تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813208074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبود منابع، توجیهی برای عدم ارایه وام ازدواج نیست |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نبود منابع، توجیهی برای عدم ارایه وام ازدواج نیست
کد خبر: ۵۰۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ - 15 June 2015


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در ارایه تسهیلات وام ازدواج، گفت:‌ به طور حتم با ادامه چنین روندی مجلس وارد عمل شده و اقدام ضربتی را برای مکلف کردن بانک‌ها به ارایه وام ازدواج جوانان به کار می‌گیرد.

محمد مهدی رهبری املشی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت،‌ با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در ارایه تسهیلات وام ازدواج به جوانان،‌ افزود: اغلب بانک‌ها زیر بار ارایه وام ازدواج نمی‌روند در حالی که مجلس، دولت را مکلف به ارایه وام ازدواج کرده اما بازهم چنین خدمتی از سوی بانک‌ها انجام نمی‌شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مجلس از بانک مرکزی درخواست کرده تا به بانک‌هایی که در ارایه تسهیلات وام ازدواج مقاومت می‌کنند تذکر و اخطار دهد چراکه مقام معظم رهبری نیز بارها توصیه کرده‌اند که در این زمینه بیشتر توجه شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد:‌ برخی از بانک‌هایی که به ارایه وام ازدواج می‌پردازند به دلیل پیچ و خم‌های اداری در ارایه چنین تسهیلاتی،‌ جوانان را بی‌انگیزه کرده به گونه‌ای که آنها قید دریافت وام را می‌زنند.

وی یادآور شد:‌ باید بانک‌ مرکزی و وزارت اقتصاد وامور دارایی نظارت خود را بر عملکرد بانک‌ها افزایش دهند، در این زمینه اعضای کمیسیون برنامه وبودجه مجلس نیز به دنبال ارایه وام ازدواج به جوانان هستند بر این اساس جلسات متعددی را نیز با مسئولان مربوطه برای پیگیری این موضوع برگزار کردند.

رهبری املشی با انتقاد از کم‌کاری برخی بانک‌ها در ارایه وام ازدواج، تاکید کرد: به طور حتم با ادامه چنین روندی مجلس وارد عمل شده و اقدام ضربتی را برای مکلف کردن بانک‌ها به ارایه وام ازدواج جوانان در دستور کار قرار خواهد داد چراکه امروزه جوانان زیادی به نمایندگان مراجعه کرده و نسبت به عدم ارایه وام ازدواج گلایه‌مند هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت:‌ اگرچه منابع بانک‌ها نیز محدود است اما این محدودیت منابع مانعی برای عدم ارایه این تسهیلات نیست؛ امروزه بیش از 80 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی وجود دارد که باید این معوقات به بانک برگردانده شود تا دست بانک‌ها نیز برای ارایه تسهیلات باز شود در این میان بانک‌ها باید انگیزه لازم را برای ارایه این تسهیلات داشته باشند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن