تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804761730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چشم‌انداز مبهم نشست ژنو براي صلح در يمن


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: چشم‌انداز مبهم نشست ژنو براي صلح در يمن

در حالي كه كمتر از يك هفته به نشست ژنو جهت يافتن راه‌حلي براي پايان دادن به بحران يمن مانده است، طرف‌هاي شركت‌كننده در اين نشست از هم اكنون پيام‌هاي متفاوتي ارسال مي‌كنند و همين مسئله چشم‌انداز نشست ژنو را در وضعيت مبهمي قرار داده است.
بنابر اعلام سازمان ملل طرف‌هاي يمني قرار است در 24 خرداد ماه جاري در ژنو حاضر شوند تا راه‌حلي براي برون رفت از بحران كشورشان پيدا كنند. اما به نظر مي‌رسد عبدربه منصور هادي و آنچه اعضاي دولت در تبعيد وي خوانده مي‌شود، تلاش مي‌كنند از هم اكنون نتايج مورد نظر را خود رقم بزنند. خالد بحاح معاون رئيس‌جمهور مستعفي و فراري يمن با اشاره به اين نشست گفت : اين نشست با هدف رايزني برگزار مي‌شود نه مذاكره. وي افزود: تنها راه پيروزي نشست ژنو اجراي قطعنامه ۲۲۱۶ شوراي امنيت است، عزم اصلي ما براي حضور در اين نشست مذاكره نيست بلكه اجراي اين قطعنامه و باز پس‌گيري قدرت در يمن است.  اين موضع بحاح در حالي است كه سازمان ملل هدف اين نشست را مذاكره براي دستيابي به صلح اعلام كرده است. تحليلگران دليل اين موضع‌گيري و ترس مقامات يمني تحت حمايت رياض از مذاكره را نداشتن قدرت روي زمين در داخل يمن عنوان كرده‌اند. علاوه بر اين، كنار گذاشتن عربستان در نشست ژنو نيز باعث شده مقامات رياض‌نشين يمن علاقه‌اي براي مهم بودن اين نشست نشان ندهند. اسماعيل ولد الشيخ احمد، فرستاده سازمان ملل به يمن در جريان سفرش به قطر در مصاحبه با شبكه خبري الجزيره تأكيد كرده است كه «هيچ گونه طرف غير يمني در مذاكرات ژنو حضور ندارد و سازمان ملل به نقش خود در تسهيل اين مذاكرات عمل مي‌كند.»
اما در جبهه مقابل نيروهاي انقلابي يمن اعلام كرده‌اند هيچ ملاحظه‌اي براي مشاركت در كنفرانس ژنو ندارند. ‌محمد عبدالسلام سخنگوي رسمي جنبش انصار الله يمن بعد از ديدار با بوگدانوف معاون وزير خارجه روسيه در مسكو گفت: «جماعت انصار الله متعهد به حضور و مشاركت در كنفرانس ژنو است و در خصوص موعد مقرر براي برگزاري اين كنفرانس هيچ ملاحظه‌اي ندارد.» وي در ادامه افزود: «سعودي‌ها برايشان ثابت شده است كه در يمن گرفتار شده‌اند، از اين رو از سوي كشورهاي غربي براي رهايي عربستان سعودي از اين چالش تلاش‌هايي صورت مي‌گيرد.»

  حمله يمني‌ها به پايگاه نظامي عربستان
شبكه خبري الميادين به نقل از يك منبع امنيتي يمني خبر داد ارتش و كميته‌هاي مردمي اين كشور به يك پايگاه نظامي عربستان در منطقه الشرفه در نجران حمله كرده‌اند. اين منبع يمني به شبكه خبري «الميادين»، گفت كه عمليات ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن به يك پايگاه نظامي در منطقه مرزي الشرفه در منطقه نجران در جنوب شرق عربستان آغاز شده است.  با ادامه حملات نيروهاي مردمي و دولتي يمن به مناطق مرزي بعضي رسانه‌هاي عربي از احتمال جنگ زميني معكوس خبر دادند. روزنامه «رأي‌اليوم» چاپ كويت گزارش داد: نيروهاي مردمي و ارتش يمن موشك‌هاي «اسكاد» به سوي عربستان شليك كردند كه در واقع اين مسئله بدين معناست كه جنگ زميني معكوسي در انتظار عربستان است كه عمق اين كشور را هدف قرار خواهد داد. روزنامه «رأي اليوم» با اشاره به اين مسئله گزارش داد كه با نزديك شدن به زمان مذاكرات احتمالي صلح «ژنو»، شليك موشك‌هاي اسكاد نقطه عطفي است و ناظران نيز بر اين باورند در مجراي جنگ تحولات خطرناكي رخ داده است كه عمق عربستان را هدف قرار خواهد داد. به گزارش اين روزنامه، افزايش حملات در نقاط مرزي ميان عربستان و يمن از وقوع جنگ زميني معكوس خبر مي‌دهد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن