تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815486785




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسلامیان: سرخابی‎ها را به خودرو سازان بدهید


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: اسلامیان: سرخابی‎ها را به خودرو سازان بدهید
نایب رئیس فدراسیون فوتبال ادعا می‌ کند دلیل بلاتکلیفی بیشتر تیم های لیگ‌برتر این است که تکلیف استقلال و پرسپولیس مشخص نیست.

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که حدود دو هفته است که فصل نقل و انتقالات لیگ پانزدهم شروع شده است، هنوز بیشتر تیم های لیگ‌برتری تکلیف مدیریت و سرمربی شان مشخص نیست. بلاتکلیفی ای که می‌ تواند کیفیت لیگ پانزدهم را پایین بیاورد.

با محمود اسلامیان در مورد بلاتکلیفی اوضاع تیم های لیگ‌برتر به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه آن را می‌خوانید:

چرا تیم های لیگ‌برتر بلاتکلیف هستند؟

برای اینکه بخواهیم در مورد بلاتکلیفی تیم های لیگ‌برتر صحبت کنیم، باید از بالا به ماجرا نگاه کنیم و تکلیف تیم های استقلال و پرسپولیس را ببینیم. بلاتکلیفی این دو باشگاه قطعا در باشگاه های دیگرمان تاثیرگذار خواهد بود. وقتی این دو باشگاه بلاتکلیف باشند طبیعی است که مدیران کارخانه های دیگر هم انگیزه ای برای تیم داری پیدا نمی‌ کنند. به هر حال وقتی تماشاگر به استادیوم نرود انگیزه کارخانه های دیگر هم برای رسیدن به تیمشان کم می‌ شود.

در اقتصاد دولتی نمی‌ شود تیم داری خصوصی کرد

به نظر من حتما دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید به صورت دولتی اداره شوند. من صددرصد موافق خصوصی شدن هستم ولی نمی‌ شود در این شرایط این کار را انجام داد. وقتی فوتبال می‌ تواند خصوصی باشد که اقتصاد مملکت هم خصوصی بشود. این یک اصل واضح است و طبیعی است که وقتی اقتصاد یک کشور دولتی است، فوتبال آن هم از همین قانون باید تبعیت کند. اگر همه چیز این مملکت خصوصی باشد، آن وقت ارزش حق پخش 7هزار دقیقه ای در طول یک فصل مشخص می‌ شود و تلویزیون سرودست می‌ شکند که حق پخش را خریداری کند.

چه کسانی می‌ توانند استقلال و پرسپولیس را بخرند؟

از نظر من فقط بنگاه های بسیار بزرگ دولتی می‌ توانند استقلال و پرسپولیس را بخرند و روی آن برنامه ریزی کنند. بنگاه هایی که حداقل در سال 5 هزار میلیارد درآمد داشته باشند و بتوانند مثلا یک درصد از آن را هزینه استقلال و پرسپولیس کنند. من فکر می‌ کنم فقط در این شرایط است که استقلال و پرسپولیس می‌ توانند با آرامش به فکر پیشرفت باشند.

کسانی که برای خرید باشگاه جلو آمدند

عزیزانی که برای خرید استقلال و پرسپولیس ابراز تمایل کردند، به نظر من راه به جایی نمی‌ برند و بعد از دو سال این دو باشگاه را واگذار می‌ کنند. دلیل این مساله هم این است که آنها آنقدر درآمد ندارند که پولی که برای استقلال و پرسپولیس می‌ گذارند، برای آنها رقم ناچیزی بشود. کسی که این باشگاه را می‌ خرد باید سالی 30 میلیارد پرداخت کند و 20 میلیارد هم هزینه تیم بستن می‌ شود. در شرایطی که درآمدزایی در این دو باشگاه بسیار سخت است، کمی غیرممکن است که کسی بتواند سالی 50 میلیارد هزینه دو باشگاه را بدهد.

استقلال و پرسپولیس را به سایپا و ایران خودرو بدهید

برای مزایده چهارم دو شرکت ایران خودرو و سایپا برای خرید پرسپولیس و استقلال ابراز تمایل کردند اما به دلایل سیاسی دولت با حضور آنها مخالفت کرد. به نظر من این دو شرکت با توجه به سرمایه عظیمی که دارند، به راحتی از عهده اداره دو باشگاه برمی آیند. فقط این دو شرکت هستند که می‌ توانند استقلال و پرسپولیس را به یک ثبات نسبی برسانند. من فکر می‌ کنم دولت و مجلس باید کمک کنند که استقلال و پرسپولیس به یک بنگاه بزرگ دولتی وصل شود.

کسانی که در این سال ها تیم داری کرده اند

همه کسانی که در این سال ها تیم داری کرده اند، تجربه های ناموفقی داشته اند. کسانی مثل بابک زنجانی که به فوتبال آمدند اما نتوانستند کار زیادی انجام بدهند. دلیل این موضوع این است که در شرایط فعلی تیم داری تقریبا کار غیرممکنی است. به همین دلیل است که می‌ گویم باید این دو باشگاه به بخش دولتی واگذار بشوند.

سپاهان چطور موفق شد

حتما یادتان هست که یک زمانی فولادمبارکه تیم داری می‌ کرد و سپاهان در اصفهان مالکی نداشت. در آن زمان شرکت فولاد مبارکه به جای تیم داری آمد و همین سپاهان را خرید و هم مردم خوشحال شدند و هم این تیم به یکی از قدرت های فوتبال ایران تبدیل شد. من فکر می‌ کنم تنها راه نجات استقلال و پرسپولیس همین است که به بنگاه های بزرگ اقتصادی واگذار بشود.


16:55 1394/03/23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن