تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798690692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجتبی مطهری:باید جلوی ایجاد تفکر متحجرانه را بگیریم/مسیر انقلاب را باید از همان مسیر امام مورد بازنگری قرار داد/درد جامعه ما وجود تفکرهای افراطی، جمود فکری و تحجر نو است


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



مجتبی مطهری:باید جلوی ایجاد تفکر متحجرانه را بگیریم/مسیر انقلاب را باید از همان مسیر امام مورد بازنگری قرار داد/درد جامعه ما وجود تفکرهای افراطی، جمود فکری و تحجر نو است
اخلاق موضوع بسیار مهمی است که در صورت وجود داشتن در یک جامعه تا حد زیادی در جهت دهی صحیح بخش های مختلف آن جامعه تاثیر می گذارد. بسیاری از صاحب نظران و کارشناسان حوزه اخلاق معتقدند در صورت اجرایی شدن اخلاق به صورت کامل در جامعه ایمان به دنبال آن گام به عرصه اجرا می گذارد.
روز نو : اخلاق موضوع بسیار مهمی است که در صورت وجود داشتن در یک جامعه تا حد زیادی در جهت دهی صحیح بخش های مختلف آن جامعه تاثیر می گذارد. بسیاری از صاحب نظران و کارشناسان حوزه اخلاق معتقدند در صورت اجرایی شدن اخلاق به صورت کامل در جامعه ایمان به دنبال آن گام به عرصه اجرا می گذارد. هیچ جامعه ای بدون اخلاق به درجه ی ایمان دست پیدا نمی کند و این امری است که گذشت سالیان آن را ثابت کرده است. در موارد بسیاری این نکته فراموش می شود که نبود زیرساخت و عدم فرهنگ سازی مناسب موجب فراموشی اخلاق می شود و زمانی که محوری مهم مانند اخلاق به دست فراموشی سپرده شود در مسیر حرکت بسیاری از بخش های مختلف جامعه اختلال ایجاد خواهد شد. گسترش و آموزشی که باید در زمینه آموختن اندیشه ها، افکار و آثار برجای مانده از امام خمینی (س) صورت بگیرد به اندازه ای اهمیت دارد که می توان گفت گسترش هرچه بیشتر و همچنین بقای انقلاب در آن نهفته است.


به گزارش روزنو،فرزند ارشد شهید مطهری با توجه به اینکه در خانواده این معلم شهید پرورش پیدا کرده و با در نظر داشتن اینکه در بسیاری از زمینه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از نظرات و دیدگاه های پدر خود بهره مند شده، اعتقاد دارد مبارزه با تفکرهایی که ریشه در تحجر دارد بسیار ضروری است زیرا اینگونه افکار امکان پرورش جریان هایی چون داعش را در وجود خود ایجاد می کنند


مجتبی مطهری ، با تاکید بر اخلاق به عنوان ریشه ای محکم برای فرهنگ، اظهار کرد: با توجه به تدوین برنامه ششم توسعه و اهمیت و جایگاه فرهنگ در این برنامه باید به این موضوع اشاره کرد که فرهنگ امری گسترده است و تصور می کنم که مسئله اخلاق باید ریشه فرهنگ را شکل دهد.


وی افزود: مسئله مهمی که این روزها همگان از آن سخن می گویند نبود اخلاق درجامعه است به صورتی که برخی کارگردان ها یا هنرمندان نیز به این موضوع اشاره می کنند که در جامعه اخلاق نیست، اما ایمان وجود دارد درحالی که این سخن صحیح نیست.


وی تصریح کرد: شهید مطهری در این زمینه به این نکته اشاره می کنند که اگر ایمان واقعی باشد، اخلاق هم برقرار می شود به این معنا که در دیدگاه ایشان اگر فرهنگ به شکلی عمیق ساخته شود به طور یقین اخلاق را هم در کنار خود حفظ می کند. دلیل نبودن ایمان این است که فرهنگ سازی به صورتی عمیق صورت نگرفته است.


فرزند ارشد شهید مرتضی مطهری بر لزوم انجام فعالیت فرهنگی در روند گسترش آثار امام خمینی (س) تاکید کرد و گفت: هم اکنون نیاز به انجام کار عمیق فرهنگی در روند گسترش آثار حضرت امام (س)، تعمق و تفکر در آثار ایشان احساس می شود. تصور می کنم در این مسیر حتی برگزاری کلاس برای تعلیم آثار و اندیشه های امام و حتی شاگردان ایشان نظیر شهید مطهری امری مهم قلمداد می شود که برای گسترش انقلاب و بقای انقلاب در آینده به آن نیاز داریم.


وی ادامه داد: تصور می کنم حتی مسیر انقلاب را باید از همان مسیر حضرت امام مورد بازنگری قرار داد و همچنین در راستای بازنگری دوباره در مسیر انقلاب، شخصیت های بزگواری چون امام خمینی(س)، شهید مطهری و مقام معظم رهبری را به عنوان محور قرار داد.


مطهری اظهار کرد: اگر در زمان فعلی نارسایی وجود دارد از دولت گذشته بر جای مانده به گونه ای که تصور می کنم در دولت گذشته عقلانیت وجود نداشت، اما خوشبختانه هم اکنون عقلانیت برقرار است. به هر حال باید مسیر را پیدا کنیم، اما نکته قابل توجه در این مسیر این است که کار فرهنگی فعالیتی تدریجی محسوب می شود و در این مسیر باید با صبر و تأمل راه را طی کرد.


فرزند ارشد شهید مرتضی مطهری خاطرنشان کرد: بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری هم اکنون کتابی با عنوان خوارج و داعش به چاپ رسانده است که در این زمینه می تواند به عنوان راهنمایی مناسب نقش ایفا کند. معتقدم یکی از مشکلات کشور، وجود تفکر تحجرگونه در برخی زمینه ها در جامعه است و این به هیچ وجه موضوع خوبی نیست. هم اکنون یکی از دردهای جامعه ما وجود تفکرهای افراطی، سطحی نگری، جمود فکری و تحجر نو در برخی زمینه ها است که شاید زمینه ای برای انجام کارهایی برنامه ریزی شده باشد.


به گفته مطهری، متاسفانه یکسری افراد هستند که عقلانیت را حذف کرده و در بیشتر موارد به ویژه در مسائل مربوط به سیاست، فرهنگ و هنر اینگونه فکر می کنند و چنین تفکری خیلی به جامعه صدمه می زند. با توجه به اینکه چنین تفکری امروزه در جامعه ما رسوخ کرده باید سعی خود را در جهت مبارزه هرچه بیشتر با آن به کار بگیریم و اجازه ندهیم تفکر تحجرگونه زمینه ای برای بروز جریان هایی چون داعش را فراهم آورد.


منبع: جماران


تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن