تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802448621




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مواضع متفاوت روسیه و غرب درباره روند مذاکرات هسته‌ای/ حضور جان کری در مرحله نهایی مذاکرات/ جسد طارق عزیز پیدا شد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مواضع متفاوت روسیه و غرب درباره روند مذاکرات هسته‌ای/ حضور جان کری در مرحله نهایی مذاکرات/ جسد طارق عزیز پیدا شد
ادعای منابع روس درباره کند شدن روند مذاکرات هسته ای و دیدگاه مقامات غربی در این زمینه، ابراز نگرانی ایران نسبت به جاسوسی رژیم اسرائیل از مذاکرات هسته ای، تأکید جان کری بر حضور در مرحله نهایی مذاکرات، انتقال جسد طارق عزیز به اردن و حمایت کشورهای خارجی از جبهه النصره در سوریه، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۰۸۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ - 13 June 2015


ادعای منابع روس درباره کند شدن روند مذاکرات هسته ای و دیدگاه مقامات غربی در این زمینه، ابراز نگرانی ایران نسبت به جاسوسی رژیم اسرائیل از مذاکرات هسته ای، تأکید جان کری بر حضور در مرحله نهایی مذاکرات، انتقال جسد طارق عزیز به اردن و حمایت کشورهای خارجی از جبهه النصره در سوریه، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است. 


به گزارش «تابناک»، موضع گیری ها درباره روند مذاکرات هسته ای ایران، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. روزنامه «دیلی میل» در این زمینه به اظهارات مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه در گروه 1+5 پرداخته که مدعی شده سرعت پیشرفت گفت و گوهای هسته ای به طور نگران کننده ای کند شده است. سرگئی ریابکف ضمن بیان اینکه سرعت پیشرفت مذاکرات کاهش یافته، این موضوع را نگران کننده خوانده، زیرا زمان زیادی تا ضرب الاجل دستیابی به توافق نهایی باقی نمانده و طرفین باید هرچه زودتر وارد مرحله نهایی شوند. در همین حال، یک خبرگزاری روسی دیگر نیز به نقل از یک مقام دیپلماتیک نوشته مذاکرات هسته ای عملاً متوقف شده و احتمال دارد بار دیگر تمدید شود.


*****


با این حال، سایت شبکه خبری «سی ان ان» با انتشار مطلبی به نقل از یک مقام عالیرتبه آمریکایی و یک دیپلمات غربی، گزارش خبرگزاری روس مبنی بر توقف مذاکرات را رد کرده و می نویسد به گفته این دو مقام غربی، مذاکرات همان گونه که انتظار می رفت دشوار است، اما همچنان در مسیر پیشرفت قرار دارد. با این حال، این دو تن گفته اند که در حال حاضر، مذاکرات در وضعیت حساسی قرار دارد و ممکن است مذاکره کنندگان تصمیم بگیرند گفت و گوها را تا چند روز پس از ضرب الاجل 30 ژوئن نیز ادامه دهند. با این حال، به گفته آن ها هیچ یک از طرفین تاکنون از تمدید تمام و کمال مذاکرات سخن نگفته است. 


*****


در این میان، انتشار اخبار مربوط به جاسوسی رژیم اسرائیل از هتل های محل مذاکرات هسته ای ایران و ابراز نگرانی ایران از این موضوع مورد توجه برخی مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. خبرگزاری «رویترز» می نویسد ایران روز جمعه درمورد امنیت سایبری مذاکرات هسته ای با شش قدرت جهان پس از حملات سایبری گزارش شده به محل های مرتبط با مذاکرات درباره برنامه هسته ای تهران ابراز نگرانی کرد. پس از انتشار گزارشی از سوی شرکت امنیت رایانه ای «کاسپرسکی»، وزارت امور خارجه ایران با نوشتن نامه ای برای دولت های اتریش و سوئیس، در این خصوص به شدت ابراز نگرانی کرده است. تهران همچنین درخواست کرده است نتایج تحقیقات در این باره در اختیار ایران نیز قرار بگیرد.


*****


در مطلبی دیگر درباره مذاکرات هسته ای، خبرگزاری «رویترز» اظهارات وزیر خارجه آمریکا را پس از مرخص شدن از بیمارستان بازتاب داده که از حضور خود در مرحله نهایی گفت و گوهای هسته ای ایران و گروه 1+5 سخن گفته است. به نوشته این خبرگزاری، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که روز جمعه پس از درمان شکستگی ران پایش از بیمارستان محل بستری خود در بوستون ترخیص شد، تأکید کرد که به طور کامل در مذاکرات اتمی ایران شرکت خواهد کرد. وی گفته: «من به طور کامل در این مذاکرات شرکت خواهم کرد و البته هم اکنون نیز در مذاکرات حضور دارم و چیزی از من پنهان نیست. در روزهای آینده و در لحظه مناسب به آنجا خواهم رفت تا در این موقعیت سخت، مذاکرات را به جلو پیش ببرم». 


*****


در میان دیگر مطالب، انتقال جسد طارق عزیز، مقام ارشد دولت عراق در زمان صدام به اردن، در شماری از مطبوعات بین المللی بازتاب داشته است. شبکه خبری «الجزیره» اعلام کرده جسد طارق عزیز وارد امان، پایتخت اردن شده است. بر اساس این گزارش، یک فروند هواپیمای پادشاهی اردن جسد وی را از بغداد به اردن منتقل کرده است. رسانه ها قبلاً از ربودن جسد وی هنگام انتقال از فرودگاه بغداد به امان و نیز پیدا شدن آن خبر داده بودند. اما روز گذشته پایگاه خبری «النخیل» گزارش داد که نیروهای امنیتی عراق جسد طارق عزیز وزیر امور خارجه سابق و معاون صدام حسین را که اعلام شده در فرودگاه بغداد ربوده شده است، از ربایندگان پس گرفتند. 


*****


در نهایت، حمایت آمریکا، ترکیه، قطر و عربستان از گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه، موضوعی است که شبکه خبری «المیادین» در قالب گزارشی به آن پرداخته است. المیادین در این گزارش از نقش محوری آمریکا و رژیم‌های عربی حاشیه خلیج فارس (به‌استثنای عمان) در گسترش اقدامات تجاوزکارانه جبهه تروریستی النصره در سوریه خبر داده و آن را از نتایج نشست اخیر مقامات آمریکایی ــ عربی در کمپ دیوید می‌داند. جبهه النصره شاخه القاعده در سرزمین شام، به یک بازیگر اصلی در نقشه نظامی سوریه تبدیل شده است که یک بار به‌صورت جداگانه و بار دیگر تحت پوشش کشورهای میانه‌رو از نظر غربی‌ها در حال گسترش فعالیت‌هایش است. گسترش فعالیت‌های جبهه النصره در حالی با حمایت‌ها و پوشش آمریکایی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس صورت می‌گیرد که در فهرست تروریستی طبقه بندی شده است.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن