تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816510284




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمایی از دو محصول دانش بنیان در قزوین


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: رونمایی از دو محصول دانش بنیان در قزوین استان‌ها > قزوین - به مناسبت هفته‌ی محیط زیست از محصول سبز در حوزه نانو و فناوری در قزوین رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  امین خاکباز، مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری قزوین طی سخنانی در مراسم رونمایی از دو محصول نانو‌تراش و نانو‌سنگ اظهار داشت: در حال حاضر 9 مرکز رشد در این پارک مستقر هستند که برای ارتقا سطح دانش فارغ‌التحصیلان مراکز دانشگاهی تلاش می‌کنند. وی با اشاره تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد دانش بنیان تصریح کرد: پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) در حال حاضر دو مرکز رشد جامع و مرکز تخصصی انرژی‌های نو دارد که در زیر مجموعه‌ی این دو مرکز، مراکز رشد دیگری هم در استان راه‌اندازی شده است.
این مسئول با اشاره به پتانسیل استان قزوین در زمینه‌ی انرژی‌های خورشیدی و انرژی‌های نو بیان کرد: این استان ظرفیت‌های خوبی دارد که بتواند از خورشید و مواد بازیافتی برای تولید انرژی استفاده کند.
خاکباز اضافه کرد: آبگرم‌های یله‌گنبد نیز علاوه بر آنکه دارای پتانسیل درمانی و گردشگری هستند، از آنها می‌توان برای تولید انرژی استفاده کرد.
وی اظهار داشت: قزوین ظرفیت‌های زیادی دارد که بتواند قطب پرورش شرکت‌های دانش بنیان در حوزه انرژی‌های نو باشد و در زمینه کاهش آلایندگی و بهره‌وری مطلوب از انرژی‌های نوین اهداف زیادی را دنبال کند.
مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری قزوین تصریح کرد: چنانچه ارتقا سطح فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ارتقا صنعت و دانشگاه با صنایع و فناوری تقویت شود بدون شک از مهاجرت نخبگان به خارج از استان جلوگیری می‌شود.
خاکباز اظهار داشت: باید بستری را فراهم کنیم تا دست کم 50 درصد از اقتصاد ملی ما اقتصاد دانش بنیان باشد؛ البته تحقق این امر نیازمند جدیت، هم‌افزایی و بهره‌گیری از تمامی توانمندی‌های موجود است.
وی در خاتمه تاکید کرد: باید منویات مقام معظم رهبری و مسئولان کشوری را در حوزه اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان با جدیت مورد توجه قرار دهیم.
 تغییر رفتارهای انسانی در راستای حفظ محیط زیست یک ضرورت است
در ادامه عبدالحسین مظفری، معاون پایش و نظارت اداره‌ی کل محیط زیست استان هم طی سخنانی وظیفه‌ی صنعت را حفظ محیط زیست دانست و افزود: با توجه به اینکه منابع زیستی ما شرایط ایده‌آلی ندارد و با روند افتی روبرو هستند از این‌رو برای حفظ منابع موجود باید تغییر رویکردهایی در رفتارهای انسانی صورت بگیرد.
وی با اشاره به تولید محصول دانش بنیان نانوتراش و نانوسنگ در حوزه محیط زیست بیان کرد: از آنجایی که این محصولات با محیط زیست سازگاری خوبی دارند و حفاظت و تضمین سلامت انسان‌ها را به همراه دارد، باید فرآیندی را ایجاد کنیم تا در استان به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: محصولات دانش بنیان یک نوآوری محسوب می‌شوند و به بهبود تکنولوژی کمک می‌کند و همچنین ورود خسارت به محیط زیست را کاهش می‌دهند.
مظفری گفت: تولید محصولات دانش بنیان در توسعه پایدار و توسعه آینده کشور نقش موثری دارند و وابستگی‌ها را کاهش می‌دهند، از این‌رو انتظار می‌رود حامیان حوزه صنعت برای معرفی محصولات دانش بنیان با جدیت تلاش کنند.
 محیط زیست در کشور مهجور مانده است
در ادامه صالحی، مدیرعامل شرکت نانودانش کاسپین و مخترع محصولات نانوتراش و نانوسنگ طی سخنانی اظهار داشت: این محصولات با هدف حفظ سلامت انسان و حفظ محیط زیست به بهره‌برداری رسیده است.
وی تصریح کرد: موضوع محیط زیست در کشور ما مهجور مانده است، در حالی که کشورهای اروپایی به این مهم اهمیت زیادی می‌دهند.
این مخترع قزوینی در معرفی محصولات نانوتراش و نانوسنگ بیان کرد: این محصولات بهترین جایگزین آب صابون در دستگاه‌های تراش و سنگ‌زنی هستند چرا که آب صابون‌ها سلامت انسان را به خطر می‌اندازد و محیط زیست را آلوده می‌سازد اما این محصولات مشکلات زیست محیطی را کاهش می‌دهند.
صالحی با اشاره به مزایای محصولات دانش بنیان نانوتراش و نانوسنگ تصریح کرد: طول عمر نامحدود، عدم ایجاد بوی مشمئز‌کننده، میزان چند برابری خنک‌کنندگی، عدم ایجاد حساسیت‌های پوستی از مزایای این محصولات است. 4646



یکشنبه 24 خرداد 1394 - 14:46:03





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن