تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821015074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم رضایت دانشجویان از اماکن ورزشی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛
عدم رضایت دانشجویان از اماکن ورزشی
ورزش بر سلامتی افراد تاثیر مفیدی دارد و باعث کاهش مشکلات جسمی می‌شود از این رو توجه کردن به این مسئله خصوصا برای دانشجویانی که در خوابگاه‌ها زندگی می‌کنند از اولویت اساسی برخوردار است.


به گزارش خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی یکی از پویاترین و جوان‌ترین فضاها بوده و یکی از نیازهای اساسی دانشجویان ورزش و مخصوصا ورزش همگانی است تا علاوه بر تضمین سلامتی این نیروی عظیم و آینده ساز، فضای خوابگاه‌ها از رخوت فاصله بگیرد و از ایجاد آسیب‌هایی مانند تفریحات ناسالم، وقت گذرانی‌های بیهوده و انحرافاتی مانند اعتیاد جلوگیری شود. 


با وجود اینکه ورزش در خوابگاه‌ها و اماکن دانشجویی یکی از ضرورت‌های غیر قابل انکار است و سرانه فضای ورزشی رو باز در خوابگاه‌های دانشجویی بر اساس استاندارد باید 4.5 متر مربع برسد که آمارها نشانگر نبود توجه کافی به این موضوع است. 


فضای ورزشی هست، امکانات و تجهیزات نیست
برخی از دانشگاه‌ها و خوابگاه های دانشجویی با وجود برخورداری از فضاهای مناسب ورزشی با کمبود تجهیزات ورزشی مواجه‌اند که عدم دسترسی آن‌ها به این امکانات مانع تمایل آن‌ها به انجام فعالیت ورزشی شده است. 


بهره برداری از سالن والیبال و فوتبال ساحلی دانشگاه خوارزمی در چند روز آینده
عزیزالله حبیبی معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگارانگفت: در حال حاضر فوتبال و والیبال ساحلی در جنب خوابگاه‌های پردیس پسران در حال احداث است.


وی در ادامه می‌گوید: امیدواریم سالن‌های والیبال ساحلی و فوتبال ساحلی در چند روز آینده به بهره برداری برسد و قابل استفاده دانشجویان قرار بگیرد. 


نیازمند تامین بودجه برای احداث این اماکن ورزشی هستیم 
حبیبی معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی اظهار کرد: اگر امسال بودجه تعمیرات خوابگاه‌ها واریز شود امکانات و زمین‌های ورزشی مرمت و تجهیز خواهد شد.


حبیبی افزود: در کرج به 10 تا 12 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم تا اماکن ورزشی احداث شود و همچنین آن دسته از اماکن ورزشی که احداث شده‌اند به تعمیرات اساسی نیاز دارد. 


اصلی‌ترین دغدغه مدیران آموزش‌عالی توجه به ساخت فضاهای آموزشی است 
آمارها و پژوهش‌های میدانی نشان می‌دهد خوابگاه‌های دانشجویی یکی از محروم‌ترین فضاها از نظر فعالیت‌های ورزشی است در حالی که یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها و اولویت‌های مدیران آموزش‌ عالی کشور باید توجه به ساخت فضاهای آموزشی در خوابگاه‌های دانشجویی، برنامه ریزی برای فراگیر شدن ورزش‌های همگانی در خوابگاه‌ها و افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های ورزشی دانشجویان خوابگاهی باشد. 


کمبود بودچه برای گسترش فعالیت‌های ورزشی 
سید محمد رضا خلیلی معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر طوسی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: اماکن ورزشی دانشگاه خواجه نصیر شامل دو سوله ورزشی یکی در دانشکده علوم اقتصاد و دیگری سالنی که در تهرانپارس به نام دانشکده هوا و فضا در سال 81-82 ساخته شده است. 


وی در ادامه افزود: تمام فعالیت‌های ورزشی در این دو سوله انجام می‌شود این دو سوله امکانات بسکتبال، والیبال، هندبال و بدمینتون را دارد و زمین اختصاصی برای انجام فعالیت‌ها در اختیار دانشجویان قرار دارد. 


خلیلی گفت: نه وزارت ورزش و نه سازمان تربیت بدنی هیچ‌گونه امکاناتی را برای گسترش فعالیت‌های ورزشی در اختیارمان قرار نداده است حتی برای تجهیز سالن‌های ورزشی نیازمند بودجه زیادی هستیم.


حمایت نکردن سازمان های ورزشی از اماکن ورزشی 
معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر بیان کرد: متاسفانه از طرف سازمان‌های مربوطه کمک نمی‌شود زیرا مشکلات زیاد است ولی تا جایی که توانسته‌ایم این مکان‌ها را برای استفاده از دانشجویان از امکانات فراهم کرده‌ایم. 


وی در پایان می‌گوید: از آنجایی که دانشگاه‌ها پراکنده هستند دانشجویان نمی‌توانند از امکانات استفاده کنند در نتیجه به دلیل محدودیت هایی که وجود دارد دانشجویان از اماکن ورزشی رضایت صد در صدی ندارند. 


در پایان اگر به معیشت دانشجویان توجه نکنیم به هدف اصلی آن ها که کسب علم است آسیب وارد می‌شود خوابگاه‌ها و اماکن ورزشی و غذاخوری دانشجویان باید در پردیس‌ها باشد تا دانشجویان مجبور نباشند در هنگام جابجایی میان این مکان‌ها وقت خود را تلف کنند. 


البته باید توجه داشته باشیم که شرط لازم برای عمر یک ساختمان خوب و یک خوابگاه نگه‌داری کردن از آن در درجه‌ی اول و پس از آن تعمیرات اساسی در صورت احتیاج است. 




گزارش از هدیه عباسقلی 


انتهای پیام/ 



اخبار مرتبط

حضور تیم فوتبال دانشجویی در مسابقات یونیورسیاد بعد از هشت سال
حضور ورزش دانشگاهی در ورزش کشور تأثیر گذار است
رشد 20 درصد بودجه در ورزش های دانشگاهی/ بودجه بورسیه 94 با سال قبل تفاوتی نداشت
جلسه ستاد هماهنگی بیست و هشتمین یونیورسیاد ورزشی دانشجویان برگزار شد
سیاست ورزش کشور مبنی برحضور کیفی در ورزش دانشجویی است
تیم ملی تیراندازی دانشجویان ایران عازم امارات شد
۱۷ تیرانداز به اردوی تیم ملی دانشجویان دعوت شدند
رقابت 1500 دانشجوي دختر از 86 دانشگاه کشور در دوازدمين "المپياد ورزشي دانشجويان"
با تعامل باید شاهد تحول در آینده "ورزش دانشجویی" باشیم




۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن