تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804637899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین:پافشاری غیرمنطقی توسعه شهر را قفل کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر قزوین:پافشاری غیرمنطقی توسعه شهر را قفل کرده است استان‌ها > قزوین - به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامه ولایت حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان و شهردار قزوین در جلسه‌ی شورای اسلامی شهر قزوین با هدف تعامل و همفکری برای حل مشکلات کلان و تاثیرگذار شهر صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ عباس ظاهری ریاست شورا در این جلسه با بیان اینکه در طی گذشت 16 سال از عمر شوراها اولین باری است که مدیری سرزده و غافلگیرانه قصد حضور در جلسه‌ی شورای شهر را داشته، افزود: همدلی میان انسان‌ها و به ویژه مسئولینی که حل مشکلات مردم در گرو تعامل، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری آنان است از ضروریات بوده و این زمانی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود که پای حق و حقوق مردم در میان باشد.
ظاهری پرهیز از بخشی‌نگری را رمز پیشرفت امور برشمرد و ادامه داد: در شورای دوم بر اساس تعاملی که بین شورا و شهرداری با اداره‌ی کل شهرسازی به وجود آمد توانستیم شهرک مینودر و پونک را به محدوده‌ی خدماتی شهر وارد کنیم، درست است که شهرداری در قبال اخذ مبلغ کمتری از مبلغ پیشنهادی وظیفه تعیین شده خود را انجام داد، ولی نفع شهر حاصل شد.
وی با تاکید بر اینکه باید قانون همه یا هیچ را کنار بگذاریم و بر نفع عمومی اهتمام ورزیم، افزود: اگر در راستای خدمت‌رسانی به مردم و انجام وظایف محوله تنها در اندیشه دستیابی به معدل 20 قدم برداریم، چه بسا اقدامی انجام نداده و به نتیجه‌ی ایده‌آل نزدیک نشویم، پس باید کار را پیش ببریم تا حتی اگر معدل کاری ما 14 نیز شد، بدانیم که در راه‌حل مشکلات قدم برداشته‌ایم و حتی به نتایجی رسیدیم.
ریاست شورا در ادامه با اشاره به مشکلات و موانعی که شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در رابطه با تصویب بالای اتوبان، شهید انصاری‌شرقی، ورودی‌ها و بارانداز قزوین به وجود آورده، ادامه داد: پافشاری غیر‌منطقی دستگاه‌های داخلی بر اهداف خود، موجب قفل شدن و عدم پیشرفت امور شهر می‌شود، بنابراین مدیر دستگاهی که روند ناخواسته را به وجود آورده، باید بداند به همان اندازه که پاسخگوی مدیر مجموعه خود است، به همان اندازه پاسخگوی مردم شهر نیز می‌باشد.
باید با برنامه‌ریزی هماهنگ پیشرفت شهر را رقم زنیم
حامد مانی‌فر مدیر کل راه و شهرسازی در ابتدای این دیدار با بیان اینکه شورای وزین شهر قزوین از پیشکسوتان و بزرگان شهر تشکیل شده است، ادامه داد: برای حل و فصل موضوعات و مسائل مشترک آمادگی خود را اعلام می‌کنم، موضوعاتی که برخی از آنها در قدم اول حل می‌شوند و تعدادی دیگر به زمان و برنامه‌ریزی نیاز دارند.
وی در ادامه، رابطه‌ی مجموعه شورا و شهرداری با اداره‌ی کل راه و شهرسازی را از نظر کاری و دوستانه بسیار به یکدیگر نزدیک دانست و افزود: در سالی که به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری شده است، شورا به نمایندگی از ملت و اداره‌ی کل راه و شهرسازی به نمایندگی از دولت می‌توانند نقاط مشترک را با همدلی و همزبانی گسترش دهند و از مواردی که باعث اختلاف می‌شود، پرهیز کنند.
وی با اشاره به منابع محدودی که در اختیار دستگاه‌هاست، برنامه‌ریزی برای توسعه را بسیار مهم دانست و ادامه داد: شهر به ما مسئولان و متولیان نیز تعلق داردو باید نسبت به آن احساس مسئولیت داشته باشیم تا پس از دوران خدمت، در اندیشه گذشت فرصت‌های از دست رفته نباشیم.
این مقام مسئول در حاشیه‌ی جلسه و در گفت‌و‌گو با خبرنگار شورا با اشاره به شعار امسال و با تاکید بر اینکه هر جا همدل و هماهنگ عمل کردیم موفق بودیم و "زمانی که آهنگ خود را به صدا درآوردیم ناموفقیم"، افزود: این طبیعی است که هر دستگاهی برای پیشبرد امور شهر نقش خود را ایفا کند که در این میان هدایتگری و راهبری این مجموعه به عنوان ستون خیمه بسیار مهم است که این مهم با تعامل و تعیین نقشه راه به دست می‌آید.
وی ادامه داد: شورا باید از برنامه‌های وزارت راه با خبر باشد و عکس این موضوع نیز اتفاق افتد، می‌توانیم در سایه‌ی تعامل و همدلی برنامه‌های مشترک و عملیاتی تعریف کنیم و به اجرای آنها پایبند باشیم و از نظر کلامی و عملی از آنها دفاع کنیم.
مانی‌‌فر بر حل مسائل و مشکلات استان در سطح مدیران و مسئولان بومی استان تاکید کرد و گفت: می‌توانیم از ظرفیت مراجع بالاتر در راستای حل موانع باقی مانده استفاده کنیم و سعی ما بر این باشد که مشکلات رفع و یا مهار شوند.
وی تصویب طرح جامع را در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور امری قانونی دانست و ادامه داد: در رابطه با موضوعات بحث‌برانگیز مطرح شده در طرح جامع باید به نظرات یکدیگر احترام بگذاریم، جایگاه‌ها را بشناسیم و با توجه به منافع شهر و چشم‌اندازها و برنامه‌هایی که می‌توانیم در کنار هم تدوین کنیم راهکاری منطقی برای آنها بیابیم و همچون شهرهای کشورهای پیشرفته دنیا با برنامه پیش برویم و نگذاریم سلایق مدیریتی در سیستم تغییر ایجاد کند.
انجام تعهد دستگاه‌ها در احداث پل بوئین‌زهرا ضروری است
محمدرضا صدیقی نایب رئیس کمیسیون عمران شورا در این جلسه ضمن قدردانی از اهتمام اداره‌ی کل راه و شهرسازی در مرمت و بازسازی جاده‌ی اقبالیه قدردانی کرد و افزود: این مهم در راستای ساماندهی ورودی‌ها انجام شده است.
این عضو شورا همچنین بر ضرورت جاده قزوین ـ شهرک اندیشه و قزوین ـ نجف‌آباد به احداث دو پل تاکید کرد و بر سرعت بخشیدن به تکمیل احداث جاده نیمه کاره کورانه اهتمام ورزید.
با توجه به اینکه پل بوئین‌زهرا از بیش از 50 سال پیش تاکنون ساخته شده و امروزه آب‌های آزاد دنیا در جنوب کشور را به شمال دنیا متصل می‌کند نیازمند جدی برای احداث پل می‌باشد که این امر با مصوبه شورا و توسط شهرداری در حال اجراست و نیازمند کمک همه‌ی مسئولین مرتبط شهری است.
وی یادآور شد: بنابراین از اداره‌ی کل راه و شهرسازی تقاضا می‌شود بر مبنای قول مساعد وزیر راه و شهرسازی اعتبار مشارکتی خود را به شهرداری واگذار کنند تا از نیمه کاره ماندن آن جلوگیری شود.
هدف مدیران بومی باید پیشرفت شهر باشد
علی صادقی‌نیارکی رئیس کمیسیون اداری و مالی شورا نیز همراهی مدیران برای پیشرفت شهر و شناخت آنان از توانمندی‌ها و نقاط ضعف را بسیار مهم دانست و گفت: مدیران بومی در قزوین باید برای پیشرفت و آبادانی شهر اهتمام خاصی داشته باشند و همراهی آنان با شورا و مجموعه شهرداری بیش از گذشته شود.
وی با تاکید بر اینکه پروژه‌ی تقاطع غیر‌همسطح خلیج‌فارس در سفر رئیس‌جمهور وقت به قزوین مصوب شد، افزود: مشکلاتی که در سطح ملی برای این پروژه به وجود آمده باید رفع شود تا مسیر هر چه بهتر برای ادامه کار هموار شود.
همیاری مدیران، پیشرفت شهر را رقم می‌زند
فاطمه اشدری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با تاکید بر اینکه بسیاری از مسائل شهر با همیاری اداره‌ی کل راه و شهرسازی حل و فصل می‌شود، افزود: باید شرایطی فراهم شود تا مسائل شهر و استان را با همیاری مدیران توانمند حل کنیم.
وی حضور مدیر کل راه و شهرسازی در شورا را مقدمه‌ای برای انجام کارهای بزرگتر و تعامل دیگر مدیران با شورا و شهرداری اعلام کرد و گفت: همه می‌خواهیم باری از دوش مردم برداریم و زمینه‌ی رفاه و آسایش آنان را فراهم کنیم و در این چرخه هیچ‌گاه مقابل هم قرار نگرفته و بلکه در کنار هم زمینه‌ی پیشرفت قزوین را فراهم کنیم.
همدلی و همزبانی دستگاه‌های نماینده‌ی دولت و ملت ضروری است
احد چگینی رئیس کمیسیون املاک و توافقات شورا، اداره‌ی کل راه و شهرسازی را از نظر ماهیت و نوع کاری بسیار شبیه به شورا و شهرداری اعلام کرد و گفت: امیدواریم از این پس تعامل بیشتری بین دستگاه‌هایی که هر کدام نماینده‌ی مردم و دولت هستند، به وجود بیاید.
این عضو شورا یادآور شد: مشکلات شهر با همدلی، همراهی و هم‌افزایی قابل حل می‌باشد و در این راستا می‌توانیم از تجربیات دیگر شهرها بهره ببریم.
کارها با روحیه جهادی و بسیجی پیش می‌رود
حسین صلح‌جو رئیس کمیسیون فرهنگی شورا نیز با تاکید بر اینکه پروژه ساماندهی امامزاده حسین باید به سرانجام رسد، گفت: این پروژه تحت مدیریت استاندار و اهتمام چهار دستگاه دیگر همچون اداره‌ی کل راه و شهرسازی، شهرداری، اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی باید تکمیل شود که شروع کار بسیار خوبی داشت و مقدمات برای تملک و خرید زمین فراهم شد، ولی متاسفانه اکنون پروژه پیشرفتی ندارد تا برای پاسخگویی به مراجعات مردم تصمیم درستی اخذ شود.
وی این پروژه را از مهمترین پروژه‌ها در جنوب شهر برشمرد و افزود: با تکمیل این پروژه زمینه‌ی بالندگی و رشد بافت فرسوده فراهم می‌شود و خدمات مطلوبی به زائران حرم مطهر امامزاده حسین ارائه شده و مجموعه ساماندهی می‌شود.
صلح‌جو ساماندهی ورودی‌های شهر را نیز از دیگر ضروریات دانست و این اقدام را در جذب گردشگر به شهر موثر دانست و گفت: در این فضا می‌توانیم صتعت گردشگری و جاذبه‌های تاریخی و آداب و رسوم قزوین را به دیگر مردم ایران و جهان بشناسانیم و ضمن اینکه چهره ورودی‌ها را آراسته و چشم‌نواز می‌نماییم.
وی خاطرنشان کرد: اگر مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری با روحیه جهادی و بسیجی کارها را پیش ببریم به نتایج مطلوبی می‌رسیم و این مهم در نظام جمهوری اسلامی باید بیش از گذشته تقویت شود.
برنامه‌ریزی برای توسعه پایدار از ضروریات است
مسعود نصرتی شهردار قزوین برگزاری این جلسه را مقدمه‌ای برای حل و فصل مباحث شهر برشمرد و گفت: باید محدودیت‌ها را شناخت و ضمن پررنگ‌تر کردن توانمندی‌ها و بهره‌مندی از تجربیات دیگر شهرهای موفق، رمز حل مشکلات را پیدا کرد.
وی با تاکید بر اینکه زمان فعالیت به شیوه‌ی سنتی و قدیمی تمام شده است، افزود: هر استان باید بر اساس توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و تفکر توسعه پایدار حرکت کند، مسئولان را در زمان محدود نکند، حق و حقوق شهروندان را به رسمیت بشناسد و شهر را همچون امانتی در دست مدیران فعلی بداند که باید به درستی تحویل آیندگان داده شود.
***
گفتنی است در این جلسه اعضای شورا به مشکلات راه‌آهن قزوین و ضرورت ایجاد تجهیزات سخت‌افزاری همچون پله‌برقی و توسعه فضای سرویس‌های بهداشتی مجموعه راه‌آهن تاکید کردند و در پایان جلسه، مدیر کل راه و شهرسازی ادامه پیگیری‌های لازم را برای انجام موضوعات مطروحه به عمل آورد و قول مساعد بر رفع آنها داد.



چهارشنبه 20 خرداد 1394 - 09:27:51





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن