تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820316637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فقدان حضور فعالان اقتصادي در مذاکرات هسته اي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ خرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۳۰ق.ظ)
فقدان حضور فعالان اقتصادي در مذاکرات هسته اي موج- فقدان حضور فعالان و تصميم گيران مهم اقتصادي در گروه مذاکره‌کننده به‌واقع يکي از نقص‌هاي مذاکرات است.
گفت‌وگوهاي 1+5 هرروز به تصميم‌ و نتيجه گيري نهايي نزديک‌تر و نزديک‌تر مي‌شود. فضاي حاکم بر گفت‌وگوها نشان مي‌دهد خواسته‌هاي طرف‌هاي ما که البته مدعي هستند از طرف گروه‌هايي تحت فشارند، متنوع‌تر شده و نتيجه‌گيري را سخت‌تر مي‌کند، اما؛ رسيدن به نتيجه نهايي قاعدتاً پايان خط نيست و حتي شايد شروعي براي يک جريان و يا روندي تازه باشد.
ما از ديد نيازها و ضرورت‌هاي خود به اين موافقت‌نامه مي‌نگريم. مدعيان حل مساله مطرح مي‌کنند که ما بعد از توافقنامه ديگر تحريمي نخواهيم داشت و تعاملات اقتصادي و تجاري ما در چرخه بين‌المللي با مانع و مشکل مواجه نخواهدشد. اين به آن معني است که اقتصادگران ما مي‌بايست تعاملات و چانه‌زني‌هاي اقتصادي خود را دنبال کنند.
در اين ميان مساله دغدغه آفرين اين است که آيا مذاکره‌کنندگان از نظر تخصصي اقتصادي داراي صلاحيت لازم هستند يا نياز به همراهي و کمک دارند؟ قاعدتاً نمي‌توانيم پذيراي اين باشيم که آقاي ظريف و تيم همراهش فعال و صاحب‌نظر اقتصادي باشند.
فقدان حضور فعالان و تصميم گيران مهم اقتصادي در تيم مذاکره‌کننده به‌واقع يکي از نقص‌هاي مذاکرات است. اين در حالي است که شايد اگر اين تيم خود را با برخي از تجار و فعالان اقتصادي تقويت مي‌کرد اساسا مي‌شد پيشنهادهايي را مطرح کرد که نه‌تنها به‌ اصطلاح اعتماد جهاني از صلح‌آميز بودن توليدات اورانيومي را به دست آورد؛ بلکه مي‌توان توليدات اضافي را به‌صورت مشترک در عرصه جهاني به فروش رساند.
همکاران رسانه‌اي من خوب است با پي گيري و پرسش از فعالان اقتصادي، تيم مذاکره‌کننده را با سؤالاتي از قبيل اين که چه معامله‌اي و چگونه سود پذيرد تا رضايت طرفين حاصل شود و به‌اصطلاح مدعيان، برد ـ برد صورت پذيرد؟ اورانيوم‌هاي توليدشده داراي چه ارزش اقتصادي هستند و بايد به کدام‌يک از کشورها و براي چه موضوعي فروخته شود، ياري کنند.
مسلم است فعالان اقتصادي مي‌توانند با اظهارنظرهاي خود مذاکرات را تقويت کنند و اين وظيفه‌اي است که بر دوش همکاران رسانه‌اي من است.
دکترمحمودرضا اميني













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن