تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819809082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل استاندارد استان البرز: اکثر تولیدکنندگان تجهیزات بازی پروانه بهره‌برداری ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیرکل استاندارد استان البرز:
اکثر تولیدکنندگان تجهیزات بازی پروانه بهره‌برداری ندارند
مدیرکل استاندارد استان البرز گفت: اکثر تولیدکنندگان تجهیزات بازی پروانه بهره‌برداری ندارند.

خبرگزاری فارس: اکثر تولیدکنندگان تجهیزات بازی پروانه بهره‌برداری ندارند



به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، فتانه شکرالهی ظهر امروز در نخستین کارگاه آموزشی استانداردسازی وسایل و تجهیزات پارک‌ها که از سوی استانداری البرز با همکاری سازمان پارک‌های کرج در باشگاه میلاد برگزار شد، با اشاره به اقدامات این اداره‌کل در این راستا اظهار کرد: بازرسی تجهیزات نصب شده در زمین‌های بازی و استانداردسازی واحدهای تولید کننده تجهیزات زمین بازی در استان از جمله این اقدامات است.
وی افزود: از مهم‌ترین مالکان زمین‌های بازی در استان، شهرداری‌ها هستند که تاکنون آنچنان که باید اقدامات کافی و لازم برای استانداردسازی‌ها و مراجعه به شرکت‌های بازرسی از سوی آنها صورت نگرفته است.
این مسئول گفت: با توجه به اهمیت موضوع، این اداره‌کل در دو نوبت اقدام به بازرسی از زمین‌های بازی کرد که در این بازرسی‌ها، غیراستاندارد بودن وسایل، نصب نامناسب تجهیزات و تعمیر و نگهداری نامناسب وسایل مورد بررسی قرار گرفت.
شکرالهی ادامه داد: ابعاد و اندازه‌های نامناسب، وجود نقاط خطرساز مانند حفره‌هایی که امکان‌ گیر کردن سر کودک در آن وجود دارد، وجود نقاط تیز و برنده، نامناسب بودن کفپوش‌ها در برابر سقوط کودک، نصب و اتصال تجهیزات به زمین به صورت نامناسب، نصب وسیله در فضای نامناسب از لحاظ ابعادی، در نظر نگرفتن نوع کفپوش نصب شده با ارتفاع سقوط، عدم نصب تابلو محدودیت بهره‌برداری برای همه وسایل و عدم نصب مناسب کفپوش از جمله مشکلات بوده است.
مدیرکل استاندارد استان البرز تصریح کرد: توجه نکردن به طول عمر مفید وسایل، زنگ‌زدگی اتصالات مکانیکی، خراب بودن بلبرینگ‌ها و قسمت‌های متحرک، تعمیرات غیراصولی و شکستگی در نقاط مختلف از دیگر اشکالات وسایل بازی‌ها است که کارشناسان ناظر باید به این موارد توجه ویژه داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اکثر تولیدکنندگان به صورت مجعول و غیرآشکار فعالیت می‌کنند و مجوزهای لازم از قبیل پروانه بهره‌برداری و ... را ندارند که به دلیل همین مغایرت‌ها قادر به تشکیل پرونده و اخذ پروانه استاندارد نیستند در واقع به علت قیمت پایین تجهیزات زمین بازی غیراستاندارد، تولیدکنندگان مشکلی برای فروش تجهیزات خود نداشته و تا زمانی که بازار مناسب در اختیار داشته باشند نیازی به گرفتن پروانه استاندارد احساس نمی‌کنند.
این مسئول گفت: در واقع اکثر تولیدکنندگان این گونه تجهیزات امکانات کارگاهی و نیروی انسانی مناسبی نداشته و قادر به معرفی مدیر کنترل کیفیت و امکانات آزمایشگاهی مناسب نیستند. انتهای پیام/2302/ز30

94/03/28 - 15:22





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن