تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821224935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا هاشمی از صحنه سیاسی کشور کنار نمی‌رود؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: چرا هاشمی از صحنه سیاسی کشور کنار نمی‌رود؟
بسیاری از دوستان سابق هاشمی رفسنجانی که امروز به مخالف درجه یک او تبدیل شده‌اند، برخلاف هاشمی در بسیاری از مسائل که آرمان‌های انقلاب در خطر بود با سیاسی کاری خود چشم بر بسیاری از اشتباهات بستند و منافع ملی را فدای منافع سیاسی کردند که احمدی نژاد نمونه بارز آن بود.
مصطفی داننده:  این روزها بزرگ و کوچک جریان مخالف هاشمی رفسنجانی، شمشیر خود را برای رئیس جمهور سابق ایران از رو کشیده‌اند. آیت‌الله خزعلی می‌گوید:« « اگر آقای هاشمی بخواهد روی کار بیاید من بمیرم و زمان ایشان را نبینم.» مصباح یزدی به او کنایه می‌زند که امروز با کسانی هم نشین شده که قبلا به او بدترین اهانت‌ها را کرده است. حمید رسایی هم یادداشت می‌نویسد که هاشمی راس فتنه 88 و جریان تحرف امام است.

بعد از شنیدن و خواندن این سخنان برای بسیاری این سوال پیش می‌آید که چرا هاشمی از صحنه سیاسی ایران کنار نمی‌رود تا دیگر شاهد این همه هجمه نباشد یا لااقل به گونه‌ای رفتار کند که این آقایان نتوانند او را مورد حمله قرار دهند. برخی از جمله همین آقایان مخالف هاشمی بر این باورند که آیت‌الله به دلیل علاقه‌ای که به قدرت سیاسی و حضور در صحنه دارد از صحنه سیاسی کنار نمی‌رود و حتی حاضر است در 80 سالگی پای به عرصه انتخابات ریاست جمهوری بگذارد.

نگارنده اما در مورد رفتار سیاسی هاشمی رفسنجانی نظر دیگری دارم. او می‌توانست مثل بسیاری از سیاستمدارهای دهه 60، عطای حضور در صحنه سیاسی کشور را به لقایش ببخشد و در قم یا تهران ساکن شود و همه از او به عنوان یکی از یادگاران نسل اول انقلاب یاد کنند که گنجینه رازها و تجربیات است. هاشمی اما اینگونه رفتار نکرد تا نشان دهد با تمام سیاسیون ایران و حتی جهان یک تفاوت بزرگ دارد و آنهم اینکه او اهل محافظه کاری و سیاسی کاری بر سر منافع انقلاب نیست. هاشمی که از موسسین و معماران اصلی جمهوری اسلامی است بر اساس اجتهاد شخصی خود از منافع انقلاب که میراث امام خمینی است، در صحنه سیاسی انقلاب حضور دارد. هاشمی بر اساس همین اجتهاد در صحنه سیاسی کشور حضور دارد. او بر اساس تجربه سی ساله خود به این نتیجه رسیده است که برای جلوگیری از به قدرت رسیدن جریان‌های افراطی خود وارد صحنه شود و بازی را به نفع اعتدال گرایان تغییر دهد.

آیت‌الله« افراطیون» را مهم ترین خطر فعلی جمهوری اسلامی می‌داند. خطری که او با حضور خود در انتخابات‌ها حتی در صورت شکست به مقابله با آن بر می‌خیزد. نمونه بارز آن حضور در انتخابات ریاست مجلس خبرگان رهبری است. هاشمی در سر مسئله انقلاب و منافع آن« سیاس» بودن را کنار می‌گذارد و انقلابی حرکت می‌کند. هیچ سیاستمداری دوست ندارد در دهه 80 زندگی طعم تلخ شکست را بچشد هرچقدر هم اهل قدرت و قدرت نمایی باشد. تنها یک انقلابی می‌تواند برای حفظ آرمان‌های انقلاب، آبروی سیاسی خود را وارد میدان کند و هجمه‌ها را به جان بخرد.

بسیاری از دوستان سابق هاشمی رفسنجانی که امروز به مخالف درجه یک او تبدیل شده‌اند، برخلاف هاشمی در بسیاری از مسائل که آرمان‌های انقلاب در خطر بود با سیاسی کاری خود چشم بر بسیاری از اشتباهات بستند و منافع ملی را فدای منافع سیاسی کردند که احمدی نژاد نمونه بارز آن بود.

هاشمی تا زمانی که احساس کند حضورش به نفع انقلاب است در صحنه حاضر خواهد بود و همین معنا زمینه را برای عصبانی شدن مخالفان او فراهم می‌کند. بررسی مواضع رقبای هاشمی از انتخابات مجلس ششم تا ریاست مجلس خبرگان نشان می‌دهد که دغدغه‌های او دغدغه‌های درستی است. افراط، انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند و این تهدید سه پایه اصلی انقلاب اسلامی یعنی « استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» را هدف قرار داده است.



منبع: روزنامه ابتکار


۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن