تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803185345




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم فعاليت بانک مسکن به عنوان بانک توسعه‌اي/راه حل ساده‌اي براي خانه‌دار شدن ايجاد کرديم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ خرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۴۲ق.ظ)
وزير راه و شهرسازي: لزوم فعاليت بانک مسکن به عنوان بانک توسعه‌اي/راه حل ساده‌اي براي خانه‌دار شدن ايجاد کرديم موج - وزير راه و شهرسازي با تأکيد بر لزوم فعاليت بانک مسکن به عنوان بانک توسعه‌اي گفت: اين بانک بايد از حالت بانکي کارگزار که در گذشته کارگزار بانک مرکزي بود و براي اين بانک مشکل ايجاد مي‌شد خارج شود و به عملکرد اصلي خود بازگردد.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي، صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۹ خرداد) در مراسم رونمايي از حساب صندوق پس‌انداز يکم بانک مسکن با بيان اين که بخش مسکن در کشور بايد به جايگاهي برسد که اگر از هر مسوولي پرسيده شود مي‌خواهم خانه‌دار شوم چکار کنم آن مسوول بدون لکنت پاسخ دهد، افزود: امروز مي‌خواهيم پاسخ ساده‌اي براي اين سوال ساده ارائه دهيم و آن راه‌اندازي مدلي بسيار روان است که هر فرد مي‌تواند با مقداري پس‌انداز و دريافت وام خانه‌دار شود.
وي با تأکيد بر اين که اين مدل ساده خانه‌دار شدن و رژيم پس‌انداز بايد ماندگار شود، ادامه داد: رژيم پس‌انداز هم به سود اقتصاد خانوار و هم اقتصاد کلان کشور است.
آخوندي همچنين به سه معضل نظام بانکي کشور اشاره و اظهار کرد: همواره به دو موضوع در بخش بانکداري معتقد هستم، نخست اين که پول بانک بودجه دولت نيست و اين تسهيلات تکليفي، خيانت در امانت است؛ چراکه پول بانک از سپرده‌هاي مردم است.
وي افزود: شايد ظاهر پرداخت تسهيلات تکميلي، دلنشين و ظاهرا به سود اقشار کم‌درآمد باشد، اما؛ بانک بايد از پول مردم بهترين بهره‌برداري را در جهت رشد اقتصادي داشته باشد.
آخوندي موضوع دوم در بانکداري را برقراري تعادل ميان رشد اقتصادي و کنترل تورم دانست و خاطرنشان کرد: در اقتصاد کلان همواره بر وجود اين تعادل تأکيد مي‌شود و نمي‌توان هر کدام از اين دو مولفه را جايگزين ديگري کرد.
وي با انتقاد از اقدامات دولت قبل که منابع بانکي را گرفتار و زمين‌گير کرد، گفت: بانک‌ها در دولت گذشته از جهات مختلف مانند عدم کفايت سرمايه، ورود به تنگناي مالي، کاهش قدرت وام دهي و غيره دچار مشکل شدند که بايد اصلاح شود.
اين عضو کابينه دولت تدبير و اميد با گراميداشت ياد و خاطره روساي سابق بانک مسکن مانند مرحوم ابتهاج اقتصاددان بزرگ کشور و مرحوم به‌نيا مبتکر مفهوم رهن در ايران گفت: بايد به تجربه گذشتگان با استفاده از بانکداري بدون ربا برگرديم؛ تجربه‌اي که سبب شد ميليون‌ها نفر در ايران خانه‌دار شوند.
وي با بيان اين‌ که بانک‌هاي توسعه‌اي نياز به مقررات متفاوت با بانک‌هاي تجاري دارند و قوانين جديد بايد در شوراي پول و اعتبار بررسي شود، افزود: وزارت راه و شهرسازي آمادگي دارد تا به افزايش سرمايه بانک مسکن پس از سم‌زدايي سرمايه فعلي بانک‌ها به ميزان دو برابر کمک کند.
آخوندي افزايش سرمايه بانک‌ها را به‌طور کلي ضروري دانست و تأکيد کرد: بايد حواسمان باشد تا افزايش سرمايه بانک‌ها منجر به سمي شدن مجدد سرمايه آن‌ها نشود.
وزير راه و شهرسازي با تأکيد بر اين‌که بايد براي هر پروژه ساخت‌وساز به‌طور خاص مدل ويژه آن پروژه را طراحي کرد برخي پروژه‌هاي موفق ساختماني را يادآور شد و ادامه داد: اگر پروژه‌هاي شهرک اکباتان و ۹ آبان در منطقه جنوب تهران موفق بودند به دليل اين بود که هر کدام، يک مدل تأمين مالي خاص همان پروژه را داشتند.
به گفته آخوندي اگر مي‌خواهيم در سواحل مکران شهرهاي جديد ايجاد کنيم بايد براي هر پروژه يک مدل تأمين مالي و ويژگي و ابتکار خاص توسعه‌اي طراحي کنيم. علت موفق نبودن شهرهاي جديد فعلي نداشتن نظام مالي و بانکي خاص خود بود.
وزير راه و شهرسازي با تأکيد بر لزوم راه‌اندازي صندوق‌هاي پس‌انداز منطقه‌اي و پروژه‌اي به عنوان راه‌حل توسعه ساخت‌وساز در مناطق مختلف کشور به‌ضرورت ورود بانک مسکن به تأمين مالي بهسازي بافت فرسوده اشاره و اظهار کرد: اين بانک بايد مدلي خاص طراحي کند تا سرمايه‌گذاران بازسازي بافت فرسوده، خريداران خانه‌هاي فرسوده و ساکنان اين بافت‌ها بتوانند واحدهاي خود را نوسازي کنند.
آخوندي با اشاره به اهميت ورود بانک مسکن به بهينه‌سازي بافت‌هاي حاشيه‌اي و ناکارآمدي شهرهاي بزرگ و تأمين مالي اين اقدامات با استفاده از مدلي خاص براي هر پروژه گفت: نظام بانکي کشور در بخش مسکن به اوراق بهادار متکي بر بازپرداخت نياز دارد و اين نظام مي‌تواند به رونق‌بخش مسکن کمک کند.
وي به رونمايي از حساب صندوق پس‌انداز يکم در مراسم امروز بانک مسکن اشاره کرد و گفت: امروز توانستيم اعلام کنيم که براي اقشار متوسط و خانه اولي‌ها راه‌حل ساده‌اي براي خانه‌دار شدن ايجاد کرده‌ايم و هر فرد با مقداري پس‌انداز و مقداري وام مي‌تواند خانه‌دار شود. اين مدل را بايد براي گروه‌هاي درآمدي مختلف ايجاد کرد، زيرا تقويت بانک مسکن توسعه اشتغال و خروج از رکود را در پي دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن