تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821119595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معمولاً ماه عسل تکرار نمی‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


معمولاً ماه عسل تکرار نمی‌شود وبلاگ > تاجگر، رضا - قطع نظر از وجه تسمیه برنامه "ماه عسل"، ماه عسل تازه‌دامادها معمولاً تکرار نمی‌شود.


این که ماه عسل تازه‌دامادها معمولاً تکرار نمی‌شود، دلیل دارد. شاید مهم‌ترین دلیلش این باشد که اولین و مهم‌ترین خاطره عروس و داماد است. و اگر قرار باشد تکرار بشود، دیگر نه اولین است و نه مهم‌ترین.
"ماه عسل" که برنامه ویژه ماه مبارک رمضان است و مجری انحصاری و دارای سرقفلی اش، احسان علیخانی است، برنامه ای است با پخش زنده؛ آنقدر زنده که گاهی حتی ناظر پخش شبکه نیز از اشتباه و خبط و خطاهای معمول و خاص برنامه‌های زنده می‌گذرد و مجری برنامه هم انگار که خب عادی و طبیعی و بدیهی است و پخش زنده ناگزیر از هر اشتباهی است، عبور بی عذر و بهانه را حق خویش می‌داند.

پخش یک برنامه زنده که تمام لذت و هیجانش در پخش زنده برنامه است، معلوم نیست براساس کدام منطق رسانه‌ای، فردای هرروز، تکرار می‌شود!؟! جز این که بگوییم تلویزیون، چاره ای غیر از تکرار برای پر کردن زمان و وقتی که در اختیار دارد تا برنامه ای مطلوب و درخور شأن مخاطب ارائه دهد، ندارد؛ ندارد چون برنامه تولیدی مناسب ندارد؛ ندارد چون مدعی است با کمبود بودجه مواجه است. رعايت حقوق مخاطب، حقي اساسي از حقوق شهروندي است.
اما بر فرض پذیرش موضوع كمبود بودجه، روی سخن نگارنده، مجری برنامه است که؛ آقای مجری، کمی حرفه ای با مخاطب برخورد بفرمایید. ضرورتی ندارد که بخواهید بجنگید! فقط کافی است با تکرار و پخش غیرزنده برنامه "ماه عسل" مخالفت بفرمایید، همین!
یادآور می‌شود که "ماه عسل"، برنامه ای مناسبتی است که چندین سال پیاپی است که در روزهای ماه مبارک رمضان، پیش از افطار، از شبکه سوم سیما پخش می‌شود. همین که این برنامه، فردای هرروز تکرار می‌شود، نشان از آن دارد که برنامه "ماه عسل"، چندان هم مناسبتی تهیه و پخش نمی‌شود. چرا كه رويكرد حاكم بر برنامه و نيز برنامه ساز و مجري، هردو، به پخش زنده آن، پيش از افطار هرروز است.

کلید واژه ها: حقوق شهروندی - تلویزیون - احسان علیخانی - ماه رمضان - سازمان صدا و سیما -




یکشنبه 31 خرداد 1394 - 18:23:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن