تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821088003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زباله، اساسي‌ترين مشکل درياها در استان‌هاي ساحلي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ خرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۴۳ب.ظ)
زباله، اساسي‌ترين مشکل درياها در استان‌هاي ساحلي موج - معاون محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست گفت: بايد براي حفاظت از درياها و اقيانوس‌ها تلاش کنيم؛ زيرا اين پهنه‌هاي آبي آخرين پناهگاه بشريت خواهند بود.
به گزارش موج، پروين فرشچي، معاون محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست، عصر دوشنبه در مراسم گراميداشت روز جهاني درياها و اقيانوس‌ها در پژوهشگاه ملي اقيانوس‌شناسي و علوم جوي افزود: با توجه به رشد روزافزون جمعيت، توسعه صنعت و فناوري‌هاي استفاده از آب‌ها، بدون شک در آينده براي تأمين نيازهاي خود مجبور به پناه بردن به درياها و اقيانوس‌ها هستيم.
وي تاکيد کرد: تاکنون آن‌طور که بايد براي حفاظت از درياها و اقيانوس‌ها از فناوري‌هاي موجود استفاده نکرديم، استفاده از اين ظرفيت نياز به سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي دارد که بايد جدي گرفته شود.
فرشچي اظهار کرد: در زمينه استفاده از ظرفيت درياها براي به دست آوردن انرژي پاک نيز ضعيف بوده‌ايم که بايد با برنامه‌ريزي دقيق‌تر و جامع‌تري پيش رويم.
وي ادامه داد: بخش‌هاي جنوبي درياي خزر و عمان از عمق زيادي برخوردار است، بنابراين مي‌توانيم با استفاده از فناوري‌هاي مربوط به اکتشاف در درياها، به دنبال منابع غني باشيم که در اعماق وجود دارند.
فرشچي اظهار کرد: هنوز اطلاعات جامع و علمي از درياها نداريم به عنوان مثال تاکنون يک آمار دقيق علمي از گونه‌هاي جانوري موجود در درياها اعلام نشده است، در واقع دانسته‌هاي دريايي ما بسيار ناقص است.
وي به تهديدات درياها توسط انسان‌ها اشاره کرد و گفت: براي حفاظت از درياها بايد از خودمان شروع کنيم در غير اين صورت محيط زيست پهنه‌هاي آبي همواره با تهديد مواجه خواهد بود.
فرشچي با بيان اينکه 19 منطقه جهاني آبي وجود دارد که تمام آن‌ها در زمينه توسعه موفق نيستند، افزود: هيچ منطقه آبي در اهداف خود موفق نبوده است، مگر اينکه با بخش‌هاي دولتي يا خصوصي هم‌افزايي داشته و هم اينکه با کشورهاي همسايه تعامل خوبي برقرار کرده باشد.
وي ادامه داد: يکي از اساسي‌ترين مشکل درياها در استان‌هاي ساحلي بحث زباله است، تاکنون کارهاي زيادي انجام شده است، اما؛ نتيجه آن‌ها محسوس نيست بر اين اساس حداقل کاري که مي‌توانيم، انجام دهيم اين است که از امروز به درياها و خود قول دهيم ديگر زباله؛ به‌ويژه ظروف پلاستيکي و يک‌بار مصرف را در درياها رها نکنيم.
سازمان ملل متحد در سال 2008 روز 8 ژوئن برابر با 18 خرداد را روز جهاني درياها و اقيانوس‌ها نام‌گذاري کرده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن