تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813219034




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نسبت اراضی آبی به دیم درایلام 50 درصد متوسط کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


نسبت اراضی آبی به دیم درایلام 50 درصد متوسط کشور است استان‌ها > ایلام - مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری ایلام گفت: نسبت اراضی آبی به دیم دراین استان این استان 50 درصد متوسط این نسبت در کشور است.

  به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا حیدر نعمتی  اظهار کرد: متوسط اراضی کشاورزی آبی در کشور 50 درصد مجموع اراضی دیم است درحالی که دراین استان تنها 25 درصد اراضی آبی هستند.

وی ادامه داد: اکنون 72 هزار از 330 هزار هکتار اراضی کشاورزی این استان بصورت آبی است که این میزان با متوسط کشوری فاصله زیادی دارد.

نعمتی افزود: راندمان و بهره وری اراضی کشاورزی آبی در مقایسه با اراضی دیم از نظر میزان تولید محصولات کشاورزی تفاوت چشمگیری دارد.

به گفته وی، بر این اساس تلاش برای جذب اعتبارات بیشتر و کمک به آبی شدن اراضی کشاورزی در افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: استان ایلام دارای ظرفیت های قابل توجهی در زمینه سرمایه گذاری در بخش آب و کشاورزی است که باید مد نظر مسوولان و متولیان امر قرار گیرد.

نعمتی گفت: با افزایش و جذب سرمایه گذاری در بخش کشت و صنعت استان ایلام، می توان علاوه بر افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی در تثبیت شغل و جلوگیری از مهاجرت به شهرها نیز گامی اساسی برداشت.

گفتنی است بر اساس اعلام آمار مسوولان رسمی استان ایلام سالانه 800 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود.      



سه شنبه 19 خرداد 1394 - 20:01:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن