تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821055649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگداشت سالروز شهادت آيت الله سعيدي در قم برگزارشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ خرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۲۵ق.ظ)
بزرگداشت سالروز شهادت آيت الله سعيدي در قم برگزارشد موج - قم- مراسم بزرگداشت سالروز شهادت آيت الله سيد محمد رضا سعيدي در قم برگزارشد شد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، مراسم بزرگداشت سالروز شهادت آيت الله سيد محمد رضا سعيدي در آرامستان وادي السلام برگزار شد، نمايندگان بيوت مراجع، آيت الله علوي بروجردي، آيت الله سيد احمد خاتمي امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام والمسلمين اعرافي رئيس جامعه المصطفي، حجت الاسلام والمسلمين مروي معاون امور روحانيت دفتر مقام معظم رهبري، حجت الاسلام والمسلمين سعيدي توليت آستان مقدس، استاندارقم ، اعضاي خبرگان رهبري، جامعه مدرسين حوزه علميه قم، اساتيد و فضلاي حوزه ، فرماندهان سپاه و نيروي انتظامي قم و مردم ولايت مدار قم دراين مراسم حضور داشتند.
در اين مراسم حجت الاسلام سيد روح الله سعيدي، از فرزندان شهيد آيت الله سيد محمد رضا سعيدي به تبيين خاطراتي از اين روحاني مجاهد پرداخت.
حجت الاسلام سيد روح الله سعيدي گفت: شهيد آيت الله سعيدي عبد صالح خدا بود و اخلاص را سرلوحه کارهاي خود قرار داده بود.
فرزند شهيد آيت الله سعيدي اخلاص را مشخص ترين ويژگي شهيد سعيدي معرفي وگفت: در ديدار با حضرت امام(ره)، زماني که برادرم درباره ويژگي هاي پدرم سخن مي گفت، امام خميني(ره) فرمود، من مرحوم سعيدي را بهتر از شما مي شناسم.
وي با بيان اين که انسان براي عبادت خلق شده و اين عبادت براي او اختياري است، تصريح کرد: تمامي موجودات عالم بايد تسبيح و ذکر خدا را داشته باشند، ولي در دباره انسان اين تقدير و عبديت، از روي اختيار است و اين مسئله موجب کمال انسان مي باشد. اين همان رحمت خاصه خداوند است که امکان کمال را براي انسان قرار داده است.
حجت الاسلام سعيدي عبادت را معرفت معرفي کرد و گفت: مسئله معرفت از مظاهر رحمت خداست و مسئله عبادت نيز از مظاهر رحمت خداست و اين انسان است که بايد رحمت خدارا به سمت خود جذب کند.
وي با تأکيد بر اين که همه انسان ها نيازمند رحمت الهي هستند، گفت: پيامبر(ص) بيان مي دارد که فقر موجب فخر است. منظور از فقر در اينجا، فقر در ذات انسان است که انسان مي تواند با اين احساس فقر، خود را به خدا نزديک تر کند.
اين استاد حوزه افزود: فقر اقتصادي موجب گرفتاري است و کساني که در فقر از اقتصاد مقاومتي دوري کنند، مجبور مي شون ددر برابر دشمنان کوتاه بيايند؛ هرچند مردم غيرت مند ما عزت و صلابت را از امام و شهدا و کساني کهدر دفاع مقدس جانبازي کردند، آموخته اند، اين ها هيچگاه راضي نمي شوند در برابر کفار کرنش کرده و کوتاه بياييم و از ارزش هاي خود دست برداريم.
وي با بيان اين که شهداي عالي مقام، با تمام وجود فقر الي الله را درک کردند، گفت: برخي از اين شهدا نقش محوري داشتند که از صدر اسلام نيز اينگونه بوده است که در سرسلسله همه اين ها حضرت سيد الشهدا عليه السلام است و در ادامه اين امام همام نيز شهدايي والامقام بودند که راه را براي ديگران باز مي کردند.
حجت الاسلام سعيدي خاطرنشان کرد: قيام 15 خرداد، قيام حق عليه باطل و بسيار شکوهند بود ولي بعد از اين که حضرت امام تبعيد شدند، شعله انقلاب بسيار کم شد؛ در چنين شرايطي شهيد يتتتآيت الله سعيدي قيام کرد و در مسجد موسي بن جعفر(ع) تهران شعله هاي انقلاب مجدد برافروخته شد.
وي افزود: زماني که کار به سرمايه گذاري آمريکايي ها مطرح شد، ايشان فرياد برآورد و به مراجع مطرح زمان اعلاميه اي منتشر و وقايع را براي آنها تشريح کرد و همين موجب دستگيري ايشان توسط ساواک شد و در ادامه حکم کشتن ايشان از سوي امريکايي ها صادر گرديد.
فرزند اين روحاني مجاهد، ولايت فقيه را محور فعاليت هاي انقلابي شهيد آيت الله سعيدي معرفي کرد و گفت: اين شهيد عالي مقام با اين فعاليت ها، هيچگاه از امور خانواده و تربيت اولاد غفلت نمي کرد و در امور خانواده کوتاهي نداشت و به تربيت فرزندان اهميت مي داد.
وي افزود: همه ما بايد نسبت به تربيت نسل آينده توجه داشته باشيم و آنها را براي ادامه دادن انقلاب آماده سازيم تا اين انقلاب به دست امام زمان(عج) برسد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن