تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820216117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واكنش‌ها به جنايت تروريست‌هاي النصره عليه دروزي‌هاي سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: واكنش‌ها به جنايت تروريست‌هاي النصره عليه دروزي‌هاي سوريه
كشتار فجيع دروزي‌هاي سوري به دست گروهك تروريستي النصره با واكنش شديد حزب‌الله لبنان و حكومت سوريه روبه‌رو شد. حزب‌الله كشتار دهها تن از دروزي‌هاي ساكن ريف ادلب در سوريه به دست جبهه النصره را محكوم كرد و دروزي‌هاي لبنان نيز براي دفاع از دروزي‌هاي سوري آماده تشكيل لشكر 200 هزار نفري هستند.
چهارشنبه پيش شهرك قلب لوزه در جبل السماق استان ادلب سوريه شاهد جنايت گسترده گروه تروريستي النصره عليه دروزي‌هاي سوري بود. مذهب دروزي شاخه‌اي از فرقه اسماعيليه است كه گفته مي‌شود نخستين بار در سال 408 (قمري) در قاهره در مسجد ريدان پايه‌گذاري شد. سكونتگاه اصلي پيروان آن در سوريه، لبنان، فلسطين و اردن است. گروه تروريستي جبهه النصره كه مدارك غير قابل انكاري درباره ارتباطات آن با رژيم صهيونيستي وجود دارد شهرك قلب لوزه را به محاصره خود در آورده و از اهالي دروز اين منطقه مي‌خواهد كه فرزندان 10 تا 14 ساله خود را تسليم نمايند. به نوشته روزنامه الاخبار، ابوعبدالرحمن التونسي، سركرده گروه تروريستي جبهه النصره از حدود يك هفته پيش تصميم گرفت نوجوانان سوري مناطق اشغالي از جمله دروزي‌ها را به اردوگاه‌هاي آموزشي نظامي منتقل و براي مدت دو ماه در آنجا نگهداري كند. از قرار معلوم، اين تصميم به اطلاع اهالي شهرك‌ها و روستاهاي منطقه اشغالي رسيده و همزمان عناصر گروه تروريستي تكفيري جبهه النصره مبادرت به مصادره سلاح‌هاي فردي اهالي منطقه مي‌كنند. تروريست‌هاي تكفيري، همچنين خواستار ازدواج اجباري دختران روستاها و شهرك‌هاي مناطق اشغالي استان ادلب شده و دختراني را كه مسلمان نيستند با زور مسلمان مي‌كنند. تكفيري‌ها در نهايت روز چهارشنبه در جنايتي تكان دهنده، تعداد زيادي از مردان دروزي را در مقابل خانه هايشان در خيابان‌هاي قلب لوزه به خاطر امتناع از اجراي اين دستورالعمل اعدام كردند. به خاطر محاصره بودن شهرك قلب لوزه امكان دستيابي به آمار دقيق قربانيان اين جنايت هولناك وجود ندارد ولي الاخبار به نقل از منابعي در جبل السماق نوشته كه تعداد سربريده شدگان بيش از 40 تن است و در ميان آنها نوجوانان و شيوخ دروزي نيز ديده مي‌شود. وئام وهاب، رئيس دروزي حزب توحيد عربي لبنان روز جمعه در واكنش به كشتار دسته جمعي دروزي‌هاي سوريه تأكيد كرد كه دروزي‌ها براي جنگ با تروريست‌هاي تكفيري جبهه النصره در سوريه آماده تشكيل لشكري 200 هزار نفري هستند. وهاب در كنفرانسي خبري گفت: به بشار الاسد رئيس‌جمهوري سوريه مي‌گويم كه ما دروزي‌ها در استان السويداء براي دفاع از خود و جنگ با تروريست‌هاي تكفيري در كنار دولت و ارتش عربي سوريه فقط به سلاح نياز داريم. وي افزود: سقوط السويداء يعني سقوط همه دروزي‌ها و ما هرگز آن را نمي‌پذيريم و دروزي‌هاي موحد و مومن با تروريست‌هاي تكفيري خواهند جنگيد. بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه نيز در واكنش به اين كشتار، در جمع اعضاي انجمن قديسان كليساي ارتدوكس سرياني گفت: تجاوز تروريستي بافت اجتماعي و فرهنگي در منطقه و سوريه را هدف قرار مي‌دهد. بشار اسد نيز در اين ديدار گفت: اساس تجاوز تروريستي در منطقه ما، تفكر تكفيري است كه بافت اجتماعي و فرهنگي در منطقه به طور كلي و سوريه به طور خاص را هدف قرار داده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن