تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819104552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزانه ۶۷۰ تن پسماند عادي در قم جمع آوري مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ خرداد ۱۳۹۴ (۹:۴۱ق.ظ)
معاون امور عمراني استانداري قم: روزانه ۶۷۰ تن پسماند عادي در قم جمع آوري مي شود موج - قم - معاون امور عمراني استانداري قم گفت: در حال حاضر در شهر قم روزانه ۶۷۰ تن پسماند عادي جمع آوري مي شود كه موضوع تفكيك در مبدا تنها در يك درصد از زباله ها انجام مي شود.
به گزارش خبر گزاري موج از قم، معاون امور عمراني استانداري قم در نخستين جلسه كارگروه مديريت پسماند در سال جاري گفت: در حال حاضر در شهر قم روزانه ۶۷۰ تن پسماند عادي جمع آوري مي شود كه موضوع تفكيك در مبدا تنها در يك درصد از زباله ها انجام مي شود.
وي از پسماندها و زباله ها به عنوان يك سرمايه ارزشمند ياد كرد و افزود: با ظهور تكنولوژي هاي جديد و توسعه علوم، در حال حاضر از پسماندها و زباله ها براي توليد انرژي برق و كمپوست استفاده مي شود كه اين امر پسماند را در زمره طلاي كثيف قرار داده است.
جواد دلاوري امر تفكيك از مبدا را متذكر شد و اضافه كرد: اين مهم علاوه بر رعايت اصول بهداشتي منجر به سلامت كالاهاي توليد شده از مواد بازيافتي مي شود و هم بخش زيادي از هزينه هاي جمع آوري و ساماندهي زباله را نيز كاهش مي دهد.
وي، اطلاع رساني و آگاهي بخشي به افكار عمومي را لازمه گسترش فرهنگ جداسازي پسماند در مبدا براي تحقق اين مهم عنوان كرد.
رئيس كارگروه مديريت پسماند بيان داشت: دفن نخاله هاي ساختماني نيز بايد حتي الامكان در گودال هاي بزرگ برداشت شده در محل معادن انجام پذيرد تا عوارض آن در سطح كه بسيار زياد است به حداقل برسد.
دلاوري در بخش ديگري از سخنان خود ضمن دعوت از سرمايه گذاران براي مشاركت و سرمايه گذاري در موضوع زباله ها و پسماندها، گفت: مديريت استان از ورود سرمايه گذاران در اين بخش حمايت مي كند و سرمايه گذاري در اين بخش بسيار سودآور و داراي توجيه اقتصادي است.
وي خواستار ارائه طرح جامع مديريت پسماند توسط شهرداري قم شد و گفت: لازم است اين طرح براي بررسي و تصويب در جلسه آينده كارگروه ارائه شود.
جواد دلاوري در پايان از برخورد با صنايع آلاينده خبر داد و گفت: برخي از صنايع و بويژه صنايع ساختماني، آلاينده و منشا ايجاد ريزگردها در شهر قم مي باشد و استانداردهاي لازم را هم ندارد كه لازم است اداره كل محيط زيست با اين گونه صنايع آلاينده برخورد جدي داشته باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن