تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804384172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امر به‌ معروف و نهي از منکر در جامعه به‌ خوبي عملي نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ خرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۲۷ق.ظ)
فرمانده سپاه لرستان: امر به‌ معروف و نهي از منکر در جامعه به‌ خوبي عملي نشده است موج - خرم‌آباد - فرمانده سپاه ابوالفضل(ع) لرستان گفت: امروز مقوله امر به‌ معروف و نهي از منکر به‌ عنوان يک واجب الهي در جامعه به‌ خوبي عملي نشده است.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، مرتضي کشکولي، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، در جلسه ستاد احياي امر به‌ معروف و نهي از منکر لرستان که سه‌شنبه، 26 خرداد، در سالن جلسات دفتر فرماندهي سپاه لرستان برگزار شد، گفت: قانون حمايت از آمران به‌ معروف و ناهيان از منکر به‌ عنوان يک قانون جامع و مانع در صورت اجراي صحيح جزء بهترين قوانين است و مي‌توانيم آثار مثبت آن را بر جامعه شاهد باشيم.
وي افزود: برخي‌ها از روي عدم اطلاع با اجراي قانون حمايت از آمرين به‌معروف و ناهيان از منکر مخالت مي‌کنند، اما؛ برخي‌ها از روي عناد با اسلام مخالفت مي‌کنند که اين‌ها جزء منافقين و کافرين هستند.
کشکولي با اشاره به مصاديق ديدگاه‌هاي متفاوت نسبت به دين، اظهار کرد: امام خميني(ره) آمريکا را شيطان بزرگ مي‌دانست، درحالي‌که چند سال بعد عده‌اي معتقد شدند بايد ديوار بي‌اعتمادي نسبت به ايران برچيده شود و علت شکل‌گيري جريان‌هاي مختلف نيز همين تفاوت ديدگاه‌ها بوده است.
وي افزود: برخي معتقدند که مسائل غزه، فلسطين، لبنان و ساير کشورهاي اسلامي به ايران ارتباطي ندارد که با شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران» در جريان فتنه نيز اعلام شد، اين تفکر با ديدگاه امام خميني (ره) منافات دارد.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بيان اين‌که با دقت در نوع ديدگاه‌ها مي‌توان به‌ علت بسياري از ناکامي‌ها پي برد، گفت: امروز مقوله امر به‌ معروف و نهي از منکر به‌ عنوان يک واجب الهي در جامعه به‌ خوبي عملي نشده است.
وي با بيان اين‌که بايد جلسات ستاد به امر به‌‌ معروف و نهي از منکر در تمام طول سال و به‌طور پيوسته برگزار شود، افزود: ستاد امر به‌ معروف و نهي از منکر در تمام طول سال بايد فعال باشد تا بتواند مسائل را به‌طور ريشه‌اي و بنيادين حل کند، بايد از طريق ارائه طرح و برنامه و آزمون‌ و خطاهاي مکرر به آسيب‌شناسي مشکلات جامعه و ارائه راهکار پرداخته شود.
کشکولي عنوان کرد: آن‌چه پس از شنيدن عبارت امربه‌معروف و نهي از منکر در ذهن انسان تداعي مي‌شود، معمولاً نهي از منکر است و در زمينهٔ امر به‌ معروف کمتر کارشده است، بايد معروف‌ها و امور شايسته جامعه را شناسايي کرد و مردم را به آن سمت سوق داد.
وي بيان کرد: مقام معظم رهبري در تبيين سياست‌‌گذاري‌هاي پنج مرحله‌اي انقلاب، امربه‌معروف را لازمه جامعه‌سازي و دولت سازي دانسته‌اند، اما؛ اين مهم در جامعه بسيار کم‌رنگ است.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به قانون حمايت از آمران به‌ معروف و ناهيان از منکر، تصريح کرد: اين قانون جديد، قانون خوبي است اما به اين شرط که به‌درستي اجرا شود.
وي گفت: اجراي هرچه بهتر اين قانون مستلزم همدلي و هم‌زباني، پرهيز از اختلاف‌نظر در بين کارگزاران و اقتدار و قاطعيت در اجراي آن است.
همچنين، علي‌حسين پازدار، دبير ستاد احياي امر به‌ معروف و نهي از منکر لرستان، گفت: هم‌زمان با ماه مبارک رمضان، تيم‌هاي مشترک تذکر لساني در راستاي مقابله با مظاهر روزه‌خواري با همکاري سپاه، نيروي انتظامي و ستاد احياي امر به‌ معروف و نهي از منکر استان تشکيل مي‌شود.
وي خواستار برخورد قاطع دستگاه قضايي با حرمت‌شکنان ماه مبارک رمضان و همچنين، حمايت اين دستگاه از ضابطين و آمرين به‌ معروف و ناهيان از منکر شد و افزود: از صدا و سيما انتظار داريم که با استفاده از ظرفيت اساتيد دانشگاه، علما و حتي پزشکان تأثيرات مثبت روزه و ماه مبارک رمضان را براي مردم بيان و از طرفي خانواده‌ها و چهره‌هاي موفق ديني را معرفي کند.
دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منکر لرستان با بيان اين‌ که برگزاري نماز اول وقت ترجيحاً به‌ صورت جماعت، فضاسازي و فعال کردن شوراهاي امر به‌ معروف و نهي از منکر در ماه مبارک رمضان از جمله مواردي است که به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ شده است، گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان بايد با کمک دستگاهاي اجرايي و فرهنگي فضا را براي بهره‌مندي مردم از فيوضات اين ماه فراهم کنيم.
پازدار در ادامه با اشاره به تاييد قانون حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منکر، بيان کرد: تاکنون در عمل به فريضه الهي امر به معروف و نهي از منکر خلأ قانوني داشته‌ايم؛ به‌گونه‌اي که در اين سال‌ها برخي از آمران به معروف و ناهيان از منکر کشورمان مورد تعرض قرار گرفتند و بعضاً هم به شهادت رسيده‌اند.
وي همراه‌سازي نخبه گان، تبيين تکاليف دستگاه‌هاي مشمول و اطلاع‌رساني را از مراحل عملياتي کردن قانون حمايت از آمران به‌ معروف و ناهيان از منکر اعلام کرد و افزود: اميدواريم با ابلاغ قانون حمايت از آمران به‌ معروف و ناهيان از منکر اين قانون فتح بابي براي عمل به وظيفه ديني و انقلابي امر به‌ معروف و نهي از منکر باشد.
دبير ستاد احياي امر به‌ معروف و نهي از منکر لرستان با بيان اين‌که قانون حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منکر در جلسه شوراي اداري و در جلسه ستاد امر به‌معروف در دفتر نماينده ولي‌ فقيه به شور گذاشته مي‌شود، گفت: در راستاي عمل به اين قانون تيم‌هاي تذکر لساني در سطح استان تشکيل خواهند شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن