تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796904232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کناره‌گیری مرداک از مدیرعاملی یک غول رسانه‌ای |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: کناره‌گیری مرداک از مدیرعاملی یک غول رسانه‌ای
شرکت فاکس قرن بیستم که بخشی از امپراتوری رسانه ای روپرت مرداک شمرده می شود، با داشتن 25 هزار نیرو در سراسر جهان، کانال های شبکه تلویزیونی فاکس، استودیو فیلم فاکس قرن 21 ، شبکه تلویزیونی" اف ایکس"، شبکه "نشنال جئوگرافیک" و 30 درصد از سهام شبکه تلویزیونی "اسکای" را در اختیار دارد .
کد خبر: ۵۰۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۰ - 12 June 2015


منابع انگلیسی روز پنجشنبه گزارش دادند که «روپرت مرداک» امپراتور رسانه ای جهان، در نظر دارد تا از مقام خود به عنوان مدیرعاملی شرکت "فاکس قرن 21" کناره گیری کند.

به گزارش ایرنا، روزنامه گاردین نوشت: روپرت مرداک 84 ساله استرالیایی تبار و یهودی زاده و تحصیل کرده دانشگاه آکسفورد، قرار است مدیریت اجرایی این غول رسانه آمریکایی و چند ملیتی، را به جوانترین پسرش، جیمز بسپارد.

به نوشته گاردین، روپرت مرداک انتظار می رود که همچنان ریاست هیات اجرایی این شرکت را به همراه پسرس بزرگترش، "لاچلان" در دست داشته باشد.

این روزنامه به نقل از یک سخنگوی شرکت "فاکس قرن 21" افزود: این تغییر از جمله موارد مورد گفت وگو در نشست اعضای هیئت مدیره این شرکت است که قرار است هفته آینده برگزار شود.

این برای اولین بار است که مرداک ها بدون اتکا به مدیران ارشد خارج از این خانواده، کاملا مدیریت شرکت فاکس قرن 21 در دست می گیرند.

شرکت فاکس قرن بیستم که بخشی از امپراتوری رسانه ای روپرت مرداک شمرده می شود، با داشتن 25 هزار نیرو در سراسر جهان، کانال های شبکه تلویزیونی فاکس، استودیو فیلم فاکس قرن 21 ، شبکه تلویزیونی" اف ایکس"، شبکه "نشنال جئوگرافیک" و 30 درصد از سهام شبکه تلویزیونی "اسکای" را در اختیار دارد .

از دارایی های دیگر این شرکت، می توان به اتحادیه شبکه های تلویزیونی "استارتی وی" در آسیا، همچنین شرکت های تلویزیونی "اسکای" ایتالیا و "بی اسکای بی" اشاره داشت.

روزنامه های سان، تایمز و ساندی تایمز در انگلیس، "وال استریت ژورنال" در آمریکا بخشی دیگر از امپراتوری رسانه ای روپرت مرداک به نام "نیوز گروپ " بحساب می آیند.

فاکس قرن 21 در سال 2013 میلادی از دارایی های بخش فیلم، رادیو و تلویزیون شرکت "نیوز کورپوریشن" که در سال 1979 میلادی توسط روپرت مرداک تاسیس شده بود و به عنوان جانشین قانونی آن، راه اندازی شد. به طورهمزمان از دارایی های بخش انتشارات "نیوز کورپوریشن"، نیز شرکت "نیوز کورپ" تاسیس گردید.

روپرت مرداک در سال 2012 میلادی از مدیر عاملی شرکت رسانه ای "نیوزکورپوریش " استعفا داد هرچند همچنان رییس هیات مدیره این گروه است.

کناره گیری روپرت مرداک از شرکت رسانه ای نیوزکورپوریش متعاقب رسوایی شنود غیرقانونی بیش از 600 نفر از شخصیتهای مختلف انگلیس توسط روزنامه انگلیسی "نیوز آو دی وردلد" صورت گرفت.

بدنبال شنود غیرقانونی روزنامه نگاران ارشد روزنامه "نیوز آو دِ ورلد"، روپرت مرداک به عنوان مالک آن، مجبور به حضور و توضیح در کمیسیون تحقیق مربوط به رسوایی شنود تلفنی شخصیت های معروف و یا افراد نزدیک به آنان در انگلیس شد.

اتهامات مطرح شده علیه این افراد مربوط به رسوایی شنود غیرقانونی تلفن ها و صندوق های صوتی بیش از 600 نفر در اواخر دهه 1990 و دهه 2000 میلادی است.

افشای این رسوایی باعث شد که روپرت مرداک یهودی در سال 2011 میلادی نشریه "نیوز آو دِ ورلد" را که بیش از 150 سال قدمت داشت، تعطیل کند.

تاکنون شماری از کارکنان روزنامه "نیوز آو دِ ورلد" به اتهام استراق سمع و جاسوسی تلفنی، دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفته اند.

موضوع شنود تلفنی و جاسوسی خبرنگاران "نیوز آو دی ورلد" از تلفن های افراد مشهور برای نخستین بار در سال 2006 میلادی و پس از افشای استراق سمع تلفن های برخی اعضای خانواده سلطنتی انگلیس علنی شد.

روپرت مرداک با داشتن بیش از هشت میلیارد و 300 میلیون دلار دارایی، بر پایهٔ فهرست ثروتمندترین افراد جهان که در مارس سال 2011 منتشر شد، به لحاظ میزان دارایی سی و هشتمین فرد ثروتمند در آمریکا و یکصد و ششمین نفر در جهان بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن