تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820893805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خداحافظی هفت شکارچی مهابادی با شکار


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: خداحافظی هفت شکارچی مهابادی با شکار
هفت شکارچی پرنده در شهرستان مهاباد با تحویل پرندگان خود برای همیشه با شکار خداحافظی کرده و به جمع دوستداران محیط زیست پیوستند.
آفتاب : رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد روز دوشنبه به ایرنا گفت: این تعداد شکارچیان کبک روز گذشته با مراجعه به این اداره ضمن پشیمانی و اظهار ندامت از اقدام خود، خواستار رهاسازی پرندگان شکاری شدند.


کامران حسینی اضافه کرد: این شکارچیان با تحویل هفت قطعه کبک به حفاظت محیط زیست مهاباد برای همیشه با شکار خداحافظی و کبک های خود را نیز توسط یگان حفاظت این اداره در منطقه برهان در محور مهاباد - بوکان رهاسازی کردند.


حسینی با قدردانی از این شکارچیان که به جمع همیاران جدید طبیعت و محیط زیست پیوستند، اظهار کرد: برای نگهداری و حفاظت از محیط زیست، اقشار مختلف مردم باید تلاش کنند تا این گنجینه گرانبها به خوبی حفاظت و به نسل های آینده تحویل داده شود.


وی با اشاره به ایجاد موجی از پشیمانی از شکار در بین شهروندان مهابادی اظهار کرد: هفته گذشته نیز 30 نفر از شکارچیان کهنه کار این شهرستان در اقدامی نمادین با رهاسازی 40 قطعه کبک با شکار خداحافظی کرده و به جمع همیاران محیط زیست پیوسته بودند.


وی اضافه کرد: نگهداری پرندگان وحشی در محیط های خارج از طبیعت باعث آسیب زدن به نسل گونه های پرندگان و از بین رفتن قدرت باروری آنها می شود و بسیاری از گونه های پرندگان پس از جدایی از طبیعت و حتی بازگشت دوباره نیز نمی توانند زندگی طبیعی خود را به دست آورند.


فرهنگ خداحافظی با شکار و شکستن تفنگ در چند سال اخیر در شهرهای جنوبی آذربایجان غربی با استقبال گسترده ای از سوی شکارچیان مواجه شده است. 


شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و به دلیل داشتن چندین تالاب بین المللی و پناهگاه حیات وحش از زیستگاه های مهم پرندگان در شمال غرب کشور به شمار می رود.






تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن