تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801489101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي طرح پرداخت مبتني بر عملکرد در 7 دانشگاه علوم پزشکي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ خرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۱۶ب.ظ)
معاون پرستاري: اجراي طرح پرداخت مبتني بر عملکرد در 7 دانشگاه علوم پزشکي موج - معاون پرستاري وزير بهداشت با بيان اين‌که کمبود نيرو در گروه پرستاري يکي از مشکلات اصلي بيمارستان‌هاي وزارت بهداشت است، گفت: در يک سال و نيم گذشته با پيگيري معاونت پرستاري بيش از 15 دستورالعمل و بخشنامه به دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور ابلاغ شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد ميرزابيگي، معاون پرستاري وزير بهداشت، در نشست خبري با موضوع انتخابات نظام پرستاري و تشريح برنامه‌هاي پرستاري که صبح امروز در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: براي کمبود نيروي انساني در وزارت بهداشت، جذب 7 هزار نفر به غير از نيروهاي شرکتي که توسط موسسه کارآفرينان آواي سلامت زير نظر هيأت امناي ارزي وزارت بهداشت انجام مي‌شود، صرفا براي بيمارستان‌هاي تازه تأسيس از طريق دولت صورت مي‌گيرد.
وي افزود: پرستاران شرکتي نيز مي‌توانند با اين موسسه قرارداد ببندند و از مزاياي آن استفاده کنند.
ميرزابيگي گفت: در قالب اين موسسه که مي‌تواند بيشترين امنيت شغلي را براي پرستاران ايجاد کند، حقوق و دستمزد براي کارشناسي پرستاري يک‌ميليون و 750 هزار تومان، کاردان اتاق عمل يا هوشبري حدود يک و نيم ميليون تومان و بهيار حدود 1 ميليون و 400 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
معاون پرستاري با اشاره به حدود 400 استاندارد خدمتي و شرح وظيفه براي پرستاران دانشگاهي در ايران و خارج از کشور افزود: با به‌کارگيري 10 هزار نفر نيروي مهارتي غيردانشگاهي، تداخلي در وظايف اين دو گروه به وجود نمي‌آيد و براي آنها فقط حدود 33 شرح وظيفه، مشخص شده است.
ميرزابيگي گفت: اين که اين نيروها با چه نامي به کار گرفته شوند، تعصبي وجود ندارد، اما؛ بايد توجه داشت که تناسب کمک پرستار به پرستار در دنيا 4 به 1 ولي در کشور ما بيش از 17 به 1 است؛ يعني به ازاي هر 17 پرستار فقط يک نفر کمک پرستار وجود دارد.
وي در خصوص نظام پرداخت به گروه پرستاري گفت: در اسفند سال 92 طبق توافق با وزير بهداشت و دستور ايشان، ميزان طلبکاري کارانه و اضافه‌کار پرستاران از سيستم‌هاي دانشگاهي که بين 12 تا 18 ماه عقب‌افتادگي بود، تخمين زده شد و مبلغي حدود 880 ميليارد تومان محاسبه و بلافاصله پرداخت شد که با اين اقدام معوقات به يک يا دو ماه مي‌رسيد.
ميرزابيگي افزود: براي پرداخت کارانه به پرستاران از 6 ماهه دوم سال 93 مقرر شد تا پرداخت علي‌الحساب به آنها صورت گيرد و عدد 7.1 در ميزان کارانه 6 ماهه اول سال 93 آنها ضرب شود و پرداخت شود که اين کار نيز انجام شد و اکنون پرستاران بيمارستان‌هاي وزارت بهداشت از اين پرداختي هم استفاده مي‌کنند.
وي با اشاره به اجراي طرح پرداخت مبتني بر عملکرد از بهمن سال گذشته، خاطرنشان کرد: اين طرح فعلا به صورت آزمايشي، در 7 دانشگاه علوم پزشکي اجرا مي‌شود و پس از مدت زمان معين، نتايج آن بررسي و در صورت نياز، بازنگري مي‌شود تا به عنوان الگويي براي کل کشور باشد.
وي افزود: اگر در هر کجا از اين 7 دانشگاه در ميزان مبالغ پرداختي مشکل وجود داشته باشد، قابل بررسي و بازنگري است.
معاون پرستاري در بخش ديگري از سخنان خود گفت: مبناي پرداخت به گروه‌هاي غيرپزشکي از 22.5 درصد در گذشته به 27.5 درصد که با احتساب 1.5 درصد ويژه نيروهاي اورژانس مجموعا به 29 درصد افزايش پيدا کرده است.
وي ادامه داد: در مبناي پرداخت به گروه‌هاي غيرپزشکي، برخي از پرسنل نگران محاسبه سابقه کار خود در فرمول عملکردي هستند که مقرر شده است از اول فروردين سال جاري اين امر با يک شيب مناسب در پرداخت عملکردي اعمال شود.
معاون پرستاري با تأکيد بر اين‌که با دستور وزير بهداشت يک هيأت نظارت، ارزيابي و مميزي در اين معاونت تشکيل شده است، افزود: اين هيأت وظيفه دارند با حضور در دانشگاه‌ها، مجموعه دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هاي ابلاغي و ميزان تحقق آنها را در سطح کشور پيگيري کنند و گزارش‌هاي دوره‌اي منظمي را به اين معاونت منعکس نمايند.
وي همچنين گفت: در مورد اعتباربخشي نيز کميته مشترکي بين اين معاونت و معاونت درمان تشکيل شده و در جهت خلاصه‌سازي، تخصصي کردن و کاربردي‌تر کردن روند اعتبار بخشي تصميم‌گيري خواهند کرد.
ميرزابيگي گفت: نظام آموزش پرستاران در دانشکده‌هاي پرستاري در حال بازنگري است و از مهرماه امسال با همت دانشکده پرستاري شهيد بهشتي نظام جديد آموزش پرستاري اجرا مي‌شود که بر اين اساس، فاصله بين آموزش و بالين رفع مي‌شود و دانشجويان در سال آخر به‌طور کامل در بالين مستقر هستند و با هدايت و آموزش اعضاي هيأت علمي باليني مهارت‌هاي پرستاري را فرا مي‌گيرند.
وي در پايان گفت: موافقت وزير بهداشت با به کار گيري اعضاي هيأت علمي باليني به‌منزله تحولي بزرگ در نظام آموزش پرستاري است و اميد است با جذب افرادي توانمند در بالين و با اولويت بالين اين سياست نيز اجرايي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن