تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818972181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس سازمان بسیج اساتید: آمریکا از مذاکره با ایران به دنبال بازگشت وجهه خود در دنیاست/ آمریکا نمی‌تواند ادعای کدخدایی دنیا را بکند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس سازمان بسیج اساتید:
آمریکا از مذاکره با ایران به دنبال بازگشت وجهه خود در دنیاست/ آمریکا نمی‌تواند ادعای کدخدایی دنیا را بکند
رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: آمریکا از مذاکره با ایران به دنبال بازگشت وجهه کشورش در دنیا است.

خبرگزاری فارس: آمریکا از مذاکره با ایران به دنبال بازگشت وجهه خود در دنیاست/ آمریکا نمی‌تواند ادعای کدخدایی دنیا را بکند



به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سهراب صلاحی امشب در مراسم گرامیداشت بسیج اساتید در سالن اجتماعات دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: منازعه میان غرب با شرق فراتر از جنگ سختی است که در گذشته و حتی قبل از اسلام وجود داشته است.
وی با بیان اینکه غربی‌ها، کشورهای جهان اسلام را همچون برده خود می‌‌پندارند، ادامه داد: ماهیت این منازعه، به تمدن‌ها بازمی‌گردد، چراکه غربی‌ها به تمدن نگاهی مادی دارند، اما جهان اسلام به تمدن فرامادی می‌نگرد.
رئیس سازمان بسیج اساتید، دلیل پذیرفتن مسیحیت در میان غربی‌ها را زمینی کردن دین آسمانی توسط آنها دانست و بیان کرد: 200 سال غربی‌ها با کشورهای شرقی جنگ داشتند، اما خوشبختانه پیروز میدان همواره جهان اسلام بود و این امر سبب می‌شد تا کینه دشمنان از اسلام و ایرانی‌ها بیشتر شود.
صلاحی با بیان اینکه بوش پس از حادثه 11 سپتامبر این دوره را جنگ صلیبی سوم معرفی کرد، بیان کرد: با این اتفاق غربی‌ها به سخنان بوش واکنش نشان دادند که این جمله سبب جنگ مسلمانان با آنها و از بین رفتن آرامش در غرب می‌شود، بنابراین بوش جمله خود را به جنگ با تروریسم تغییر داد، اما عمق این جمله و منظور وی بیشتر به کشورهای خاورمیانه و در رأس آن ایران بود.
وی با اشاره به اینکه آمریکا و غربی‌ها هیچ وقت نمی‌توانند شاهد کدخدایی خود بر همه جهان به‌ویژه ایران باشند، تبیین کرد: از نظر آنها جنبش‌های آزادی‌خواه در سراسر جهان به عنوان تروریسم یاد می‌شود، چراکه آنها نمی‌توانند عدم سلطه خود را در کشورهای جهان اسلام شاهد باشند.
رئیس سازمان اساتید بسیج با اشاره به اینکه آمریکا در چهار دوره تاریخی همچون جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران، انتقام‌جویی از صدام و معرفی وی به عنوان مقصر اصلی، حادثه 11 سپتامبر و در نهایت جنگ نرم علیه ایران اقدام کرد، اضافه کرد: در هر کدام از این دوره‌های تاریخی، آمریکا تلاش کرد که به نوعی وارد جنگ با ایران شود و این کشور را دچار محدودیت کند اما با هوشمندی مقام معظم رهبری، مسئولان و مبارزان شجاع ایرانی، موفق نشد.
صلاحی تأکید کرد: در حال حاضر آمریکا با سه ضلع جنگ نرم، نیمه سخت و سخت ایران را تهدید می‌کند، اما کشور ما قبل از هر حرکت دشمن آن را مشاهده و برای رفع آن برنامه‌ریزی می‌کند.
وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران به نیابت از آمریکا انجام شد، افزود: این کشور در نظر داشت که به بهانه کم آوردن عراق و صدام در جنگ، وارد عمل شود اما وقتی موفق نشد، صدام را به عنوان مقصر اصلی این جنگ به جهان معرفی کرد و پس از اشغال عراق تصمیم گرفت به محض حمایت ایران از عراق، به کشور ما حمله کند که باز هم موفق نشد.
رئیس سازمان اساتید بسیج در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف آمریکا برای به قدرت رسیدن در جهان نیز اشاره کرد و گفت: کنترل قدرت‌های رقیب، تسلط بر منابع انرژی کشورهای مربوطه و کنترل انقلاب اسلامی ایران از جمله اهداف آمریکا بود تا پس از فروپاشی شوروی بتواند در جهان به رسمیت شمرده شود، اما بازهم موفق نشد.
وی، دو وظیفه مهم را راهبرد اصلی سازمان بسیج اساتید کشور دانست و توضیح داد: گفتمان‌سازی و تولید ادبیات همراه با کادرسازی و ایجاد حرکت و تدبیر برای نقشه راه کشور از جمله این موارد است و این سازمان مرزهایی خارج از کشور دارد و فراتر از دولت است و مربوط به مقام معظم رهبری است، بنابراین با وجود آنکه بسیاری به دنبال براندازی قدرت این سازمان هستند اما ما فعالیت‌های خود را براساس منویات مقام معظم رهبری انجام می‌دهیم.
گفتنی است؛ از وبگاه بسیج اساتید دانشگاه فردوسی در این مراسم رونمایی شد.
انتهای پیام/3138/ذ40

94/03/26 - 22:40





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن