته است.
معاون حفظ کاربري و يکپارچگي اراضي کشاورزي سازمان امور اراضي کشور بر ضرورت فرهنگ سازي و اطلاع رساني از قوانين براي مشارکت مردم در حراست و نگهداري از اراضي کشاورزي هم تاکيد کرد.
صيدي نژاد با بيان اينکه در اين نشست به تنظيم برنامه‌ها، آخرين دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هاي ابلاغي و برنامه‌ها و نشست‌هاي داخلي پرداخته شد، خاطرنشان کرد: مباحث درآمدي در بخش‌هاي مختلف اعم از واگذاري اراضي ملي و دولتي، وصول درآمدها، اجراي طرح‌ها و برنامه‌ها و مجوز تغيير کاربري در دستور کار قرار گرفته که بايد تا آخر سال جاري محقق شود و برگشت‌ها نيز به صرفه باشد.
معاون حفظ کاربري و يکپارچگي اراضي کشاورزي سازمان امور اراضي کشور با اشاره به اجراي مرحله اول عمليات اجرايي اين طرح در سال گذشته گفت: اين طرح از پارسال با امضاي توافقنامه عکسبرداري هوايي از هفت ميليون هکتار از زمين‌هاي کشاورزي 14 استان، بين روساي سازمان امور اراضي کشور و سازمان نقشه برداري کشور آغاز شد.
صيدي نژاد با اعلام اينکه گشت‌هاي حفظ کاربري را در سال جاري تداوم مي‌بخشيم، اظهار کرد: گزارش‌هاي تغيير کاربري غيرمجاز را به موقع دريافت و با متخلفان آن به شدت برخورد مي‌کنيم.
همچنين مردم مي‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفي موارد را به سازمان اطلاع دهند تا با بررسي موضوع مطرح شده، پاسخ شکايت خود را دريافت کنند.
وي همچنين با اشاره به بازنگري در طرح هادي روستايي گفت: در قالب تفاهم نامه امور اراضي با بنياد مسکن، آن بخش از اراضي کشاورزي که به اشتباه در طرح هادي روستايي جانمايي شده است، به صورت زمين کشاورزي به چرخه توليد بازگردانده مي‌شود.
صيدي نژاد افزود: پارسال اين بازنگري به صورت آزمايشي در سه استان گلستان، گيلان و مازندران آغاز شد که طبق بررسي‌ها نزديک به 200 هزار هکتار اراضي فعال کشاورزي در طرح هادي روستايي قرار دارد.
وي گفت: با هدف بازگشت اين زمين‌ها به چرخه توليد، نقشه طرح‌هاي هادي روستايي در اختيار سازمان امور اراضي قرار مي‌گيرد تا زمين‌هايي که فعاليت زراعي و باغي در آن‌ها انجام مي‌شود، مورد بازنگري قرار گيرند.
وي تاکيد کرد: طرح هادي روستايي با هدف توسعه روستايي و تأمين نياز روستاييان انجام مي‌شود و در اجراي اين طرح نبايد زمين‌هاي فعال کشاورزي دچار تغيير کاربري و خروج از چرخه توليد شوند.
مشاور و مديرکل دفتر رياست و ارزيابي عملکرد استان‌ها در امور اراضي کشور نيز در اين گردهمايي، اصل پيشگيري را در حفاظت از زمين‌هاي کشاورزي مقدم بر اعمال قانون و قلع و قمع ساخت و سازها و تغيير کاربري‌ها دانست.
سيدنصرالله محقق بهشتي گفت: اين نشست فرصت مغتنمي براي تجميع آرا و ارائه راهکارهاي کاربردي، مشارکتي و عملي براي حراست از زمين‌هاي کشاورزي است.
وي با بيان اينکه اقدامات خوبي در برخي استان‌ها در زمينه تغيير کاربري‌ها طي دو سال اخير صورت گرفته است افزود: هماهنگي مطلوبي در اين زمينه در اين استان ايجاد شده و تداوم اين آرامش و ثبات نيازمند همکاري سازمان جهاد کشاورزي و ديگر دستگاه‌هاي اجرايي با ادارات امور اراضي است.
محقق بهشتي ادامه داد: سازمان امور اراضي کشور همپاي سازمان‌هاي جهاد کشاورزي در استان‌ها حمايت لازم از دفاتر امور اراضي و مقابله با تغيير کاربري‌ها را بيش از گذشته در دستور کار خود قرار دهد.
مدير امور اراضي سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي نيز در اين گردهمايي با اشاره به اينکه آذربايجان شرقي يک ميليون و 200 هزار اراضي مستعد کشاورزي دارد، افزود: به منظور حفظ و صيانت از اراضي کشاورزي بايد از زمين‌هاي کشاورزي به نحو مطلوب استفاده شود و بين مردم نيز اين فرهنگ نهادينه شود.
قاسم جعفروند گفت: براي ترويج حفظ کاربري اراضي ماشين‌هاي گشت ويژه حفظ کاربري فعاليت دارند و با ساخت و سازهاي غير مجاز و تغيير کاربري بدون مجوز برخورد مي‌شود.
وي با اشاره به اهداف برگزاري گردهمايي دو روزه در تبريز گفت: بررسي چالش‌هاي موجود در زمينه مديريت بر عرصه‌هاي دولتي و کشاورزي، نحوه حفاظت از اراضي، طرح کاداستر اراضي کشاورزي، نحوه مديريت و راه اندازي خط 131 گزارشات مردمي، بررسي تفاهم نامه‌هاي امضاء شده في مابين امور اراضي و بنيادمسکن، ثبت اسناد و املاک و سازمان‌هاي جهاد کشاورزي در استان‌ها، توسعه باغات در اراضي شيب دار، تعيين تکليف وضعيت ثبتي ساختمان‌ها و اراضي بدون سند و سنددار کردن زمين‌هاي کشاروزي، بررسي ماده هشت قانون افزايش بهره وري و رفع تداخلات، راه اندازي گشت‌هاي حفظ کاربري، تقويم و ارزيابي اراضي براي اخذ عوارض ماده دو قانون، نحوه اجراي احکام قضايي و بررسي ماده 54 قانون رفع موانع توليد و پيش نويس آيين نامه اجرايي آن از جمله اهداف برگزاري اين گردهمايي بود.
گردهمايي دو روزه مديران امور اراضي منطقه دو کشور (منطقه زاگرس) با حضور مسئولان و معاونان سازمان امور اراضي کشور و مديران امور اراضي استان‌هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل، زنجان، همدان، خوزستان، هرمزگان، کرمان، کردستان، مرکزي و کرمانشاه در شهر تبريز برگزار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن