تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819777530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معماري امروز سوخت و انرژي را هدر مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ خرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۹ب.ظ)
معماري امروز سوخت و انرژي را هدر مي‌دهد موج-رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان مازندران گفت: معماري بايد به سمتي برود که با کمترين انرژي و سوخت بتوان سرما و گرماي فضاي ساختمان را متعادل نگه داشت در حالي که معماري امروز اين‌گونه نيست.
به گزارش خبرگزاري موج، تورج نائيج‌پور، رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان مازندران، در دومين همايش استاني نظام فني ساختمان روستايي مازندران گفت: معماران به چرايي فکر مي‌کنند و مهندسان به چگونگي مي‌انديشند.
وي با بيان اين که ما بسياري از روستاها و شهرها را در بدون معماري بنا کرديم، افزود: شيوه زندگي، مواد و مصالح و اقليم سه مؤلفه‌اي است که در معماري دخيل است.
رئيس نظام مهندسي ساختمان مازندران با بيان اينکه بحث امروز جهان معماري سبز و پايدار است، تصريح کرد: معماري بايد به سمتي برود که با کمترين انرژي و سوخت بتوان سرما و گرماي فضاي ساختمان را متعادل نگه داشت.
وي افزود: ديوارهاي بلوکي ساختمان عايق نيست و ما براي متعادل کردن دماي ساختمان متحمل هزينه سوخت زيادي مي‌شويم. نائيج پور اظهار کرد: استان مازندران دچار يک واگرايي در ساخت و احداث ساختمان شده از اين‌رو بايد از فعاليت‌هاي جزيره‌اي پرهيز کنيم تا روستاهاي ما آسيب نبيند.
وي افزود: 505 دهيار در کل استان درباره مهندسي و معماري ساخت‌وساز آموزش‌هاي لازم ديده‌اند و در سال جاري نيز اين آموزش‌ها ادامه پيدا مي‌کند.
در ابتداي اين مراسم عليرضا قلي‌نژاد، معاون امور بازسازي مسکن روستايي بنياد مسکن مازندران، گفت: اميدوارم اين همايش بتواند بازخواني درباره معماري و نقش آن در روستا داشته باشد.
وي افزود: در سال‌هاي اخير به معماري کمتر توجه شد و بيشتر به بحث سازه و مقاوم‌سازي آن پرداختيم.
معاون امور بازسازي مسکن روستايي بنياد مسکن مازندران اظهارکرد: بايد با انجام معماري ويژه روستا به حفظ هويت روستاها توجه خاصي داشته باشيم تا آيندگان با هويت روستا بيگانه نباشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن