تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819138677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزگار سخت احمدی نژاد بعد از 8 سال فساد در دولت؛حلقه محمود تنگ‌تر شد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



روزگار سخت احمدی نژاد بعد از 8 سال فساد در دولت؛حلقه محمود تنگ‌تر شد
احمدي‌نژادي‌ها ضمن سكوت گفتند كه پابرهنگان بدانند او را به چه ميداني فرامي‌خوانند
روز نو :

احمدي‌نژادي‌ها ضمن سكوت گفتند كه پابرهنگان بدانند او را به چه ميداني فرامي‌خوانند
به گزارش روزنو، خبر بازداشت بقايي مانند بمب در فضاي رسانه‌اي روز گذشته ايران تركيد. خبري كه رئيس قوه قضائيه آن را اعلام كرد و نشان مي‌داد ماجرا براي تيم رسانه‌اي دولت قبل بسيار غافل‌گير  كننده بوده است. اين خبر امروز به تيتر اول اغلب رسانه‌هاي ما تبديل شد. رسانه‌هاي اصلاح طلب آن را به شدت پوشش دادند و رسانه‌هاي اصولگرا نيز در تيترهاي اصلي خود خبر بازداشت معاون اجرايي رئيس‌جمور دهم را جاي دادند.


روزنامه شرق در يكي از تندترين گزارش‌هاي خود به مساله اين بازداشت پرداخت و زير عنوان «دست‌هاي آلوده» كه به كنايه انتخاب شده بود نوشت: خبر بازداشت حمید بقایی تداعی ساده‌ای است از توالی فساد زنجیره‌ای در دولت‌های نهم و دهم؛ دولتی که به تأکید رئیسش بنا بود دولت پاکدستان باشد و درواقع به مسیری خلاف پاکدستی رفت و حالا انبوهی از پرونده‌های فساد و تخلف به یادگار گذاشته و ردیفی از اسامی مسئولان بازداشت‌شده که یکی‌در‌میان در رسانه‌ها منتشر شود. کارنامه دولت عدالت‌محور محمود احمدی‌نژاد ‌روزها از سوی قوه‌قضائیه ورق می‌خورد، چندی پیش محمدرضا رحیمی راهی اوین شد و حالا قرعه فال به نام حمید بقایی افتاده. البته بماند این‌که بسیاری از نزدیکان مشایی و بقایی از یکی، دو سال پیش راهی زندان شده و دوره‌های محکومیت را پشت‌سر گذاشتند؛ همان‌ها که به «حلقه انحرافی» معروف شده بودند....  نمره رفوزگی کارنامه تاریک محمود احمدی‌نژاد به این زودی‌ها تمامی ندارد و هردم از این باغ بری می‌رسد. حالا خبر داغ این‌روزها، بازداشت حمید بقایی است؛ مردی که در دوره مدیریتش در سازمان میراث و مناطق آزاد کارنامه ضعیف و پرابهامی از خود به‌جا گذاشت و جالب اینکه بسیاری از مدیران منصوب او پیش‌تر از او روانه زندان شده بودند؛ از معلم زبانش، گرفته تا بسیاری دیگر. 


شرق سپس در اين گزارش به بررسي پرونده اعضاي دولت قبل پرداخت و در مورد احمدي‌نژاد معتقد بود: احمدی‌نژاد هنوز به دادگاه نرفته، اما پرونده شکایت از او در حال پیگیری است. و در ادامه به پرونده اعضاي دولت قبل از قبيل: بقايي، رحيمي، جوانفكر، شريف‌زادگان، داوري، رويانيان، اميري فر، پرونده باز بنياد شهيد و زريبافان، آزاده اردكاني (رئيس موزه ملي و معلم زبان بقايي)، پوستين دوز، عليرضا عامري (مديرعامل منطقه آزاد كيش) و عباس غفاري جن‌گير و رمالي كه در دولت قبل بازداشت شدند پرداخت.


واكنش تيم دولت قبل


سايت محمود احمدي‌نژاد كه در۱۲ بهمن ۹۳ با سروصداي زيادي افتتاح شده بود همچنان سوت و كور است و نه تنها به اين خبر بلكه مدت‌هاست كه متروك افتاده است. در سايت‌هاي ديگر اين تيم هم تنها به يك افشاگري در مورد شكايت غريب الوقوع بقايي از جهانگيري اشاره شده است. مردي كه خود براي اتهامي نامعلوم كه به گفته نوبخت «قابل بيان نيست» راهي زندان شده است، حالا مدعي شده است كه به دنبال مساله رياست جهانگيري بر يك صندوق در نهاد رياست‌جمهوري كه بقايي را از آن عزل كردند به دنبال پس گرفتن ۱۲ ميليارد تومان است.


يكي ديگر از سايت‌هاي احمدي‌نژادي نيز با انتشار گزارشي مدعي شد كه معاون سابق احمدي‌نژاد با شكايت دولت روحاني به زندان رفته است.


در اين ميان واكنش عبدالرضا داوري و مرتضي تمدن از نزديكان احمدي‌نژاد به اين اتفاق هم جالب بود. در ماجراي دستگيري رحيمي احمدي‌نژاد با انتشار بيانيه‌اي از او اعلام برائت كرد كه در نهايت منجر به نامه‌اي شد كه رحيمي در آستانه رفتن به زندان منتشر كرد و لحن بسيار تندي داشت. لحني كه حاكي از عصبانيت او از رفتارهاي احمدي‌نژاد و اين اعلام برائت بود.


عبدالرضا داوري گفته بود كه مدت‌هاست بقايي را نديده و در دفتر ولنجك حضور ندارند. اين مصاحبه به سرعت به تيتر بسياري از رسانه‌ها تبديل شد. او گفت كه دستگيري بقايي را از طريق رسانه‌ها شنيده است.


مرتضي تمدن نيز از اينكه از او سئوال شده بود ناراحت بود و به خبرنگار انتخاب گفته بود: چرا از من مي‌پرسيد؟


وی در پاسخ به اینکه «بقایی با احمدی‌نژاد حشر و نشر دارد»، گفت: کل ملت ایران با احمدی‌نژاد حشر و نشر دارند، چون این طور است باید از کل مسائل اطلاع داشته باشند؟ خود شما هم با آقای احمدی‌نژاد حشر و نشر دارید، پس باید از تمامی مسائل آگاه باشید؟


تمدن در واکنش به اینکه «شما به احمدی‌نژاد و بقایی نزدیک‌تر هستید تا خبرنگاران»، گفت: من از شما به آقای احمدی‌نژاد نزدیک‌تر نیستم.


وی در ادامه تاکید کرد: بنده اطلاعی از هیچ مسأله‌ای ندارم و درس و کلاس و دانشگاه دارم و فرصت این طور صحبت‌ها را ندارم.


روزنامه آفتاب يزد نيز تيتر اصلي خود را به اين مساله اختصاص داد و ذيل عنوان «معاون اجرايي هم بازدداشت شد» نوشت: تمام "بگم‌بگم"های احمدی نژاد از اسامی داخل جیبش، اینک به اسم خودی‌ها ختم شده است! بعد از معاون اول رئیس جمهور سابق، اینک نوبت به معاون اجرایی احمدی نژاد رسیده! در حالی که "محمدرضا رحیمی" روزهای مجازات خود را در اوین می‌گذراند، روز گذشته "حمیدرضا بقایی" نیز بازداشت شد.


با اين حال هنوز هيچ واكنشي از سوي خود احمدي‌نژاد ديده نشده است.


 


بازداشت معاون احمدي‌نژاد


روزنامه اعتماد نيز اين موضوع را به يكي از گزارشات اصلي خود تبديل كرد و نوشت: «حميد بقايي بازداشت شد. «كارآمدي، كارداني، شايستگي‌هاي فردي، توان مديريتي و قابل اعتماد» صفاتي است كه رييس دولت سابق چهار سال پيش زماني كه حكم ارتقاي حميد بقايي را امضا مي‌كرد در وصف او گفت. بهار براي مرد شماره يك نهاد رياست‌جمهوري دولت قبل در اين چند سال خوش‌يمن نبوده است.»


 


 


مراقب باشيد احمدي‌نژاد را به كجا فرا مي‌خوانيد


در ميان سايت هاي نزديك به احمدي‌نژاد تنها دولت بهار بود كه با انتشار متن كوتاهي همراه با تصاوير رسانه‌هاي امروز به اين موضوع واكنش نشان داد. متن  دولت بهار يك نكته مهم در خود نهفته داشت. جايي كه اين سايت مردم عادي و به قول خود پابرهنه‌گان را مخاطب خود قرار داده و مي‌گفت پابرهنگام بدانند احمدي‌نژاد را به كجا فر مي‌خوانند.


دولت بهار كه توسط تيم مشايي و جوانفكر اداره مي شود نوشت: «خبر بازداشت حمید بقایی، معاون اجرایی دولت دهم با استقبال کم نظیر روزنامه های چپ، راست و کارگزار روبرو شد. برخی تیتریک و عکس یک کردند، برخی تیتر دو و گوشواره و برخی که خوش ذوق تر بودند و البته خوشحال تر، به تکاپوی تهیه کاریکاتور و ویژه نامه هم افتادند. کمیت و کیفیت بازنشر خبر بازداشت معاون دکتر احمدی نژاد در بلندگوهای اربابان قدرت و ثروت، برشی از واقعیت فضای سیاسی کشور و نگاه زورمندان و زرسالاران نسبت به رییس جمهور قلبهاست. رییس جمهوری که هفته گذشته از انبوه جمعیت مردم همدان شنید: "به کوری دشمنان، احمدی برمی گرده". باید به پابرهنگان بدون روزنامه و تریبون که بزرگمرد محبوب خود را به بازگشت فرامی خوانند، یادآوری کرد تا بدانند به کجا فرا می خوانند.»






تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن