تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803202767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طعنه سنگین پوتین به اردوغان در جریان ملاقات در باکو |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: طعنه سنگین پوتین به اردوغان در جریان ملاقات در باکو
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین، همتای روس وی دو روز پیش در حاشیه مراسم افتتاحیه بازی های اروپایی در باکو با یکدیگر دیدار کردند. یک خبرنگار روس که در باکو حضور داشته، حاشیه های جالبی را از این دیدار روایت کرده که از آن جمله، می توان به طعنه سنگین پوتین به اردوغان درباره عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا اشاره کرد.
کد خبر: ۵۰۹۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴ - 15 June 2015



طعنه سنگین پوتین به اردوغان در جریان ملاقات در باکو
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین، همتای روس وی دو روز پیش در حاشیه مراسم افتتاحیه بازی های اروپایی در باکو با یکدیگر دیدار کردند. یک خبرنگار روس که در باکو حضور داشته، حاشیه های جالبی را از این دیدار روایت کرده که از آن جمله، می توان به طعنه سنگین پوتین به اردوغان درباره عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا اشاره کرد.


به گزارش «تابناک»، آندری کولسنیکوف، خبرنگار روزنامه «کامرسانت» در مطلبی به حاشیه های دیدار روز شنبه روسای جمهور روسیه و ترکیه پرداخته و همه چیز را در این دیدار «دراماتیک» توصیف کرده است. دیداری که در حاشیه مراسم افتتاحیه بازی های اروپایی 2015 در باکو انجام گرفت.


بنا به گزارش کولسینکوف، هتل «چهار فصل» در باکو برای دیدار روسای جمهور دو کشور در نظر گرفته شده بود؛ اما در حالی که اردوغان به همراه مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه خود و دیگر اعضای هیئت نمایندگی این کشور در سالن مخصوص هتل حاضر شده بودند، اما اثری از پوتین و هیچ یک از دیگر اعضای هیئت روس به چشم نمی خورد. 


در همین حال و در شرایطی که اردوغان برای دیدار با پوتین آماده بود، خبر رسید که پوتین هنوز حتی از هتل محل اقامت خود راه نیفتاده است. در این اوضاع و احوال، ناگهان سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و آلکسی میلر، رئیس شرکت «گازپروم» از راه می رسند و پس از آن ها نیز سرگئی کری ینکو، رئیس «روس اتم» و الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه وارد می شوند. 


لاوروف پس از ورود به سمت اردوغان رفته و با وی سلام و احوال پرسی می کند، اما رئیس جمهور ترکیه ناراحت به نظر می رسد. با این وجود، چاووش اوغلو وارد گفت و گو با لاوروف شده و با حالتی صمیمانه و با لبخندی بر لب مشغول صحبت با وی می شود. اردوغان که مشخصاً از این وضعیت عصبی شده، با گام هایی سریع از اتاق خارج می شود. 


اردوغان چند دقیقه بعد از یک در دیگر دوباره وارد سالن می شود و این بار، پوتین پس از سه دقیقه رسیده و اردوغان از وی استقابل می کند. با این حال، هیچ حرفی میان دو طرف رد و بدل نمی شود و به نظر می رسد که عجله خاصی برای آغاز گفت و گو ندارند. 


در این شرایط، عدم خروج خبرنگاران از سالن نیز بر پیچیدگی شرایط می افزاید و در حالی که به نظر می رسد پوتین هیچ ناراحتی خاصی از این بابت ندارد، اما این موضوع سبب عصبی تر شدن اردوغان می شود. در همین حال، اردوغان که گویا می خواهد به نوعی باب صحبت را باز کند، می گوید با اینکه مراسم افتتاحیه بازی های اروپایی مراسم خوب و جذابی بود، اما هیچ یک از رهبران اروپایی در این مراسم شرکت نکردند.


در این لحظه، پوتین پاسخی عجیب به وی داده و می گوید: «مسئله ای نیست! در عوض ترکیه به عنوان نامزد عضویت در اتحادیه اروپا به نمایندگی از از کل این اتحادیه در مراسم شرکت داشت». این جمله برای رئیس جمهور کشوری است که از سال ها پیش درخواست عضویت در اتحادیه اروپا را مطرح کرده اما تاکنون در رسیدن به این هدف موفق نشده، طعنه ای سنگین به شمار می رفت. 


رئیس جمهور ترکیه در پاسخ تنها به یک جمله بسنده کرده و می گوید: «به هر حال، ما در پروسه [عضویت] قرار داریم». 


با این حال، به نظر نمی رسد که این روند بر کلیت گفت و گوهای بعدی دو طرف تأثیری گذاشته باشد، زیرا پس از دیداری یک ساعته پشت درهای بسته، اردوغان از مشارکت در پروژه خط لوله «ترکیش استریم» سخن گفت. به این ترتیب، آن گونه که مشخص است، اهمیت محتوای دیدار، بر حواشی آن و طعنه های رئیس جمهور روسیه غلبه کرده است. 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن