تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820315449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مانور مقابله با آلودگي نفتي در خزر اجرا شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ خرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۸ب.ظ)
صبح امروز؛ مانور مقابله با آلودگي نفتي در خزر اجرا شد موج-انزلي-مانور ملي منطقه اي مقابله با آلودگي نفتي، جست و جو و نجات دريايي در فاصله 10 مايلي بندرگاه انزلي در دريا با استفاده از 30 فروند شناور، چهار بالگرد و 150 نيروي عملياتي اجرا شد.
به گزارش خبرگزاري موج از بندر انزلي، معاون دريايي سازمان بنادر و دريانوردي در خصوص برگزاري اين مانور يک روزه اظهار کرد: جمهوري اسلامي ايران سال 1373 به کنوانسيون بين المللي جست و جو و نجات دريايي ملحق شد و سازمان بنادر و دريانوردي متولي اجراي اين کنوانسيون در ايران است.
هادي حق شناس اظهارکرد: پس از ابلاغ مفاد کنوانسيون SAR (جست و جو و نجات) سازمان بنادر و دريانوردي اقدام به ايجاد و سازماندهي مراکز اصلي هماهنگي و نجات دريايي در هفت استان ساحلي و ايجاد 14 مرکز فرعي در ساير بنادر و جزاير با تعيين محدوده هاي عملياتي نمود.
وي افزود: همزمان با تجهيز اين مراکز به سيستم هاي مخابراتي پيشرفته، 17 فروند شناورهاي ويژه جست و جو و نجات خريداري و اسکله شناورهاي ناجي نصب شد.
وي يادآور شد: اجراي آموزش هاي مختلف براي ناخداها و ملوانان و همچنين انجام کنترل و بازرسي از شناورهاي سنتي و الزام آنان به حفظ و برقراري ارتباطات راديويي و ناوبري و رعايت اصول ايمني دريانوردي سبب شده با وجود افزايش تردد دريايي در سال هاي اخير آمار سوانح و تلفات انساني در دريا نيز به طور محسوس کاهش يابد.
به گفته وي در پنج سال گذشته با اجراي الزامات کنوانسيون جست و جو و نجات دريايي و مشارکت ارگان هاي ذي ربط در طرح تعداد پنج هزار و 313 دريانورد نجات يافتند.
حق شناس افزود: همچنين شش فروند بالگرد ويژه دريايي براي پشتيباني و سرعت عمل در امر جست و جو و نجات در بندرعباس، بندرگاه بوشهر، انزلي و چابهار به خدمت گرفته شد که توانسته اند عمليات جست و جو و نجات دريايي را با کيفيت مطلوب ارائه کنند.
وي با تاکيد بر لزوم حفاظت از محيط زيست دريايي اظهار کرد: جهت پايش و کنترل هوايي براي حفاظت از محيط زيست دريايي نيز هواپيما به کار گرفته مي شود.
حق شناس متذکر شد: سازمان جهت افزايش تجهيزات جست و جو و نجات دريايي اقدامات لازم براي ساخت شناورهاي جديد ناجي، هاورکرافت و يک شناور مادر SAR را در دستور کار دارد.
معاون سازمان بنادر و دريانوردي کشور خاطرنشان کرد: داشتن درياهايي پاک و ايمن، مستلزم توسعه همکاري هاي منطقه اي و بين المللي است رويکردي که از جمله اهداف و برنامه هاي سازمان جهت اجراي الزامات جستجو و نجات و حفظ محيط زيست دريايي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن