تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813309072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هوشمندسازی مدارس تحولی نوین در عرصه عمل خیر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: هوشمندسازی مدارس تحولی نوین در عرصه عمل خیر خبرگزاری پانا:از بدو تشکیل تمدن انسانی مدرسه و تعلیم و تربیت در اولویت برنامه های جوامع قرار داشته و این مهم سال های متمادی به عنوان دغدغه های انسانی در زمینه رشد و تعالی مورد تأکید جوامع مختلف واقع شده است.
۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد ساعت 12:13

خبرگزاری پانا+

به گزار ش خبرگزاری پانا، در اینکه کشورما با کمبود مدارس مواجه است و در همان حال تعداد چشم گیری از مدارس کشور نیز عمر بسیار طولانی داشته و نیازمند نوسازی هستند، شکی نیست اما این تنها نیاز جامعه آموزشی نیست چراکه نظام آموزشی دارای افقی بسیار گسترده از اینها را در خود جای می دهد. نکته مهم در زمینه ورود خیرین به عرصه هوشمندسازی مدارس، تحول در زمینه عمل خیر است. خیرین مدرسه ساز که تا کنون توانستنه اند برگی زرین از عمل خیر را به نمایش بگذارند، با ورود به عرصه هوشمند سازی مدارس، بار دیگر پیشتاز عرصه عمل خیر می شوند. ظهور خیرین مدرسه ساز؛ تحولی شگرف در نظام آموزشی در دهه های اخیر ورود خیرین مدرسه ساز به این حوزه تغییر و تحول شگرفی را با خود به همراه آورد. دستان خیری که زمین های بسیاری را تبدیل به مدارس کردند. دستانی که جان دوباره به مدارسی بخشیدند که عمرشان اتمام یافته بود. اما یک نکته باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. در چند سال اخیر تمامی هم و غم دست اندر کاران و خیران ما به ساخت و نوسازی مدارس معطوف بوده و تنها نیم نگاهی به تجهیز و هوشمند سازی مدارس صورت گرفته است. جهان امروز زیر سیل عظیم تکنولوژی توان ایستادگی ندارد و هر که از این قافله عقب بماند، باید با توسعه و رشد خداحافظی کند. تکنولوژی های جدید  شیوه های نوین آموزشی؛ امروزه دیگر حرف اول و آخر را در نظام تعلیم و تربیت کشورهای قدرتمند و توسعه یافته می زنند. هزینه کم هوشمند سازی مدارس در مقابل ساخت یک مدرسه در اینکه هزینه هوشمند سازی مدارس در مقابل هزینه های کلی ساخت مدارس ناچیز است، تردید وجود ندارد، پس می توان با هدایت مدبرانه سرمایه های هرچند اندک، بسیاری از مدارس را هوشمندسازی کرد. لذا می توان با بهره گیری از ظرفیت عظیم خیرین مدرسه ساز، به فكر بازكاوی، بازسازی، تغییر و تحول اساسی در نظام‌های آموزشی افتاد. در بدو امر نیاز به شناسایی دقیق مدرسه هوشمند و ارائه دقیقی از مکانیزم داخلی و خروجی آن است. تعریف دقیق مدرسه هوشمند این است که این مدارس با سیستم های فیزیکی مبتنی بر فناوری كامپیوتر و شبكه بنا شده  و از طرفی نیز با محتوای درسی الكترونیك و سیستم ارزشیابی و نظارت دقیق کامپیوتری اداره می شود. مزایا و دشواری های هوشمند سازی مدارس این مدارس امتیازات ویژه ای از قبیل برآورده شدن بخش عمده‌ای از نیازهای دانش آموزان با تکیه بر رفتار خود آنها، محصور نبودن به مکان و زمان مشخص، تحول گسترده در نظام تعلیم و تربیت، دسترسی آسان به منبع عظیمی از اطلاعات، دگرگونی در شیوه تدریس، هماهنگی و همکاری گسترده میان دانش آموزان و معلمین، تعامل سازنده مسئولان آموزشی مدرسه با اولیا وهمچنین امکان بازیابی و مرور گسترده و در نتیجه ارائه گزارش مدون از عملکرد دانش آموزان و معلمان را در خود جای داده است.
 البته نباید از ذهن دور ساخت که این سیستم دشواری هایی از قبیل کمبود سیستم های کامپیوتری، عدم مدیریت صحیح توسط دست اندر کاران، نبود مهارت کافی میان معلمان، کمبود فضای مناسب و لوزام جانبی، نیز می تواند داشته باشد که در مقایسه با مزایای آن اصلا قابل توجه نیست.
  نیازهای یک کلاس هوشمند  برای داشتن یک کلاس هوشمند نیاز برخی اقلام جدید از قبیل کیت یا برد هوشمند، دیتاپروژکتور، صفحه نمایشی، سیستم های کامپیوتری و نرم افزارهای ارزشیابی و آزمون گیری، فلش کارتها یا هارد دیسک هایی جهت ذخیره و انتقال اطلاعات می باشیم که در یک جمع بندی کلی هزینه ای به طور میان 6 میلیون برای هر کلاس را به همراه دارد که اگر بخواهیم این امر را در یک مدرسه 10 کلاسه به اجرا بگذاریم، قریب به 60 میلیون تومان نیاز است.
با این اوصاف می توان چند نکته را در راستای تحقق این مهم در نظر داشت و با برنامه ریزی دقیق قدمی بزرگ در زمینه رشد و تعالی نظام آموزشی برداشت:
1پیش از هر اقدامی مدارسی که بسترهای لازم برای هوشمند شدن را دارند، شناسایی کرد
2.آموزش های لازم و فرهنگ استفاده صحیح از ابرازهای دیجیتالی را ارائه داد
3.بودجه لازم برای هوشمندسازی مدرسه شناسایی شده را تعیین کرد
4.برنامه ریزی دقیق برای تأمین اعتبارات لازم را فراهم ساخت
5.خیرین مدرسه ساز را به نحوه کار و مزایای این طرح آشنا ساخت
6.منابعی را که برای ساخت یا نوسازی مدارس کافی نمی باشند را شناسایی کرده و جلب رضایت خیرین در این راه هزینه کرد
7.از خیرین مدرسه ساز برای بازدید از مدارس هوشمند دعوت به عمل آورد تا اهمیت این موضوع را بیشتر درک کنند.
این موارد تنها بخشی از کارهایی است که می توان در راستای دستیابی به مدارسی در سطح عالی با  بهره گیری از تکنولوژی های نوین دست یافت. اما نکته مهم تحول در زمینه عمل خیر است. خیرین مدرسه ساز که تا کنون توانسته اند برگی زرین از عمل خیر را به نمایش بگذارند، با ورود به عرصه هوشمند سازی مدارس، بار دیگر پیشتاز عرصه عمل خیر می شوند.
نکته قابل توجه نیز جذب کمک های متنوع در این زمینه است، به طوری که هر کسی می تواند با هر آنچه در توان دارد در این زمینه فعالیت کند. به عنوان مثال کسانی توان مالی دارند با پرداخت هزینه های هوشمند سازی قدم درراه بگذارند در عین حال کسانی که توانایی فکری به ویژه در زمینه تکنولوژی دارند با کمک های فکری خود به عنوان خیر عمل کنند.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن