تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798385666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح ارتقا شايستگي‌هاي حرفه‌اي دانشجويان مصوب شده است/ارائه آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي با روش‌هاي نوين به روستائيان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ خرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۴۴ب.ظ)
طرح ارتقا شايستگي‌هاي حرفه‌اي دانشجويان مصوب شده است/ارائه آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي با روش‌هاي نوين به روستائيان موج - خرم آباد رئيس فني و حرفه‌اي کشور گفت: طرحي تحت عنوان «ارتقاء شايستگي‌هاي حرفه‌اي دانشجويان و دانش‌آموختگان کشور با رويکرد رفع نياز بازار کار به نيروهاي متخصص» در شوراي عالي اشتغال مصوب شده است.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، کوروش پرند در جلسه شوراي اداري که در استانداري لرستان برگزار شد، افزود: امروز يکي از مهم‌ترين مشکلات کشور حاشيه نشيني است و کشور با مشکل سکونت‌گاه‌هاي غيررسمي و حاشيه‌نشيني شهرها مواجه است.
وي تصريح کرد: اگر نسبت به 15 سال گذشته آسيب‌شناسي انجام دهيم مهم‌ترين عاملي که سبب اين حاشيه‌نشيني و سکونتگاه‌هاي غيررسمي شده و شهرها را با مشکلات سياسي، اجتماعي، فرهنگي، امنيتي و اقتصادي مواجه ساخته بحث مهاجرت روستائيان به شهرهاي کوچک و سپس شهرهاي بزرگ است.
پرند با بيان اينکه حاشيه‌نشيني فقط مربوط به شهرهاي محروم نيست، خاطرنشان کرد: حتي در تهران مناطقي در مرکز شهر سکونتگاه‌هاي غيررسمي وجود دارد و در اين مناطق گرفتاري‌هاي خاصي هم به وجود آمده است.
وي با اشاره به اينکه هدف توانمندسازي نيروي انساني در مناطق روستايي است، گفت: با افزايش سرانه آموزش‌هاي مهارتي و با روش‌هاي جديد آموزشي مي‌توانيم وارد روستاها شويم و به‌صورت وسيع و ساختارمند آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي را ارائه دهيم.
رئيس فني و حرفه‌اي کشور اظهار داشت: در اين زمينه از فرمانداران، بخشداران، دهياران و معتمدين محلي استفاده مي‌شود، اين طرح داراي هشت گام و تجربه 35 ساله سازمان فني‌وحرفه‌اي است که در مراکز آموزش‌هاي مهارتي و توسعه کارآفريني هندوستان و بلژيک براي کارشناسان حرفه‌اي سازمان ملل و اتحاديه اروپا ارائه کرديم و خيلي به اين طرح علاقه‌مند شدند.
وي افزود: مي‌توانيم براي بعضي از کشورها از جمله افغانستان و عراق که به‌عنوان کشورهاي مستقل نام‌گذاري شده‌اند با کمک اتحاديه اروپا اين طرح را جلو ببريم.
پرند عنوان کرد: گام نخست براي اجراي اين طرح نيازسنجي آموزشي است که به شکل سنتي در آموزش فني‌و‌حرفه‌اي انجام‌شده اما اين‌بار کاري کاملاً متفاوت است چراکه در اين نوع نيازسنجي ويژگي مهم و بزرگي مانند نيازسنجي توسط افرادي که در روستاها معتمد محل و دهيار هستند انجام مي‌شود.
وي بيان کرد: در مرحله اول بخشدار، دهيار و معتمدان محل آموزش داده‌ مي‌شوند و کارشناسان سازمان فني‌وحرفه‌اي در کنار اين افراد در محل حضور دارند و نيازسنجي آموزشي را بر اساس مدل‌هايي که وجود دارد جلو مي‌برند.
رئيس فني و حرفه‌اي کشور تصريح کرد: گام دوم تدوين و بازنگري استانداردهاي آموزشي، تدوين و بازنگري منابع آموزشي و کمک‌آموزشي است، در اين زمينه شش هزار استاندار آموزشي داريم اما استاندارد آموزشي که در حال حاضر طراحي‌شده فوق‌العاده کوتاه و عملياتي است که بيشتر تأکيد بر حوزه مهارتي، آموزشي و دانشي است.
وي خاطرنشان کرد: جذب و تربيت مربي آموزشي، آماده‌سازي فضا و تجهيزات آموزشي لازم، مشاوره و اجراي آموزش از گام‌هاي اساسي اين طرح است که روستائيان از ابزار و تجهيزات سيار که دولت در اختيار اين افراد قرار مي‌دهد استفاده مي‌کنند.
رئيس فني و حرفه‌اي کشور با اشاره به اينکه از فناوري اطلاعات براي آموزش‌ها استفاده مي‌شود، تصريح کرد: 21 ميليون نفر روستايي داريم که تعداد قابل‌توجهي شاغل و قسمتي بيکار هستند که بخشي از آموزش براي شاغلان و بخشي براي بيکاران انجام مي‌شود.
وي افزود: نقش هيئت‌امناي محل به شکل خاص ديده‌شده و با ساختاري که انجام مي‌شود خود روستائيان در آموزش‌هاي خود سهيم هستند.
پرند عنوان کرد: خدمات مشاوره‌اي به هيئت‌امناي محلي کاملاً مشخص است بنابراين طبق پيش‌بيني‌ انجام شده شش ميليون نفر شاغل و حدود يک‌ميليون نفر بيکار هستند که حداقل سرانه آموزش براي شاغلين 30 ساعت و براي بيکاران 120 ساعت است.
وي با بيان اينکه هدف اصلي از سفر امروز به استان لرستان ارائه سه طرح بوده است، ادامه داد: طرح نخست، توانمندسازي و ارائه آموزش‌هاي مهارتي به روستائيان، عشاير، مناطق محروم و مرزي با رويکرد اشتغال پايدار است.
رئيس فني‌وحرفه‌اي کشور عنوان کرد: طرح دوم توسعه کسب‌وکارهاي کوچک، متوسط و مشاغل خرد و خانگي است که اين مدل امروز در چند جاي استان لرستان افتتاح شد.
وي بيان کرد: طرح سوم که متأسفانه امروز هم در لرستان در کارگاه‌هايي که افتتاح شد با اين چالش برخورد کرديم بحث فارغ‌التحصيلاني است که چند سال بيکار بوده‌اند و در حال حاضر به کارگاه‌هاي فني روي‌آورده‌اند.
پرند تصريح کرد: امروز نيرويي که چند سال تحصيل کرده، همان کاري را انجام مي‌دهد که ديپلم هم مي تواند انجام دهد پس نشان مي‌دهد سرمايه‌گذاري در نظام آموزشي ايراد دارد.
رئيس فني و حرفه‌اي کشور گفت: طرحي تحت عنوان «ارتقاء شايستگي‌هاي حرفه‌اي دانشجويان و دانش‌آموختگان کشور با رويکرد رفع نياز بازار کار به نيروهاي متخصص» در شوراي عالي اشتغال مصوب شده است.
وي افزود: بودجه طرح توانمندسازي فارغ|‌التحصيلان، حدود 10 درصد و معادل 130 ميليارد تومان است که اين پول را به سازمان آموزش فني و حرفه‌اي در مورد توانمندسازي آموزش و مهارت روستائيان دادند که با برنامه‌ريزي انجام شده اين طرح را جلو مي‌بريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن