تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803351851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخبار لحظه به لحظه از نشست خبری روحانی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
اخبار لحظه به لحظه از نشست خبری روحانی




نشست خبری رئیس‌جمهور با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی هم‌اکنون در حال برگزاری است.





خبرگزاری تسنیم: نشست خبری رئیس‌جمهور با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی هم‌اکنون در حال برگزاری است.

نشست خبری رئیس‌جمهور به مناسبت دومین سالگرد پیروزی وی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هم‌اینک در حال برگزاری است. در این نشست خبرنگاران جمعی از رسانه‌های داخلی و خارجی حضور دارند.

روحانی‌نژاد، خبرنگار صداوسیما، اجرای این نشست خبری را برعهده دارد.


اخبار لحظه به لحظه از نشست خبر روحانی



مهمترین محورهای سخنان رئیس‌جمهور:

با درود و سلام بر روح امام و شهیدان. و پیشاپیش با تبریک حلول ماه مبارک رمضان که در آستانه آن هستیم که ماه قیام و صیام و همدلی و ماه برکت برای همه ما خواهد بود. که فرمود علیکم بالتواصل و التباذل. ماه رمضان ماه دوستی هاست. کنار گذاشتن کینه‌هاست. ماه برادری، نزدیکی و اخوت و آشتی و ماه بذل و بخشش است. امیدواریم ماه مبارک رمضان برای ملت ما و همه مسلمانان ماه پرخیر و برکتی باشد. همچنین به ملت بزرگ ایران تبریک می گویم به خاطر سالروز انتخابات حماسه‌آفرین 24 خرداد 1392.

شرایط بسیار حساسی پیش‌روی کشور ما بود در 2 سال گذشته. احساس بحران بین‌المللی در روابط خارجی؛ شرایط سخت اقتصادی پیش‌روی مردم؛ شکاف در مسائل اجتماعی و سیاسی بین گروه ها و احزاب و جناح‌ها؛ فضای امنیتی در زمینه مسائل فرهنگی و در محیط‌های آموزشی؛ از طرف دیگر بدخواهان هم چنین تصور می‌کردند که با فشارهایی که بر ملت ایران به ناروا تحمیل کرده‌اند، مردم مشارکت آنچنانی پای صندوق آرا نخواهند داشت. همه‌ی هدف بدخواهان این بود که مردم حل مسائل سیاسی را در صندوق ‌آرا نبینند.

مردم ما با حضورشان حماسه بزرگی آفریدند، به دنیا اعلام کردند که بر این کشور مردمسالاری حاکم است؛ هوشیاری و هوشمندی ملت بزرگ ایران، راهنمایی‌های بسیار تاثیرگذار مقام معظم رهبری که همه را حتی آنهایی که از نظام ممکن است دلیگیر باشند به پای صندوق آرا دعوت کردند و اعلام کردند آرای مردم امانت است و این مسئله به عنوان حق الناس مطرح است؛ مردم پای صندوق آرا شتافتند و با حضور 73درصدی واجدین شرایط حماسه بزرگ را آفریدند.

24 خرداد تعلق به هیچ حزب و جناح و دسته ای ندارد و پیروزی ملت ایران است و تبریک از آن مردم بزرگوار این سرزمین و از آن رهبری است که توانستند به خوبی مردم را پای صندوق آرا هدایت کنند. مردم با رایی که به اعتدال، تدبیر و امید دادند، مقصود آنها این بود که همه چیز به قانون برگردد. اعتدال معنایش آن است که همه‌ی حرکت‌های اجتماعی و سیاسی و اقتصادی در چارچوب مقررات قانونی باشد. اعتدال معنایش آن است که هیچ تصمیم یکشبه در کشور گرفته نشود. اعتدال یعنی امور به صاحب نظران متخصص همان فضا واگذار شود. مردم می خواستند یک شرایط ثبات و ‌آرامشی در جامعه حاکم شود. در اقتصاد آنها، در بازارهای مختلف اقتصادی، مردم می‌خواستند به آینده‌ای روشن امیدوار شوند.

مردم نمی‌خواستند نسبت به آینده اقتصادشان، آینده روابط سیاسی‌شان، آینده ارتباطات سیاست داخلیشان و آینده حضور فرهنگی اصحاب فرهنگ در تردید باشند.

مردم می‌خواستند به آینده زندگی بهتر، فضای امن‌تر و شرایط بهتر زندگی امیدوار باشند. همه‌ی تلاش دولت‌مردان بر همین مبنا بود. من می خواهم به ملت شریف ایران عرض کنم که هیچ تصمیمی در این دولت اتخاذ نشده است مگر آنکه با صاحب‌نظران مشورت شده است. فضا در این 2 سال فضای آرامتری برای گفتگو بوده است. شرایط اقتصادی و سیاسی آرامش را برای جامعه به ارمغان آورده است. ما در یک شرایط بسیار سخت در آستانه انتخابات 24 خرداد 92 بودیم.

 هر دولتی روی کار می آمد با یک شرایط بسیار سخت و دشوار روبرو بود. با یک تورمی که از مرز 40 درصد عبور کرده بود، با شرایط اقتصادی که دارای رشد منفی 6.8 بود؛ با شرایطی که بازار ارز و کالا در حال تنش ساعتی در جامعه بود. در یک شرایطی که سرمایه‌گذاری‌ها رشد منفی داشت. رکود در اقتصاد حاکم شده بود؛ در یک شرایط بی‌نظیر در تاریخ ایران از لحاظ توام شدن رکود و تورم.

هر دولتی اگر آغاز می کرد با انبوهی از مشکلات روبرو بود. تلاش بر این بود که ما به وعده‌ها عمل کنیم. این دولت در طول 22 ماه گذشته تلاشش بر این بوده است که در هر زمینه‌ای که به مردم وعده داده، تلاش کند آنها را عملی کند. یعنی نجات اقتصاد ایران، احیای اخلاق، تعامل سازنده با جهان. سه وعده‌ای که در انتخابات به مردم داده شد. ما می خواستیم عزت ملی ما با موقعیت صحیح و درخور این ملت در سطح جهانی و روابط بین المللی توام شود.

ما میخواستیم روابط ما با دنیا به  گونه‌ای باشد که ایران به عنوان یک تهدید در منطقه و جهان مطرح نباشد. میخواستیم آشتی و برادری و روابط بهتر با همسایگان داشته باشیم. ما میخواستیم همه‌ی حقوقمان را با هم استیفا کنیم. نه تنها یک حق. ما میدانستیم در کنار حفظ حقوق هسته‌ای باید حقوق دسترسی یک ملت به بازارهای جهانی نیز همزمان تامین شود. ما می دانستیم که حق این مردم همه‌ی فناوریهاست. ما میدانستیم که حق این مردم شرایط حمل و نقل مناسب بین المللی است. حق این مردم فروش و شرایط ارتباط اقتصادی برای کالاهای مختلف از خودرو گرفته تا پتروشیمی و تا خرید انواع نیازهای کشور است. تا شرایط مناسب برای صادرات کالا، تا مسئله بیمه، تا کشتیرانی، تا روابط مالی و بانکی.

ما ملتی نیستیم که فقط یک حق داشته باشیم و بقیه حقوقمان را بگذاریم دیگران پایمال کنند. هدف 24 خرداد این بود: حفظ همه حقوق این ملت بزرگ. این به مفهوم تعامل سازنده برای حفظ حقوق ملت و منافع ملی بود. در این راستا ما باب مذاکره جدی و تاثیرگذار در چارچوب منطق با 5+1 را آغاز کردیم. خط قرمزهای ما از ابتدا مشخص بود. من در اینجا باید از مقام معظم رهبری سپاسگزاری کنم؛ هم برای ترسیم خطوط اصلی در مذاکرات و هم برای حمایت جدی ایشان از مذاکره‌کنندگان. و هم آنکه با نفس گرمشان در کشور وحدت و اتحاد ملی و انسجام را به خوبی حفظ کردند. و باید از ملت بزرگ ایران تشکر کنم بخاطر حمایت مستمرشان از دولت بویژه در زمینه مذاکرات هسته‌ای که ما روبرو با 6قدرت جهانی در این مذاکرات هستیم و باید از مذاکره‌کنندگان‌ قوی ما در این مذاکرات و از وزیر امور خارجه که سرپرستی مذاکرات را به عهده دارند تشکر کنم که هر آنچه تا امروز به دست آورده‌ایم موجب افتخار ملی است.

امروز در شرایطی هستیم که دو سال پیش هیچ قدرت بزرگی لااقل 5+1 و دیگر قدرتهای غربی و حتی شرقی به داشتن حق غنی‌سازی در خاک ایران اذعان نمی‌کردند. حق ما بود ولی این را اذعان نمی‌کردند. امروز هیچ کس در دنیا ، حتی قدرتهای بزرگ غربی در اینکه در ایران حق غنی‌سازی وجود دارد و نطنز درهایش باز می ماند و حتی  فردو، تردید ندارد. این بزرگترین دستاورد در زمینه حقوق هسته‌ای است.

 هیچ کس دو سال پیش از قدرتهای غربی اذعان نمی‌کردند که ایران می تواند در تحقیق و توسعه در زمینه سانتریفیوژهای پیشرفته مسیر را ادامه دهد، حتی با اعمال تزریق یو اف 6 در سانتریفیوژهای پیشرفته برای تحقیق و توسعه؛ اما همه امروز این را اعتراف می کنند. شاید در زمینه تحریم سخن ها متفاوت بود اما امروز هیچ کس تردید ندارد که اجرای توافق توام خواهد بود با رفع تحریمها.

آنچه به دست آوردیم تا امروز، من آینده را بحث نمیکنم، آنچه به دست آوردیم یک پیروزی بزرگ برای ملت بزرگ ایران است و این پیروزی از آن ملت است. این ملت با ایستادگی و مقاومتش به این حقوق بزرگ خود دست یافته است. در زمینه تحریم دو مسئله مهم مدنظر داشته باشید؛ یکی ابعاد و عمق تحریم است و دیگری مدیریت تحریم. این دو را از هم تفکیک کنیم. تحریم را همه بدانیم غیرقانونی است، غیرانسانی است، غیراخلاقی است؛ در این تردید نکنیم. تحریم تحریم کور بوده و نه هدفمند.

اگر تحریمی علیه صنعت هسته‌ای بود شاید این تعبیراتی که الان می گویم غیرانسانی و غیراخلاقی، کمی اغراق بود، اما این تحریم حتی برای خرید گندم هم بود. حتی برای خرید مواد غذایی مردم هم بود. برای هرگونه سرمایه گذاری در ایران بود حتی برای سرمایه  گذاری برای سد کشاورزی. برخی تعجب کردند ولی تعجب نکنند تحریم برای سدی بود که خوردن آب آشامیدنی را تامین کند. حتی ضد دارو و تجهیزات پزشکی بیمارستانها بود. هیچ کس در غیراخلاقی و غیرانسانی بودن تحریم تردید نکند؛ مخفی کردن ظلم ظالمان  کار شایسته ای نیست. اگر ظلمش را بیان کردیم،  کار بدی کردیم؟ باید ظلم ظالمان مخفی بماند؟

اما نکته دیگری هم هست و آن مدیریت تحریم؛ ابعاد تحریم نان و آب مردم را فرامیگرفت اما دولت به خوبی این تحریم را مدیریت کرد و اگر بازهم بخواند ظالمانه ادامه یابد مدیریت خواهد کرد.

دلیلش آنچیزی است که دولت در این دو سال عمل کرده است؛ دلیلش آن است پرداختی مردم در بیمارستان به جای 37 درصد به 4.5 درصد تقلیل یافته؛ 9 میلیون نفر بعلاوه 200 هزار نفر بیمه درمانی شدند؛ 10 میلیون نفر از حاشیه نشین های شهرهای بزرگ تحت پوشش خدمات درمانی قرار گرفتند. 11 میلیون نفر تحت پوشش حمایت  کالایی قرار گرفتند. آمار فراوان است اما یک کلمه بگویم، این دولت بزرگترین سرمایه را برای منابع آبی کشور انجام داده است. این دولت در طول 4 سال تا پایان چهار سال حدود 10 میلیارد دلار برای تامین آب اختصاص داده است.

پس دولت به خوبی تحریم را مدیریت کرده و خواهد کرد اما این معنایش آن نیست که ابعاد تحریم را ندانیم و ملت ما نداند و ظلم ظالم را بیان نکنیم و توضیح ندهیم. ما باید کار خلاف قانون قدرتهای بزرگ را توضیح بدهیم اما ملت ما از این فشارها نمی هراسد و مسیر خود را برای  احقاق خود خود ادامه خواهد یافت.

پرسش و پاسخ:







تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن