تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805563687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مي‌توان امنيت را در زمان كوتاه به عراق برگرداند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مي‌توان امنيت را در زمان كوتاه به عراق برگرداند
حيدر العبادي، نخست‌وزير همسايه غربي كشورمان، ديروز با استقبال رسمي معاون اول رئيس‌جمهور به تهران آمد تا به گفت‌وگو با مقامات رسمي كشورمان به عنوان بزرگ‌ترين و مهم‌ترين شريك امنيتي عراق بپردازد؛ شريكي كه در روزهاي سخت حمله تروريست‌ها به خاك اين كشور، عراق و مردمش را تنها نگذاشت و با ارائه كمك‌هاي مختلف در قالب كمك‌هاي مستشاري و نظامي به عراقي‌ها، مانع از گسترش بحران در اين كشور شد. حالا نخست وزير عراق به تهران آمده تا در ديدار با مقامات رسمي كشورمان در خصوص ادامه همكاري‌هاي مشترك براي مقابله با تروريسم به گفت‌وگو بنشيند.


حيدر العبادي، نخست‌وزير همسايه غربي كشورمان، ديروز با استقبال رسمي معاون اول رئيس‌جمهور به تهران آمد تا به گفت‌وگو با مقامات رسمي كشورمان به عنوان بزرگ‌ترين و مهم‌ترين شريك امنيتي عراق بپردازد؛ شريكي كه در روزهاي سخت حمله تروريست‌ها به خاك اين كشور، عراق و مردمش را تنها نگذاشت و با ارائه كمك‌هاي مختلف در قالب كمك‌هاي مستشاري و نظامي به عراقي‌ها، مانع از گسترش بحران در اين كشور شد. حالا نخست وزير عراق به تهران آمده تا در ديدار با مقامات رسمي كشورمان در خصوص ادامه همكاري‌هاي مشترك براي مقابله با تروريسم به گفت‌وگو بنشيند.

 ايران در مبارزه با تروريست‌هاي داعش در كنار عراق است
در همين ارتباط حيدر العبادي پس از ورود به تهران به ديدار دكتر حسن روحاني، رئيس‌جمهور كشورمان رفت. رئيس‌جمهوري در ديدار نخست‌وزير عراق، روابط
تهران–بغداد را روابطي راهبردي دانست و تصريح كرد: تقويت و گسترش روابط دو كشور نه تنها تأمين‌كننده منافع دو ملت، بلكه تأمين‌كننده منافع همه كشورهاي منطقه است.  حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني با اشاره به ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي گسترده اقتصادي دو كشور تأكيد كرد: روابط اقتصادي تهران - بغداد در همه عرصه‌هاي مورد علاقه بايد بيش از پيش تقويت شود و تسريع در عملياتي و اجرايي كردن توافقنامه‌ها ميان دو كشور ضروري است.  رئيس‌جمهوري همچنين تمركز تلاش‌ها براي توسعه بنادر بصره، آبادان و خرمشهر را در اولويت همكاري‌ها دانست و گفت: اين موضوع به ويژه به نفع ساكنان مناطق جنوبي دو كشور است.  دكتر روحاني با تبريك ماه مبارك رمضان به نخست وزير عراق و ابراز اميدواري نسبت به اينكه اين ماه، ماه پيروزي دولت و ملت عراق بر تروريسم باشد، گفت: بي‌ترديد ثبات و امنيت عراق، ثبات و امنيت ايران است.  رئيس‌جمهوري در ادامه با اشاره به تلاش‌هاي دولت عراق براي تقويت وحدت و انسجام ميان احزاب، اقوام و مذاهب، اظهارداشت: متأسفانه برخي كشورها با هدف رسيدن به منافع كوتاه‌مدت خود به دنبال ايجاد تفرقه و شكاف ميان ملت يكپارچه عراق هستند و در چنين فضايي، بايد تمام تلاش‌ها براي تقويت انسجام ملي و وحدت ملت عراق به‌كار گرفته شود تا دشمنان كاملاً مأيوس شوند.  نخست‌وزير عراق نيز در اين ديدار با قدرداني از ميهمان‌نوازي دولت و ملت ايران، خواهان تقويت و استحكام بيشتر روابط تجاري و فرهنگي دو كشور شد.
وي تصريح كرد: عراق به حمايت‌هاي دوستانه جمهوري اسلامي ايران در جنگ عليه تروريسم ارج مي‌نهد و بي‌ترديد ادامه اين كمك‌ها باعث نابودي موجوديت داعش نه تنها در عراق بلكه در منطقه خواهد شد. نخست‌وزير عراق در ادامه توسعه همكاري در بنادر بصره، خرمشهر و آبادان را مورد تأكيد قرار داد.

 مي‌توان امنيت را در زمان كوتاه به عراق برگرداند
پس از ديدار العبادي با دكتر روحاني، وي به ملاقات علي‌شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان رفت. شمخاني در اين ديدار به العبادي گفت كه مي‌توان امنيت را در زمان كوتاه به عراق برگرداند.  شمخاني با رد برخي ادعاهاي مقامات غربي مبني بر ضرورت اختصاص زمان پنج تا هفت ساله براي مقابله با داعش، طرح اين مسائل را براي تداوم بحران به منظور كسب نيت‌هاي تجزيه طلبانه دانست و تصريح كرد: با توجه به توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي بالاي موجود در عراق مي‌توان در زمان كوتاهي با نابودي گروه‌هاي تروريستي، امنيت را به طور كامل به اين كشور بازگرداند.  شمخاني نقشه دشمنان براي سوريه را ايجاد بي‌ثباتي و نا امني دائمي به منظور انتشار بحران در تمام منطقه عنوان كرد و اظهار داشت: تداوم اين مسير نه تنها سوريه بلكه كشورهاي خودشان را نيز ويران خواهد كرد.  شمخاني با اشاره به تجربه موفق اجراي مشترك پروژه‌هاي متعدد از سوي دو كشور كه منافع محسوسي براي ايران و عراق به دنبال داشته است، افزود: تسريع در اجراي توافقات في مابين در موضوعات تجاري عمراني، حمل و نقل و انرژي و همچنين ارتقاي ظرفيت سامانه‌هاي مرزي و آبراه‌هاي مشترك مي‌تواند ظرفيت‌هاي جديدي را براي ارتقاي سطح همكاري‌هاي مشترك فعال نمايد.  حيدرالعبادي، نخست‌وزير عراق نيز در اين ديدار با قدرداني از حمايت‌هاي گسترده جمهوري اسلامي ايران براي مقابله با جريان تروريسم و استقرار امنيت در عراق، گفت: ارتقاي سطح همكاري‌ها و گسترش رايزني‌هاي مستمر ميان ايران و عراق براي اتخاذ راهكارهاي مشترك در حوزه‌هاي سياسي، امنيتي و اقتصادي بسيار حائز اهميت است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن