تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813011429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «رستاخیز»: مشهد پایگاه اصلی و معنوی رستاخیز است/ اسکار رستاخیز اکران در اربعین کربلاست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «رستاخیز»:
مشهد پایگاه اصلی و معنوی رستاخیز است/ اسکار رستاخیز اکران در اربعین کربلاست
نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «رستاخیز» مشهد را پایگاه اصلی و معنوی این اثر دانست و گفت: اسکار رستاخیز اکران ان در ایام اربعین حد فاصل نجف تا کربلاست که 25 میلیون زائر در این مسیر حرکت می‌کنند.

خبرگزاری فارس: مشهد پایگاه اصلی و معنوی رستاخیز است/ اسکار رستاخیز اکران در اربعین کربلاست



به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمدرضا درویش ظهر امروز در نخستین نشست هم‌اندیشی اکران فیلم سینمایی رستاخیز با اهالی رسانه در سالن اجتماعات حوزه هنری خراسان رضوی اظهار کرد: بسیاری از فعالیت‌های معنوی همچون صدقه دادن، پهن کردن سفره برای ائمه و ... با پنهان ماندن هویت افراد معنا پیدا می‌کند و معمولا آثار هنری به ویژه فیلم‌های سینمایی باید در معرض دید تماشاگر و منتقدان قرار گیرد تا بررسی شود، اما به نظر من تفاوت فیلم سینمایی رستاخیز با سایر آثار در اکران آن برای ثواب باید باشد تا تبلیغ. وی با بیان اینکه ائمه (ع) نیازی به تولید این گونه فیلم‌های سینمایی تاریخی ندارند، تصریح کرد: چالش اصلی این اثر سینمایی در حقیقت استفاده از ظرفیت‌های بسیار بالای سینمای ایران است که بخشی از رازهای ماندگار واقعه کربلا بیشتر به مردم معرفی شود، بنابراین اولویت نخست آن جهان شیعه، سپس جهان اسلام و حتی جامعه غربی نیز می‌تواند در نظر گرفته شوند. نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «رستاخیز» افزود: این اثر با گذراندن مرحله پیش‌تولید و هفت دوره بازنویسی فیلمنامه به همراه انجام پژوهش‌های مختلف از سال 83 آغاز شد، اما پس از 10 سال ساخت، در حال حاضر شرایط اکران را دارد و این امر را به عنوان یک حکمت می‌دانم، چراکه در جامعه امروز و شرایط سخت منطقه در قالب جنگ نیابتی با شیعیان به بدترین شکل ممکن و مغایر با همه نوع اخلاقیات انسانی برخورد می‌شود. درویش، رستاخیز را بخش کوتاهی از اقیانوس بی‌کران کربلا دانست و اضافه کرد: این فیلم سینمایی حد و مرز ندارد و متعلق به همه مردم است که با استفاده از بهترین استانداردهای سینمای حرفه‌ای ایران ساخته شده و حتی یک ریال هم از پول بیت‌المال و دولت در آن استفاده نشده است. وی در بخش دیگری از سخنان خود امام حسین (ع) را به عنوان یک واقعیت کم‌نظیر در جهان اسلام توصیف کرد و افزود: در صورتی که قرار است فیلمی درباره این حضرت ساخته شود، باید از عمق ابزارهای سینمایی و فرهنگی در کشور بهره برد، چراکه سینمای حرفه‌ای ایران در جهان حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و همواره پرچم سه رنگ خود را در نقاط مختلف دنیا برپا کرده است. نویسنده و کارگردان «رستاخیز» مشهد را پایگاه اصلی و معنوی این اثر دانست و گفت: اسکار رستاخیز اکران آن در ایام اربعین در حد فاصل نجف تا کربلاست که 25 میلیون زائر در این مسیر حرکت می‌کنند. درویش اضافه کرد: من از مسئولان فرهنگی درخواست می‌کنم شرایط ارسال 50 هزار دی.وی.دی از این فیلم را به مزار شریف بدون پرداخت هزینه‌های آن فراهم کنند، چراکه ما از نظر مالی این امر را حمایت می‌کنیم و علت آن تماشای همه شیعیان عرب زبان است. وی از دوبله این فیلم با زبان‌های مختلف عربی، انگلیسی و فرانسوی خبر داد و تاکید کرد: این فیلم به نام «القربان» برای کشورهای عربی و He Who Said No (به معنای کسی که نه گفت) برای کشورهای مختلف در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/3138/ب30

94/03/20 - 14:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن