تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820223618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واگذاري امور به مردم بايد تبديل به يک ارزش شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ خرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۱۴ب.ظ)
استاندار کرمانشاه: واگذاري امور به مردم بايد تبديل به يک ارزش شود موج - کرمانشاه - استاندار کرمانشاه گفت: واگذاري امور و ارائه خدمات اداري به مردم يکي از رويکردهاي مثبت دولت تدبير و اميد است که بايد در نظام اداري ما تبديل به يک ارزش شود.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه، ابراهيم رضايي بابادي در شوراي برنامه ريزي و توسعه استان گفت: سياست عمومي دولت بر اين مبناست که کشور به سمتي پيش برود که کارها به تدريج به مردم واگذار شوند.
وي افزود: بسياري از خدماتي که توسط ادارات و سازمان هاي دولتي ارائه مي شوند به راحتي از طريق دفاتر خدمات پيشخوان قابل عرضه هستند. همچنين مي توان بسياري از اين خدمات را از طريق اينترنت و يا نرم افزارهاي قابل نصب بر روي موبايل ارائه کرد.
استاندار کرمانشاه گفت: بخش بزرگي از اوقات روزانه مردم صرف رفت و آمدهاي بيهوده در سيستم پيچيده اداري مي شود، در حالي که مي توان با واگذاري بسياري از اين امور زمينه آرامش فکري بيشتري در جامعه ايجاد کرد.
وي با تاکيد بر اين نکته که دستگاه ها و ادارات دولتي بايد به دنبال واگذاري خدمات به بخش خصوصي باشند، اظهار کرد: مقاومت هايي که برخي سازمان ها و ادارات دولتي در اين زمينه انجام مي دهند قابل پذيرش نيست و دولت قصد دارد به تدريج ابعاد گسترده تري به اين روند بدهد.
رضايي بابادي افزود: استان تعداد بسيار زيادي فارق التحصيل بيکار دارد که در قالب اين واگذاري ها مي توان از پتانسيل هاي آن ها بهره گرفت.

هزينه هاي اندکي که مي توانند جان انسان ها را نجات دهند
استاندار کرمانشاه در بخش ديگري از سخنانش عنوان کرد: طبق پژوهش هاي صورت گرفته فوت ناگهاني هر فرد، خسارتي برابر 5 ميليارد تومان براي کشور در بردارد. افزون بر اينکه اين حوادث ناگوار تبعات روحي و رواني بسياري نيز براي خانواده ها در پي دارد.
رضايي بابادي افزود: با برخي راهکارهاي کم هزينه مي توان جان بسياري از شهروندان را نجات داد. به عنوان نمونه اختصاص 70 ميليون تومان براي راه اندازي گشت هاي نامحسوس در جاده هاي استان منجر به کاهش 64 درصدي تلفات جاني در فروردين امسال شد. همچنين با نصب 4 دوربين در بزرگراه هاي شرقي و غربي شهر درصد تلفات و سوانح رانندگي به شکل محسوسي کاهش يافته است.
وي افزود: اين امر نشان مي دهد با صرف بودجه هاي اندک مي توان جان بسياري از انسان ها را نجات داد.

قطعه کرمانشاه-خسروي راه آهن کشور را به خاورميانه وصل مي کند
در دنباله اين نشست معاون عمراني استاندار اظهار کرد: مديريت ارشد استان تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا راه آهن کرمانشاه-ملاير تا پايان سال مالي 94 به بهره برداري برسد.
نيک کردار افزود: همچنين تکميل بخش راه آهن کرمانشاه-خسروي نيز بسيار مهم است زيرا با انجام آن شبکه ريلي استان به کشورهاي عربي خاورميانه و درياي مديترانه وصل مي شود. همچنين در طرف مقابل اين شبکه ريلي کشورهاي عربي را نيز به شرق آسيا متصل مي کند.
وي افزود: در واقع قطعه کرمانشاه-خسروي يک بخش بسيار مهم از راه آهن خاورميانه است که با اجرايي شدن آن گام بزرگي در بخش حمل و نقل ريلي منطقه برداشته مي شود.
معاون عمراني استاندار با اشاره به اين که در سفر رئيس جمهور مطالبات بخش راه ها و راه آهن به عنوان يک اولويت دنبال مي شود اظهار کرد: اميدواريم که در اين سفر با رايزني هايي که صورت مي گيرد بودجه مناسبي براي اين پروژه ها در نظر گرفته شود.

خدمات پرمراجعه به دفاتر پيشخوان واگذار مي شوند
در دنباله اين نشست معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار اظهار کرد: سال گذشته با توجه به مطالعاتي که صورت گرفت 33 خدمت از مجموعه خدماتي که پرمراجعه ترين و شلوغ ترين خدمات ادارات و سازمان هاي مختلف دولتي محسوب مي شدند شناسايي شده و به دفاتر پيشخوان دولت واگذار شدند.
حاتمي ادامه داد: تا سال گذشته اغلب دفاتر پيشخوان دولت به دليل کاهش مراجعه کننده، به لحاظ مالي در وضعيت نامطلوبي بودند که در اين رويکرد جديد سعي شده با واگذاري خدمات پرمراجعه به اين دفاتر آن ها از يک وضعيت درآمدي مناسب تري برخوردار شوند.
وي همچنين عنوان کرد: روند واگذاري خدمات پرمراجعه به دفاتر پيشخوان دولت همچنان ادامه خواهد داشد و اميدواريم سازمان ها و ادارات دولتي نيز با ميل و رغبت در اين عرصه ورود پيدا کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن