تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819195929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۲۲ هزار ايثارگر تا پايان تابستان صاحب زمين مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ خرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۰ق.ظ)
جزئيات واگذاري زمين رايگان به ايثارگران؛ ۲۲ هزار ايثارگر تا پايان تابستان صاحب زمين مي‌شوند موج - قائم‌مقام رئيس سازمان ملي زمين و مسکن جزئيات واگذاري زمين به ايثارگران را تشريح کرد و گفت: تا پايان تابستان ۲۲ هزار ايثارگر زمين خود را دريافت خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدنادر محمدزاده، قائم‌مقام رئيس سازمان ملي زمين و مسکن، با اشاره به برگزاري جلسات متعدد ميان وزارت راه و شهرسازي و بنياد شهيد و امور ايثارگران اظهار کرد: پس از جلسه‌اي که با حضور عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي و حجت‌الاسلام سيد محمدعلي شهيدي محلاتي، رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران، تشکيل و در آن بر اعطاي زمين به ايثارگران فاقد مسکن تأکيد شد، جلسات متعددي با حضور معاونان بنياد شهيد و سازمان ملي زمين و مسکن و مديران کل راه و شهرسازي و بنياد شهيد و امور ايثارگران استان‌ها برگزار و درباره نحوه انجام اين تفاهم مشترک تبادل‌نظر شد.
قائم‌مقام سازمان ملي زمين و مسکن ادامه داد: هر هفته مديران استاني اين دو نهاد (هفته‌اي ۵ تا ۶ استان) دور هم جمع مي‌شدند و در خصوص تعداد ايثارگران هر شهر و زمين‌هاي دولتي موجود در آن شهر بحث و تصميم‌گيري مي‌کردند که در نهايت بنياد شهيد ۱۵۰ هزار ايثارگر را براي دريافت زمين رايگان دولتي به وزارت راه و شهرسازي معرفي کرد.
معاون املاک و حقوقي سازمان ملي زمين و مسکن با بيان اينکه در نهايت با بررسي اين تعداد ايثارگر براساس موازين قانوني و موارد مصرح در قانون مربوط به مسکن ايثارگران، سازمان ملي زمين و مسکن ۶۵ هزار ايثارگر را واجد شرايط قانوني دريافت زمين رايگان دانست، افزود: تا به حال به ۳۱ هزار نفر (حدود ۴۵ درصد) از اين واجدان شرايط، زمين رايگان دريافت کرده‌اند.
وي با تأکيد بر کم بودن زمين‌هاي دولتي در کلان‌شهرها گفت: به همين دليل با تدبير وزير راه و شهرسازي مقرر شد، زمين ايثارگران فاقد مسکن ساکن کلان‌شهرها در شهرهاي جديد اعطا شود که به عنوان مثال زمين ايثارگران تهراني در پرند و پرديس در نظر گرفته شده است. البته در همه شهرهاي جديد امکان واگذاري زمين وجود ندارد.
معاون رئيس سازمان ملي زمين و مسکن به نبود زمين دولتي در سه استان شمالي (گيلان، مازندران و گلستان) ‌ اشاره و خاطرنشان کرد: همه شهرهاي اين استان‌ها را بررسي کرديم که حقيقتا دولت زميني براي اعطا ندارد؛ به همين دليل براساس قانون، مابه ازاي نقدي و مالي آن به ايثارگران اعطا مي‌شود.
وي با بيان اين که منابع مالي اين پرداخت‌ها تأمين شده است، گفت: پرداخت‌ها به زودي آغاز مي‌شود و بر اين اساس به هر ايثارگر در سه استان شمالي کشور ۱۰ميليون تومان پرداخت خواهد شد.
محمدزاده با اشاره به اعتراض ايثارگران اصفهاني به مبلغ ۱۰ميليون تومان با توجه به اينکه در اين کلان‌شهر نيز زمين دولتي وجود ندارد، گفت:‌ سازمان ملي زمين و مسکن به آن‌ها حق مي‌دهد چون با ۱۰ميليون تومان نمي‌توان در اين کلان‌شهر زمين خريداري کرد. بنابراين تصميم بر اين شد تا اعطاي زمين‌هاي فولادشهر که توسعه آن براساس تصميم شوراي عالي معماري و شهرسازي متوقف شده بود مجددا با دستور آخوندي به اين شورا ارسال شود تا واگذاري زمين‌هاي اين منطقه از اصفهان به ايثارگران فاقد مسکن اين کلان‌شهر در دستور کار قرار گيرد.
وي با بيان اينکه به طور کلي تنها در ۱۰ تا ۱۲ شهر مشکل تأمين زمين داريم، ادامه داد: سازمان ملي زمين و مسکن آمادگي دارد تا در اين شهرها پرداخت مابه‌ازاي نقدي را به ايثارگران انجام دهد که منابع مالي اين اقدام، تهيه شده استٰ؛ ضمن اين که تأمين نظر ايثارگران نيز براي ما حائز اهميت است و مي‌خواهيم با رضايت آن‌ها اين کار را انجام دهيم.
به گفته قائم‌مقام سازمان ملي زمين و مسکن، اين سازمان تا پايان امسال به ۵۵ هزار نفر از ۶۵ هزار ايثارگر واجد شرايط دريافت زمين رايگان، زمين دولتي يا مابه‌ازاي نقدي زمين دولتي مي‌دهد که بر اين اساس تا پايان تابستان ۲۲ هزار نفر زمين خود را دريافت خواهند کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن