تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798396818




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان ملل: 53 درمانگاه و بيمارستان در يمن به كلي نابود شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سازمان ملل: 53 درمانگاه و بيمارستان در يمن به كلي نابود شد
در حالي كه صبح روز جمعه مقامات سازمان ملل نسبت به برقرار آتش بس در يمن ابراز اميدواري كرده بودند اما هيات اعزامي رياض عصر جمعه اعلام كرد كه مذاكرات شكست خورده و به عربستان باز مي‌گردد اين در حالي است كه سازمان ملل و وزارت بهداشت يمن با اشاره به انهدام ده‌ها بيمارستان و درمانگاه در مناطق مختلف يمن نسبت به وخامت اوضاع انساني در اين كشور هشدار داده اند.


در حالي كه صبح روز جمعه مقامات سازمان ملل نسبت به برقرار آتش بس در يمن ابراز اميدواري كرده بودند اما هيات اعزامي رياض عصر جمعه اعلام كرد كه مذاكرات شكست خورده و به عربستان باز مي‌گردد اين در حالي است كه سازمان ملل و وزارت بهداشت يمن با اشاره به انهدام ده‌ها بيمارستان و درمانگاه در مناطق مختلف يمن نسبت به وخامت اوضاع انساني در اين كشور هشدار داده اند. احمد فوزي يكي از سخنگويان سازمان ملل عصر روز جمعه اعلام كرد مقامات سازمان ملل براي دستيابي به يك آتش‌بس در يمن تلاش مي‌كنند و اميدوارند طي چند ساعت آينده دستيابي به اين پيشرفت در مذاكرات را اعلام كنند. حمزه الحوثي عضو شوراي سياسي جنبش انصارالله يمن و مذاكره‌كننده اين جنبش هم در ژنو گفت كه اين مذاكرات پيشرفتي را براي دستيابي به آتش‌بس بشردوستانه شاهد بوده است. وي اظهار داشت: «گفت‌وگو براي آتش‌بس در ماه مبارك رمضان به دلايل انسان دوستانه ادامه دارد و اميدواريم به آن دست پيدا كنيم.» اما عصر روز جمعه رياض ياسين وزير خارجه عبدربه منصور هادي اعلام كرد كه مذاكرات به هيچ پيشرفتي دست نيافته و هيئت وي به عربستان سعودي باز مي گردد. پيش از اين مقامات سازمان ملل اعلام كرده بودند طرف‌هاي مذاكره كننده درمورد ضرورت آتش‌بس همفكر هستند، اما هنوز بر سر زمان و جزئيات آن به توافق نرسيده‌اند. بنابر گزارش رسانه‌ها و اظهارات بعضي از اعضاي هيئت صنعا يكي از مهم‌ترين موانع براي برقراري آتش‌بس اصرار رياض بر اجراي قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل است كه در آن خواسته شده نيروهاي انقلابي از مناطق تحت كنترل خود خارج شوند اما حمزه الحوثي در ژنو تأكيد كرد، انصارالله با هرگونه عقب نشيني از عدن يا ديگر مناطق قبل از دستيابي به توافق درباره برقراري آتش‌بس مخالف است.

هشدار فائو به بحران يمن عدم همراهي افراد منصور هادي براي رسيدن به آتش بس در يمن در حالي است كه حملات وحشيانه جنگنده‌هاي سعودي به مردم بي‌دفاع اين كشور همچنان ادامه دارد. اين حملات در اولين روز از ماه مبارك رمضان ۲۳ شهيد برجاي گذاشت. در همين حال، سازمان ملل درباره معضل گرسنگي يمني‌ها به دليل محاصره اين كشور ناشي از حملات عربستان سعودي هشدار داد. سازمان ملل گفته كه 21 ميليون يمني(80درصد) نيازمندكمك‌هاي بشردوستانه‌اند. براساس گزارش سازمان ملل، 53مركز بهداشتي از جمله 17 بيمارستان در حملات عربستان از بين رفته است و 15ميليون يمني نياز به خدمات بهداشتي دارند. بر اساس گزارش سازمان ملل بين 1/8تا 2/5ميليون يمني در معرض بيماري‌هاي عفوني هستند.«فائو» و برنامه جهاني غذا هشدار دادند كه از زمان تشديد درگيري‌ها از اواخر ماه مارس تاكنون، تعداد يمني‌هايي كه با گرسنگي مواجهند با افزايش 17 درصدي، به 13 ميليون نفر افزايش يافته كه 6 ميليون نفر از اين تعداد با خطر گرسنگي مفرط و قحطي دست و پنجه نرم مي‌كنند. در بيانيه روز پنج‌شنبه اين نهادها آمده است: «درگيري و كمبود مواد غذايي و سوخت در بازار، يمن را به سمت ايست و توقف كامل از منظر بهداشت و امنيت غذايي سوق مي‌دهد و در حال بردن اين كشور به سمت فاجعه است.» همچنين براساس اعلام وزارت بهداشت يمن، آمار تلفات و زخمي‌ها در يمن بر اثر بمباران آل سعود از پنجم فروردين ماه امسال تا كنون به بيش از 11 هزار نفر رسيده است. از ميان اين قربانيان، بيش از 2 هزار و 600 نفر كشته شده‌اند. بر اساس اين گزارش تاكنون 61 بيمارستان و درمانگاه و 13 آمبولانس در كشور فقير يمن هدف حملات سعودي‌ قرار گرفته است.

اعلام موجوديت يك جنبش استقلال‌طلب در عربستان اولين جنبش نظامي و سياسي جوانان قبايل منطقه اشغال‌ شده نجران به دست عربستان سعودي فعاليت‌هاي نظامي خود بر ضد حاكميت رياض را آغاز كرد. پايگاه اينترنتي الخبر پرس نوشت كه مجموعه‌‌اي از فعالان سياسي قبايل مختلف در منطقه مرزي نجران و خاك عربستان سعودي اولين گروه سياسي و نظامي بر ضد خاندان حاكم بر عربستان را با عنوان جنبش احرار نجران (آزادگان نجران) تشكيل دادند. ابوبكر ابي احمد السلامي در اين رابطه گفت:‌جوانان و فعالان سياسي در نجران از كميته‌هاي انقلابي [يمن] و برادران و همسايگان خود در يمن و پسر عموهاي خود مي‌خواهند كه تعدادي از اين جوانان را به صورت نظامي آموزش دهند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن