تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819878537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت براي گرد و غبار مصوبات خوبي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ خرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۴۹ب.ظ)
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست: دولت براي گرد و غبار مصوبات خوبي دارد موج - معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست از مصوبات خوب دولت در شناسايي کانون‌هاي گرد و غبار و مقابله با اين پديده در کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، معصومه ابتکار، معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، روز سه‌شنبه پيش از آغاز نشست اعضاي کارگروه ريزگردها و احياي تالاب‌هاي خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت بر اساس مطالعات تدوين شده در بهمن پارسال برنامه‌هاي بسيار خوبي براي مهار و شناسايي کانون‌هاي گرد و غبار و مقابله صحيح با اين پديده در شهرهاي مختلف آسيب ديده از اين پديده پيش‌بيني و مصوب کرد که داراي بخش‌هاي مختلفي است.
وي اضافه کرد: آمادگي مواجهه با طوفان‌هاي گرد و غبار بخشي از کار و از جمله مسائل مهم در مقابله با حوادث غيرمترقبه است که بايد در اين زمينه همواره آماده باشيم.
ابتکار ادامه داد: براي شهرداري‌ها نيز تسهيلاتي در اين زمينه پيش‌بيني شده تا بتوانند خودروهاي حمل‌ونقل عمومي خود را در زمان وقوع گرد و غبار و طوفان براي کمک به مردم مورد استفاده قرار دهند و نيز در اورژانس‌ها و مراکز درماني آموزش‌هاي لازم در خصوص گرد و غبار به مردم ارائه شود.
وي اظهار کرد: بخشي از اين مصوبات نيز در خصوص مقابله با کانون‌هاي گرد و غبار است که اين کانون‌ها بايد شناسايي شوند و به شکل صحيح با آن مقابله کنيم و با کاشت گونه‌هاي مقاوم جلوي افزايش و گسترش آن‌ها را بگيريم.
ابتکار يکي ديگر از مصوبات مهم دولت را مساله تأمين حق‌‌آبه تالاب هورالعظيم عنوان کرد و گفت: اين تالاب در صورت عدم آبگيري مي‌تواند تبعات زيادي به دنبال داشته باشد.
وي در خصوص بازديد امروز خود از تالاب هورالعظيم توضيح داد: اين بازديد امروز بر روند آبگيري بخش‌هايي از تالاب هورالعظيم متمرکز بود که در گذشته به دلايل مختلف از ورود آب به آن ممانعت شده بود، اما؛ خوشبختانه سال گذشته آبگيري اتفاق افتاد و اکنون ادامه ورود آب به تالاب و سرسبز شدن بخش‌هايي از آن را شاهديم و آبزيان و پرندگان خوبي به تالاب بازگشتند.
وي گفت: اين تالاب ارزش اقتصادي بسيار بالايي دارد و طبق مطالعاتي که سازمان حفاظت محيط زيست انجام داده هر هکتار آن حدود 14 هزار دلار ارزش دارد.
معاون رئيس جمهوري توضيح داد: به اين معنا که اگر اين تالاب مديريت شود بيشتر از بخش‌هاي کشاورزي، شيلات، آبزي‌پروري و در مسائلي مانند صيد پرندگان و از جمله مهم‌تر بحث گردشگري مي‌تواند مؤثر باشد.
وي ادامه داد: علاوه بر استفاده از اين مزايا بايد از تالاب حفاظت کنيم تا اين تالاب کارکرد خوب و مؤثري داشته باشد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست کشور در عين حال از تشکيل کارگروه ويژه استان خوزستان به رياست استاندار خبر داد و افزود: اين کارگروه دستاوردهاي خوبي نيز تاکنون داشته است و امروز نيز نشست‌هاي تخصصي در اين زمينه برگزار مي‌شود.
ابتکار ادامه داد: در سفر امروز خود يک هيأت بلندمرتبه با حضور معاون وزير کشور، معاون وزير جهاد کشاورزي و رئيس سازمان جنگل‌ها و مراتع، معاون وزير راه و رئيس سازمان هواشناسي، رئيس ستاد مبارزه با گرد و غبار و نمايندگاني از وزارت نيرو و وزارت بهداشت و هيأتي از سازمان حفاظت محيط زيست به خوزستان سفر کرده‌اند که تمام جوانب کار بررسي مي‌شود.
وي اضافه کرد: در اين نشست‌ها عقب‌ماندگي‌ها و جاهايي که بايد بيشتر به آن‌ها رسيدگي شود مورد بحث قرار مي‌گيرد تا بتوان ارزيابي درستي از روند کار انجام داد.
ابتکار اظهار کرد: يک بخش ديگر مقابله با ريز گردها هم همکاري‌هاي بين‌المللي است که در اين زمينه اقدام‌هاي خوبي صورت داده‌ايم.
وي توضيح داد: شرايط منطقه و ناامني‌هاي عراق و ديگر کشورهاي منطقه در مرز عراق - سوريه و عربستان سعودي کانون‌هاي گرد و غبار است که بيشتر از اين نقاط گرد و غبار وارد کشور مي‌شود.
ابتکار گفت: براي اين موضوع تلاش‌هاي دو جانبه اي انجام شده و اميد است شرايط امنيت برقرار شود تا بتوان با همکاري‌هاي کشورهاي منطقه به اين مسائل رسيدگي کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن