تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798624965




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس از بازدید مسئولان به اسفندقه گزارش‌ می‌دهد هدیه 5 میلیارد تومانی به اهالی دهستان اسفندقه جیرفت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس از بازدید مسئولان به اسفندقه گزارش‌ می‌دهد
هدیه 5 میلیارد تومانی به اهالی دهستان اسفندقه جیرفت
38 پروژه در بخش‎های مختلف با اعتباری بیش از 5 میلیارد و 800 میلیون تومان در راستای توسعه و توانمندسازی مردم این منطقه در دست اقدام است.

خبرگزاری فارس: هدیه 5 میلیارد تومانی به اهالی دهستان اسفندقه جیرفت



به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، دهستان اسفندقه از توابع بخش مرکزی شهرستان جیرفت با جمعیتی بیش از 14 هزار نفر هنوز از محرومیتی مزمن و سابقه‎دار رنج می‎برد، در حالی که با توجه به بافت فرهنگی و وجود ابنیه‎های تاریخی، اراضی مستعد کشاورزی و نیروی انسانی کارآمد و متخصص در این دهستان باز هم رد پای برخی بی‎توجهی‎ها مشهود است. اگرچه در دولت‎های گذشته در جنوب استان کرمان و شهرستان جیرفت اقداماتی انجام شده است، اما سهم اهالی اسفندقه از تمام خدمات به یک راه مواصلاتی با عبور از تنگ سرگز ختم شده است.

با توجه به سیاست‎های کلی نظام، تأکیدهای مقام معظم رهبری و دولت بر توانمندسازی روستاییان به عنوان تولیدکننده و جلوگیری از مهاجرت آن‎ها به شهرها و ایجاد حاشیه‎نشینی دهستان اسفندقه این روزها به کانون توجه دولتمردان تبدیل شده است. سفرهای متعدد فرماندار جیرفت به همراه سایر مسئولان شهرستان به دهستان‎ها و روستاها امری بدیهی است که مدت‎ها در دستور کار وی قرار گرفته است.

در این بین دهستان اسفندقه یکی از مناطقی است که با رونق اقتصادی در خانوارها می‎تواند برخی نیازهای شهرستان را نیز تأمین کند. پنجمین سفر فرماندار جیرفت به دهستان اسفندقه در همین راستا احمد امینی‎روش فرماندار جیرفت برای پنجمین بار به صورت رسمی برای بررسی وعده‎های داده شده در سفرهای قبلی به مردم این منطقه به همراه مسئولان محلی امروز راهی دهستان اسفندقه در فاصله 75 کیلومتری مرکز شهر جیرفت شد.

نخستین آبادی در این سفر روستای فردوس بود که برخلاف گذشته مردم با اهدای شاخه‎های گل و پذیرایی شیرینی و شربت از زحمت‎های خدمتگزاران خود تقدیر و تشکر کردند. اجرای طرح هادی روستای فردوس مردم را به تکاپو برای ساماندهی منازل مسکونی وا داشته بود و برخی تقاضای تسهیلات و همکاری در این راستا داشتند.

فرماندار جیرفت همچنین پای درددل عشایر، کشاورزان و زنان روستایی نشست و علاوه بر بررسی مشکلات و درخواست‎های مجدد به آن‎ها اظهار داشت: همان‎گونه که وعده‎های قبلی را اجرایی کرده‎ایم، مطمئن باشید در حد وسع و توان خود در برآورده شدن خواسته‎های دیگر نیز کوتاهی نمی‎کنیم. نماینده عالی دولت در شهرستان جیرفت با اشاره به ظرفیت‎های کشاورزی، دامپروری، معادن، گیاهان دارویی، آب مناسب و ... در این منطقه اظهار داشت: تکمیل راه‎های مواصلاتی منطقه اسفندقه را از بن‎بست خارج می‎کند و با تأمین زیرساخت‎های اقتصادی می‎توانیم از مهاجرت مردم به عنوان مصرف کننده به شهرها و ایجاد حاشیه‎نشینی جلوگیری کنیم.

لزوم تبدیل روستاها به واحدهای تولیدی وی بیان داشت: باید نگاه به روستاها را به عنوان سکونتگاه تغییر داد و برای اینکه بتوانیم آن‎ها را به واحدهای تولیدی تبدیل کنیم، می‎طلبد از ظرفیت‎های هر بخش و روستا برای توانمندسازی و توسعه آن استفاده کنیم. امینی‎روش با اشاره به نگاه دولت برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان بیان داشت: تلاش ما بر این است تا علاوه بر ایجاد امکانات رفاهی برای روستاییان، پروژه‎های عمرانی را نیز همگام با شهرها در این مناطق تعریف و اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه نباید به مردم وعده و قول بی‎نتیجه داد، بر جلوگیری از هرگونه شعار به مردم تأکید کرد و افزود: مردم همه رفتارهای مسئولان را به خوبی رصد می‎کنند، بنابراین باید با آن‎ها صادقانه صحبت کنیم، زیرا مردم ما قانع و همراه با انقلاب و نظام بوده و خدمتگزاران خود را حمایت می‎کنند. ره‎آورد وعده‎های فرماندار جیرفت وی در تشریح ره‎آورد سفرهای قبلی به دهستان اسفندقه گفت: 38 پروژه در بخش‎های مختلف با اعتباری بیش از 5 میلیارد و 800 میلیون تومان در راستای توسعه و توانمندسازی مردم در دست اقدام است.

امینی‎روش از جمله کارهای فرهنگی را در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی راه‎اندازی شبکه‎های دیجیتال و تخصیص اعتبار لازم برای این مهم در سال جاری دانست و گفت: به اهالی دهستان اسفندقه قول می‎دهم که با تأمین اعتبار مورد نیاز و همکاری صدا و سیما برای راه‎اندازی شبکه‎های دیجیتال اقدام شود. وی توجه به مراکز بهداشتی و درمانی را یکی از وعده‎های سفرهای قبلی به این منطقه بیان کرد و عنوان داشت: در منطقه اسفندقه در راستای اجرای طرح نظام سلامت برای تعمیر و تجهیز مجموعه مرکز بهداشت و درمان و احداث خانه‎های بهداشت این منطقه 550 میلیون تومان هزینه شده است.

فرماندار جیرفت از تأمین نیروی انسانی مورد نیاز برای خانه‎های بهداشت در این منطقه خبر دارد و افزود: تعداد هفت نیروی مورد نیاز شامل شش بهورز و یک نیروی اداری برای مراکز یاد شده، تأمین شده است. امینی‎روش با اشاره به بازدید از پروژه‎های در دست اجرا در حوزه راه دهستان اسفندقه ادامه داد: احداث محور رودخانه کمال به طول 11 کیلومتر، زیرسازی و آسفالت محور آبشور، قرقطوئیه و پدوم‎آباد به طول 12 کیلومتر، بازگشایی محورهای عباس‎آباد به ارزوئیه به طول 12 کیلومتر و کناروئیه به طول چهار کیلومتر از جمله پروژه‎های در دست احداث و تکمیل هستند.

فرماندار جیرفت با اشاره به توسعه شبکه برق در دهستان اسفندقه گفت: این اقدام در روستاهای فردوس، عباس‎آباد و شهرک بنیاد مسکن دولت‎آباد با اعتبار  250 میلیون تومان انجام شده است. امینیروش افزود: طرح‎های هادی روستای دولت‎آباد با اعتبار 240 میلیون تومان شامل 18 هزار مترمربع زیرسازی معابر و 2 هزار و 500 مترمربع سنگ‎فرش و پیاده‎روسازی، روستای فردوس با اعتبار 130 میلیون تومان با 2 هزار و 500 مترمربع سنگ‎فرش و پیاده‎روسازی و روستای حسین‎آباد با اعتبار 100 میلیون تومان و 18 هزار مترمربع اجرا شده و آماده بهره‎برداری است.

امینی‎روش بیان داشت: خرید خودروی مکانیزه جمع‎آوری زباله و مخزن گالوانیزه دولت‎آباد با اعتبار 125 میلیون تومان، زیرسازی سنگ‎فرش کوچه‎ها با اعتبار 10 میلیون تومان، تأمین روشنایی معابر با نصب 200 پایه چراغ با اعتبار 5 میلیون تومان، تأمین روشنایی معابر سرگز، فردوس، تاج‎آباد و چمک با اعتبار 15 میلیون تومان، روشنایی معابر و احداث پارک در روستای سرگز با اعتبار 10 میلیون تومان، شن‎ریزی و روشنایی معابر روستای حسین‎آباد و آبشور با اعتبار بیش از 19 میلیون تومان از دیگر اقدامات در راستای تأمین امکانات رفاهی مردم منطقه است. وی با اشاره به حمایت از کارخانه آجرپزی در دهستان اسفندقه که با تأمین نقدینگی در حال انجام کار است، گفت: در بازدیدی که از این واحد تولیدی داشتیم، با تأمین نقدینگی وارد چرخه تولید شد که برای 35 نفر ایجاد اشتغال کرده است و با اختصاص 100 میلیون تومان وضعیت تولید آن دو برابر می‎شود.

وی با اشاره به احداث استخر ذخیره آب روستای آبشور و شورآباد با 13 میلیون تومان اعتبار که هر کدام با ظرفیت 50 مترمکعب هستند، خاطرنشان کرد: لایروبی قنات گاوکشی نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این منطقه است. فرماندار جیرفت افزود: بستر رودخانه روستای آبشور اسفندقه در راستای تأمین آب کشاورزی این روستا به میزان 15 کیلومتر در حال لایروبی است که 600 هکتار اراضی کشاورزی می‎توانند از آن بهره‎برداری کنند. وی با اشاره به راه‎اندازی انجمن خیران مدرسه‎ساز در شهرستان جیرفت گفت: احداث مدرسه خیرساز هشت کلاسه دولت‎آباد با اعتبار یک میلیارد و 700 میلیون تومان نیز آماده بهره‎برداری است.

وی با ابراز خرسندی از جهش توسعه‎ای در دهستان اسفندقه تصریح کرد: کف‎پوش سالن ورزشی اسفندقه به میزان یک هزار و 800 مترمربع و خرید تجهیزات ورزشی با اعتبار 75 میلیون تومان از جمله اقداماتی هستند که در راستای تأمین خواسته‎های جوانان صورت گرفته است. فرماندار جیرفت با اشاره به فرسودگی شبکه آبرسانی در این منطقه بیان داشت: 2 هزار و 600 متر لوله‎گذاری در شهرک دولت‎آباد و تعویض 900 متر شبکه آب این روستا در حال انجام است. وی خاطرنشان کرد: ساماندهی گلزار شهدای روستای جورکان را با اعتبار 25 میلیون تومان، پیگیری استقرار روحانی در دولت‎آباد اسفندقه و اخذ مجوز کانون فرهنگی در این منطقه از جمله پروژه‎های فرهنگی هستند که با جدیت در دستور کار قرار گرفته‎اند.

امینی‎روش با بیان اینکه در حوزه مخابرات، نصب بی‎تی‎اس موبایلی حسین‎آباد اسفندقه و واگذاری اینترنت پرسرعت در دولت‎آباد با اعتبار 600 میلیون تومان  انجام شده است، عنوان کرد: این اقدام یکی از زیرساخت‎های تأمین نیازهای مردمی است. ضرورت احیا فرش دستباف منطقه اسفندقه فرماندار جیرفت بر احیای فرش دستباف منطقه اسفندقه تأکید کرد و بیان داشت: باید برای احیای فرش گل سرخ این منطقه با همکاری مردم نسبت به آموزش‎های لازم تلاش شود، زیرا این امر برای کمک به اقتصاد خانوارها تأثیرگذار است. وی در پایان به همراه مسئولان و امام جمعه جیرفت در بازدید از مقبره میرحیدر مهنی گفت: اگرچه مرمت این بنا توسط میراث فرهنگی با پیگیری‎های لازم انجام شده، اما باید علاوه بر حفاظت از ابنیه‎های تاریخی و با توجه به شرایط آب و هوایی اسفندقه زمینه جذب هر چه بیشتر گردشگران را فراهم کنیم. پیگیری اقامه نماز جمعه در دهستان اسفندقه  در ادامه حجت‎الاسلام رضا کرمی‎پور امام جمعه جیرفت نیز اظهار داشت: با سابقه فرهنگی و تاریخی که منطقه اسفندقه دارد، به نظر می‎رسد که حق واقعی مردم در این منطقه ضایع شده است. وی افزود: با توجه به جمعیت 14 هزار نفری و تعداد روستاها با ابراز تأسف فقط یک روحانی در این دهستان فعالیت دارد و در بازدیدی که از مسجد جامع داشتیم، باز هم از وضعیت مناسبی برخوردار نبود. امام جمعه جیرفت بر احداث کانون فرهنگی برای استفاده دانش‎آموزان به عنوان غنی‎سازی اوقات فراغت تأکید کرد و بیان داشت: اگر شرایط جغرافیایی دهستان اسفندقه با شهر شدن فراهم شود، با توجه به بعد مسافت تا مرکز شهرستان نیاز به اقامه نماز جمعه است. کرمی‎پور عنوان کرد: ما در راستای درخواست‎های مردمی نیز به وظیفه خویش که همان پیگیری از طریق ارسال تقاضای مردم است، عمل کرده، اما تاکنون نتیجه‎ای در بر نداشته است. وی بر راه‎اندازی هرچه سریع‎تر شبکه‎های دیجیتالی در دهستان اسفندقه تأکید کرد. ---------------------------
گزارش از: زهرا قائمی‎فر
---------------------------
انتهای پیام/80002/ب40

94/03/24 - 08:44





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن