تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819907980




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت از تصدي‌گري در معادن دست بکشد/ خصوصي ها آماده ورود به حوزه معادن هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ خرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۷ب.ظ)
کام شيرين دولت از معادن؛ دولت از تصدي‌گري در معادن دست بکشد/ خصوصي ها آماده ورود به حوزه معادن هستند موج-رفع موانع پيش‌ روي سرمايه‌گذاري و تلاش براي جذب سرمايه خارجي، اهميت بخش معدن در رفع مشکل بيکاري و ايجاد اشتغال و رهايي از استيلاي پنهان دولت و ميدان دادن بيشتر به بخش خصوصي از مهم‌ترين وظايف دولت در تقويت خصوصي‌ها در حوزه معادن است.
مسعود خوانساري، رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و کشاورزي تهران، با اشاره به نقش پررنگ بخش خصوصي در حوزه معدن گفت: هنوز استيلاي پنهان دولت، از طريق وضع قوانين و مقررات نامطلوب در اين حوزه حس مي‌شود که احتمالا آشکارترين و جديدترين آن تصويب بهره مالکانه 25 درصدي از مواد معدني در قانون بودجه سال جاري است. هم‌چنين افزايش حقوق دولتي و مبالغ مربوط به تبصره‌هاي 2 و 3 ماده 6 قانون معادن در دوران رکود اقتصادي که کشور نياز دارد با هرچه جذاب‌تر کردن حوزه‌هاي اقتصادي، سرمايه بيشتري از داخل و خارج جذب کند، نمي‌تواند اقدام حساب‌شده و سنجيده‌اي محسوب شود.
رئيس اتاق تهران پيشنهاد کرد: دولت تصدي‌گري خود در بخش معادن را کاملا رها و تلاش خود را بر رفع موانع موجود در راه جذب سرمايه از داخل و خارج از کشور متمرکز کند.
وي هم‌چنين تاکيد کرد: دولت بايد به دنبال ايجاد جذابيت براي شکل‌گيري حلقه‌هاي مفقوده زنجيره ايجاد ارزش‌افزوده در محصولات معدني باشد.
وي با اشاره به نياز معادن به ارائه پيشنهاد‌هاي سرمايه‌گذاري جذاب براي سرمايه‌گذاران، خاطرنشان کرد: معادن و صنايع معدني ايران براي رشد و توسعه نيازمند سرمايه خارجي هستند که تعدد مجوزها و پروانه‌ها و سردرگمي کلاف قوانين و مقررات، جذابيت اين سرمايه‌گذاري را براي آنان از بين مي‌برد. او افزود: «ما بايد تلاش کنيم کبوتر سرمايه خارجي بر بام ما بنشيند و اگر نشست آن را با محدوديت‌هاي نابه جا نپرانيم.
رئيس اتاق تهران اظهار کرد: دولت وارد قيمت‌گذاري محصولات معدني نشود و کشف قيمت واقعي را از طريق بورس و بازار آزاد به مکانيسم عرضه و تقاضا بپردازد تا سرمايه‌گذار و بخش خصوصي بتواند مسير مشخصي براي خود ترسيم کند. مسيري که در آن خود جوابگوي سود و زيانش خواهد بود؛ بخش خصوصي به جد معتقد است دولت براي کشف قيمت، بايد تسليم بازار آزاد و رقابتي و مکانيسم عرضه و تقاضا باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن