تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820663629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داعش امنیت غرب را تضمین کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: داعش امنیت غرب را تضمین کرده است


اکنون کشورهای غربی از شر بزهکاران و شهروندان بالقوه خطرناکی که می توانستند تهدیدی برای امنیت جامعه باشند، خلاص شده اند و هرلحظه که فرد مستعدی را شناسایی کنند، به سرعت او را به سمت گروه های تروریستی هدایت می کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، کروک الماسیان، کارشناس امور بین الملل در بیروت درباره علت حضور پرشمار اروپائیان در داعش، النصره و سایر گروه های تروریستی اظهار کرد: ایجاد جاذبه های کاذب و تبلیغات این گروه ها در کنار عملکرد هدفمند نهادهای امنیتی کشورهای غربی، دو عامل اصلی پیوستن شهروندان غربی به گروه های تکفیری است و مسائلی همچون دین و عقیده کمترین نقش را در این زمینه ایفا می کنند.

وی با اشاره به تبلیغات وسیع داعش و سایر گروه های تروریستی در رسانه ها و اینترنت که دارایی اختصاصی پنتاگون به شمار می رود، افزود: شما می بینید که تروریست ها هیچ محدودیتی برای تبلیغات و انتشار مطالب خود ندارند و براحتی با همه جهان ارتباط برقرار می کنند و بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات رسانه ای در اختیار آنها گذاشته می شود.
الماسیان اضافه کرد: از سوی دیگر، نهادهای امنیتی کشورهای غربی که نظارت شدیدی روی مردم دارند و بطور گسترده ایمیل ها، مطالب، تماس ها و تلفن ها را کنترل می کنند، افراد خطرناک و مستعد جنایت را که بصورت بالقوه تهدید به شمار می روند و ممکن است هرلحظه با بمب یا اسلحه و حتی سلاح سرد امنیت جامعه را هدف قرار دهند شناسایی کرده و آنها را به سمت پیوستن به گروه های تروریستی و سفر به سوریه و عراق راهنمایی می کنند.



وی تصریح کرد: این تروریست ها در کشور خودشان تهدید به شمار می روند و بهترین راه برای خلاصی از آنها اعزام به سوریه یا عراق است. چون هم کشور خودشان را امن می کنند و هم برای دولت سوریه یا عراق مشکل ایجاد می کنند.

این کارشناس لبنانی افزود: این یکی از دلایل تمایل غربی ها برای طولانی کردن جنگ و درگیری در سوریه و کشورهای دیگر است.

الماسیان اظهار کرد: امریکا از 1970 شرایط رشد و ایجاد این گروه ها را در خاورمیانه فراهم کرد و با همکاری سعودی ها گروه های جنگجو در افغانستان راه اندازی شد و پس از خروج ارتش شوروی نیز به آنها کمک کردند تا دولت افغانستان را سرنگون کنند. در سوریه هم ابتدا گروه هایی را در مناطق مرزی تشکیل دادند و همزمان در ارتش گروه های مخالف را سازماندهی کردند و پس از به آشوب کشیدن شهرها، به سرعت آنها را وارد عمل کرده و درگیری و جنگ آغاز شد.



الماسیان درباره اقدام بزرگترین وبسایت تجارت الکترونیکی امریکا که جزوه ها و مقاله های داعش را ترجمه و منتشر می کند، تصریح کرد: کار رسانه های و تبلیغی یکی از اصول تشکیل گروه های تروریستی است. از ابتدای سال 2011 رسانه های عمده غربی و زیرشاخه های عربی آنها همچون الجزیره و العربیه مقدمات تشکیل گروه های تکفیری را آغاز کردند و جوانان متعصب را تهییج و تشویق به پیوستن به این گروه ها کردند. این کار رسانه های همواره در جریان بوده و اکنون نیز پیگیری می شود تا همچنان شهروندان مشکل دار و خطرناک به سمت گروه هایی مثل داعش سوق داده شوند و از این نظر امنیت جوامع غربی تضمین شود.

این نویسنده عرب تاکید کرد: اگر سازمان ملل واقعا قصد برخورد با گروه های تروریستی را دارد، ابتدا باید این دستگاه های تبلیغاتی را متوقف کند تا بیماری و ویروس داعش را منتشر نکنند. به ویژه در رسانه های کشورهای عربی خلیج فارس آشکارا برای گروه های تکفیری تبلیغ می شود و برکسی هم پوشیده نیست که دلارهای نفتی اعراب مهمترین پشتیبان مالی تروریست هاست.

الماسیان اضافه کرد: اما این اتفاق هرگز رخ نمی دهد، چون امریکا و سایر متحدان غربی اش در شورای امنیت پشتیبان داعش هستند و آنها ادامه این شرایط و حتی وخیم تر شدن اوضاع را می پسندند.


شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن