تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819919981




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا دولت بر موفقيت در مذاکرات اصرار مي کند؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ خرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۳۴ب.ظ)
چرا دولت بر موفقيت در مذاکرات اصرار مي کند؟ موج - کارشناس سياسي معتقد است که اگر دولت بر موضوع تعامل با جهان و موضوع هسته اي اصرار مي کند به خاطر اين است که با شکست در اين عرصه احتمالا تمام يافته هاي خود را از دست مي دهد و قابليت نقد در برابر آن بيشتر خواهد شد.
دکتر محمودرضا اميني روز گذشته در جمع تحريريه خبرگزاري موج درباره موضوع مذاکرات هسته اي و تحريم ها گفت: امروز در لايه هاي سياسي حرف هايي شنيده مي شود که امام خميني (ره) با شعار مرگ بر آمريکا موافق نبود. تفکر دولت در اين است که ما بايد با اروپا و آمريکا تعامل داشته باشيم. الزام داريم که براي توسعه و موفقيت ارتباط داشته باشيم و حاضر هستيم در اين مسير هزينه کنيم. اما گفته مي شود که اقتدار ملي را بايد حفظ کنيم.
اميني گفت: آيا ابرقدرت ها آمادگي دارند با ما رفاقت کنند؟ در حالي که هم تفکر جمهوري خواه و هم دموکرات در آمريکا جمهوري اسلامي ايران را محور شرارت و فرآيندي از تقابل اديان مي دانند. بنابراين هيچ وقت احساس نمي کنند ايرا ن رفيق آنها است. با اين حال اگر تصور کنيم که آمريکا رفيق ما است غلط است.
دکتر اميني در ادامه با اشاره به اصل اقتصاد مقاومتي هم گفت: يک عده اي معتقدند که اقتصاد مقاومتي حرف بيخودي است. با اين حال که اقتصاد مقاومتي اين را مي رساند که با عدم نگراني نسبت به تحريم ها به تقويت بنيه داخلي بپردازيم. کساني که اين تئوري را قبول ندارند دليلش براي اين است که مي خواهند تعامل داشته باشيم. اين يک واقعيت است که اگر تحريم ها برداشته نشود 147 ميليارد دلار پول بلوکه شده ما، بلوکه مي ماند. اين در حالي است که رئيس جمهور آب خوردن را هم به تحريم ها متصل کرده است.
وي افزود: اگر ما اعتقاد داشته باشيم که در وضعيتي هستيم که تعامل ما با کشورهاي جهان راه پيشرفت و توسعه را باز مي کند و عدم تعامل ما در عرصه بين الملل امکان هيچ نوع توسعه و پيشرفت را فراهم نمي کند، اين يک توقع است. مسئولين دولت اين تفکر را انتقال مي دهند که بدون تعامل در چرخه بين الملل امکان مصونيت در رشد براي ما وجود ندارد. نمونه اين مسأله بحث تحريم است. آيا دولت نمي داند که اين تحريم ها بعد از غني سازي هم ممکن است باز هم باشد؟
وي در ادامه گفت: اينکه تحريم ها مانع ايجاد مي کند قابل قبول است. با اين حال ممکن است سوال شود که چرا برخلاف فشارها نمي توانيم مثلا در صنعت خودرو موفق شويم؟ جواب اين است که بنا نيست خودروي توليدي خوب داشته باشيم. قرار است که وارد کننده باشيم. اينها مسائلي است که آنهايي که به دولت رأي داده اند بايد بفهمند.
اميني با طرح اين سوال که اگر مذاکرات هسته اي به نتيجه نرسد چه اتفاقي مي افتد و چرا دولت بر اهميت موفقيت در مذاکرات اصرار دارد، گفت: اصرار دولت بر موضوع مذاکرات هسته اي به اين خاطر است که اگر در اين زمينه موفق نشود قابليت نقد در اين دولت بيشتر از دولت قبل خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن