تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803099917




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصویر میدان آزادی در صفحه داعش/ تعریف ولایت فقیه از دیدگاه علم الهدی/ اهل اختلاس و زیرمیزی از سگ پست‌ترند/ استناد سخنگوی وزارت خارجه امریکا به سعدی/ رابط اصولگرایان و احمدی‌نژاد کیست؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تصویر میدان آزادی در صفحه داعش/ تعریف ولایت فقیه از دیدگاه علم الهدی/ اهل اختلاس و زیرمیزی از سگ پست‌ترند/ استناد سخنگوی وزارت خارجه امریکا به سعدی/ رابط اصولگرایان و احمدی‌نژاد کیست؟
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند«انتقاد یک نماینده اصلاح طلب از سیاست داخلی دولت»،«رسایی هاشمی را راس فتنه و تحریف خواند»، «بخشایش دلیل درگیری با حداد را بیان کرد»«هفت میلیون تومان؛ آسیب هر ایرانی از تحریم» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۰۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵ - 08 June 2015


تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
تعریف ولایت فقیه از دیدگاه علم الهدی علم الهدی در گفت و گو با فارس در پاسخ به سئوالی پیرامون معنای ولایت فقیه گفت، ولایت علی القاعده متعلق به امام معصوم است و الان کل جریانات را امام زمان (عج) مدیریت می‌کند منتهی به خاطر اینکه ایشان رسالت جهانی‌سازی دارند و باید کل مسائل جهان را جهت دهند لذا نمی‌توانند در دسترس باشند. بنابراین به دلیل غیبت آن حضرت خداوند ما را به صحبت خودشان ارجاع داده‌اند مثل رئیس‌جمهور و یا نخست‌وزیر که وقتی در دسترس نیست برای خود معاونت ارتباطات مردمی تشکیل می‌دهد، مجتهد جامع‌الشرایط نیز همین حکم را دارد و حدود اختیارات وی نیز در حد تأمین نیازهای مردمی در پاسخگویی به مسائل دینی مردم و در نهایت حفظ دین و شعائر آن است البته در خصوص حدود اختیارات نیز نظریات مختلفی است اما به طور کل همگان در خصوص «امور حسبه» که همان تأمین مراجعات مردم و پاسداری از مبانی دینی است متفق‌القول می‌باشند.امام (ره) و عده‌‌ای از مراجع از جمله آیت‌الله نراقی معتقد به ولایت مطلقه فقیه هستند به این معنا که مجتهد واجدالشرایط در زمان غیبت تمام اختیارات امام معصوم غیر از ولایت تکوینی را در اداره جامعه شیعه دراست که در برخی از نقل قول‌ها ولایت عامه نیز نامیده می‌شود اما در تعبیر امام ما این مسئولیت را ولایت مطلقه فقیه می‌بینیم البته ذکر این نکته ضروری است که لفظ مطلقه به معنای حکومت خودکامه نیست بلکه دلالت بر حکومتی دارد که منطبق بر قوانین اسلامی است.
انتقاد یک نماینده اصلاح طلب از سیاست داخلی دولت غلامرضا تاجگردون، نماینده‌ مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه طی یاداشتی در روزنامه آرمان نوشت: اگر روحانی از نظر اقتصادی توانست به‌‌خوبی بسیاری از شاخص‌های اقتصادی را بهبود ببخشد و کار جدی‌ای روی شاخص‌‌های اقتصادی انجام دهد، این عملکرد ازنظر بسیاری از کارشناسان شایسته‌ تقدیر است. ازنظر سیاسی نیز درحالی آقای روحانی مسئولیت پذیرفت که کشور به لحاظ بین‌المللی در پیچیده‌ترین شرایط قرار داشت و روابط دیپلماتیک آن زمان در شأن و جایگاه کشور نبود. با آمدن حسن روحانی فضای مذاکرات و فضای روابط بین‌المللی جدی‌تر و مساعدتر از قبل شد هرچند تا به امروز به نتیجه‌ قطعی‌ در زمینه هسته‌ای حاصل نشده است اما عملکرد مطلوبی نسبت به گذشته درزمینه مذاکره برای حل‌وفصل پرونده‌ هسته‌ای صورت گرفته و گام‌های مفیدی برای حل آن برداشته ‌شده است.
روایت باهنر از محور وحدت اصولگرایان محمدرضا باهنردبیرکل جبهه پیروان با اشاره به جزییات نشست همگرایی اصولگرایان گفت: در این جلسه تمام احزاب و جریانات سیاسی اصولگرا توافق کردند که جامعتین محور وحدت اصولگرایان باشد.
آمار ابهام آمیز اقتصادی دولت یازدهم بررسی گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد که پرداخت‌های خزانه‌داری کل کشور از رقم 104 هزار میلیارد تومان در سال 1391 به حدود 174 هزار میلیارد تومان در سال 1393رسیده‌است که رشدی 67 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین رقم نقدینگی کشور نیز از 460 هزار میلیارد تومان در پایان سال 1391، با رشدی به میزان 70 درصد به عدد 782 هزار میلیارد تومان در سال 1393 رسیده ‌است. این ارقام از یک طرف بر خلاف اعلام دولت مبنی بر خزانه خالی و تنگنای مالی دولت و از طرف دیگر حکایت از عدم توفیق در سیاست کنترل رشد نقدینگی دارد. نسیم نوشت، البته تغییرات متوالی آمارهای پولی کشور و گزارشات آماری متفاوت در این راستا ابهام‌آمیز است.
تصویر میدان آزادی در صفحه داعش در روزهای اخیر تصاویری در صفحات اجتماعی وابسته به تروریست های داعش منتشر شده که از رویای تصرف ایران توسط این گروهک خبر می دهد.بر همین اساس "ابومحمد العدنانی" سخنگوی گروهی که با عنوان "دولت اسلامی عراق و شام" از سوی رسانه های جبهه غربی-عربی معرفی می شود، در سخنانی مدعی شده که این گروهک تلاش دارد نیروهایش را به سمت ایران حرکت دهد.وی در سخنانی مدعی شده است که: «در پی پیروزی های متعدد دولت اسلامی، سربازان شجاع ما با حمله به ایران این سرزمین را از روافض پاک می کنند و سیطره دولت اسلامی را به ولایت خراسان گسترش می دهند.»بعد از انتشار این سخنان صفحات و گروه های مجازی وابسته به تروریست های داعش، تصاویری از فتح میدان آزادی تهران و... با آرم ولایت خراسان منتشر کرده اند.
دوشنبه

بخشایش دلیل درگیری با حداد را بیان کرد دیروز احمد بخشایش یکی از نمایندگان مجلس بعد از نطق میان دستور در رابطه با بعضی از نهادها با اقای حداد عادل در صحن علنی درگیر شد. در همین حال امروز احمد بخشایش اردستانی در گفت‌وگو با ایلنا٬ در مورد بحث لفظی خود با حداد عادل در جلسه علنی روز گذشته تصریح کرد: من در نطق خود به عدم نظارت بر هزینه‌کرد برخی بنیادها٬ مانند بنیاد سعدی اشاره کردم که در پایان نطقم آقای حداد عادل گفتند که «آیا شما از هزینه‌کرد این بنیادها اطلاع دارید؟ این اقدام شما از ایمان به دور است» که من در پاسخ اشاره داشتم عده‌ای نماینده پر زور پشت این بنیادها هستند٬ اگر مایلید پشت تریبون مجلس بیایید تا در این باره مناظره کنیم.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: جدول شماره 20 نهادهایی هستند که با پشتیبانی برخی نماینده‌های پرقدرت مجلس پول و بودجه می‌گیرند که این نهادها و موسسات شامل 52 موسسه و نهاد می‌شود. اشخاص حقوقی غیر دولتی نیز عددی نزدیک به 300 میلیارد تومان طبق جدول شماره 17 بودجه می‌گیرند٬ اما نظارتی از سوی مجلس بر هزینه کرد آنها انجام نمی‌شود.نماینده مردم اردستان در مجلس نهم یادآور شد: بحث من در این باره بود که چطور ما از 6012 میلیارد بودجه بخش فرهنگ،حدود 300 میلیارد را به نهادهایی می‌دهیم که بر روی آنها نظارتی وجود ندارد.وی افزود: اختصاص بودجه 300 میلیاردی به برخی بنیادها و موسسات فرهنگی فی‌نفسه اشکالی ندارد٬ اما اینکه هیچ گونه نظارتی از سوی مجلس بر هزینه‌های آنها نباشد٬ محل اشکال است.بخشایش اردستانی ادامه داد: وقتی نظارت نباشد٬ بودجه‌ها بی‌حساب و کتاب هزینه می‌شوند و همین امر به گران شدن در کشور دامن می‌زند و هر وقت پول بدون نظارت و حساب و کتاب به جایی داده شود در آن مفسده ایجاد می‌شود.
سفر هیئت پارلمانی اروپایی همچنان حاشیه ساز نیروهای امنیتی و انتظامی از برگزاری نشست خبری رییس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا با خبرنگاران خارجی جلوگیری کردند.به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، المار بروک، عصر روز یکشنبه (۱۷ خرداد-۷ ژوئن) در پایان سفر دو روزه‌ی خود و هیات همراهش به ایران، قصد داشت در هتل محل اقامت این هیات با خبرنگاران گفتگو کند که این نشست خبری از قبل برنامه‌ریزی‌شده با مخالفت نیروهای امنیتی مواجه شد و این نیروها، تمامی خبرنگاران را از هتل بیرون کردند.به دنبال این اتفاق، آقای بروک، از هتل خارج شد تا نشست خبری‌اش را در پیاده‌رو برگزار کند که در آن‌جا هم ماموران انتظامی از انجام هرگونه گفتگو میان وی و خبرنگاران جلوگیری کردند و به او گفتند که حق مصاحبه با رسانه‌ها را ندارد.این دخالت دوباره باعث بروز درگیری لفظی میان عضو ارشد آلمانی پارلمان اروپا و ماموران امنیتی و انتظامی شد.در ادامه به المار بروک گفته شد که می‌تواند با خبرنگار "پرس‌ تی.وی”، شبکه‌ی خبری انگلیسی‌زبان جمهوری اسلامی که به داخل هتل راه یافته بود گفتگو کند، که او از انجام این گفتگو سر باز زد.بروک پس از این اتفاقات در یک گفتگوی کوتاه تلفنی با خبرگزاری "فرانسه” گفت: «این رفتار یک نگرش قدیمی است که با رویکرد جدید دولت ایران تناسبی ندارد.»او در عین حال تاکید کرد که «این اتفاق تاسف‌انگیز نمی‌تواند سفر او به ایران را خراب کند».
در خدمت و خیانت "تویوتا" به تروریسم و جهان صدرا محقق روزنامه‌نگار روزنامه‌های اصلاح‌طلب در صفحه فیسبوک خود نوشته: در عجبم چرا تا حالا کسی - دولتی، رسانه ای یا خبرنگاری- درباره اینکه این همه خودرو و وانت تویوتای شاسی بلند چطور به دست تروریستهای خاورمیانه میرسه تحقیق و پژوهشی نکرده، طبیعتا نباید چندان سخت باشه ردگیری اینکه این همه خودرو چطور به دست اینها میرسه تا باهاش پیشروی و ترور و کشتار کن. قبلا هم طالبان با همین تویوتاها افغانستان رو فتح کرد.
امر به معروف زیست محیطی روحانی محمد حیدری از روزنامه‌نگاران قدیمی در مطلبی با اشاره به این که آقای حسن روحانی رئیس جمهور فرموده اند: « باید به خاطر صدماتی که به طبیعت زده ایم توبه کنیم .» ادامه داده که جناب روحانی ضمن همین فرمایشات فرموده اند: «حفظ محیط زیست امر به معروف است». بنده در راستای همین تعریف شرعی آقای روحانی، به جناب آقای نعمت زاده ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت و دار و دسته شان عرض می‌کنم : آقایان جمع کنید این بساط ..... را . شما دارید برخلاف نظر شرعی رئیس جمهور روحانی عمل می کنید . دلیل می خواهید ؟ . این هم دلیل : « سید ابریشمی ( معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ) با بیان اینکه برخی از شهرک‌های صنعتی به شدت مشکل تامین آب دارند، گفت : برای مثال در حال حاضر شهرک شمس آباد در استان تهران با مشکل شدید آب روبروست که در تلاش هستیم با انتقال آب از تهران به آنجا مشکل آب این شهرک را حل کنیم » آن وقت و در چنین شرایطی ، و در حالی که از هر5.1 ایرانی یکی در تهران زندگی می کند و مقامات از صدر تا ذیل دیگر نمی توانند انکار کنند که بحران آب در استان تهران از خط قرمز هم عبور کرده ، همین معاون جناب وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، در سفر دو هفته پیش هیات دولت به غرب پایتخت ، از احداث دو شهرک صنعتی جدید در ملارد و صفا دشت خبر داد. آقای محمد علی سید ابریشمی که فرمایشاتشان در زمینه کمبود آب در شهرک های صنعتی تهران را نقل کردم ، در همین سفر ، و در رابطه با این دو شهرک صنعتی می فرمایند: «زمانی که در باره احداث این شهرک ( فقط شهرک ملارد ) بحث می کردیم ، پیشنهادهای ابتدائی حدود 400 هکتار زمین بود که با بلند نظری و تدبیر مهندس نعمت زاده این مقدار به 3 هزار هکتار زمین رسید و قرار شد که 10 هکتار از این مساحت به فضای سبز اختصاص داده شود»
اهل اختلاس و زیرمیزی از سگ پست‌ترند آیت الله جوادی آملی در جمع اعضای ستاد مرکزی بسیج جامعه پزشکی استان قم گفته: می‌شود کسی که ظاهرش انسان است، باطنش حتی از حیوان نیز پست‌تر باشد چرا که حتی سگ شکاری قابل تربیت است که برود و شکاری مانند کبک که دارای گوشت لذیذی است را شکار کند و با وجود گرسنگی به آن امانت خیانت نکند و آن را برای شکارچی بیاورد، این شکار سگ شکاری حلال است اما کسی که اختلاس می‌کند و رومیزی و زیر میزی می‌گیرد و در امانت خیانت می‌کند از آن حیوان نیز پست‌تر می‌شود. پس امکان دارد انسانی دارای باطنی پست‌تر از حیوان باشد؛ امام سجاد و امام صادق(ع) در صحرای عرفات باطن بسیاری از افراد را به یاران خاص خود نشان داد و آنان دیدند که باطن بسیاری از افراد با ظاهر انسانی شان متفاوت است.
هر قاضی ماهی 43 پرونده محمد دهقان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در برنامه‌ای تلویزیونی گفته: در حال حاضر حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون پرونده قضایی و حدود ۱۰ هزار قاضی داریم که برای هر کدام ماهانه به طور متوسط ۴۳ پرونده می شود.
هفت میلیون تومان؛ آسیب هر ایرانی از تحریم جک لو وزیر خزانه‌داری آمریکا ضمن طرح این ادعا که تحریم‌ها اقتصاد ایران را ۹ درصد کوچکتر کرده است در جمع یهودیان آمریکا از توافق اتمی با ایران حمایت کرد. سخنرانی او بارها با هو کردن مخاطبان قطع شد. وزیر خزانه‌داری آمریکا به هزینه تحریم‌های ایران نیز اشاره کرده و گفته از سال ۲۰۱۲، تحریم‌ها هزینه‌های نفتی ایران را ۱۶۰ میلیارد دلار کاسته است. آنچه سبب شده است که اقتصاد ایران در دو سال منتهی به مارس ۲۰۱۴، حدود ۹ درصد کوچک‌تر شود.
رابط اصولگرایان و احمدی‌نژاد کیست؟ در حال حاضر دو جريان از اصولگرايي جلسات مستمري را براي وحدت برقرار كرده اند. يكي «جلسات 60 نفره حجت الاسلام سيدرضا تقوي عضو جامعه روحانيت و رييس شوراي سياستگزاري ائمه جمعه» و ديگري: «سه ضلعي حزب موتلفه، جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي و گروه جبهه پايداري»جلسات سه ضلعي اصولگرايان، به طور قاطع مصوب كرده اند كه احمدي نژاد و افراد نزديك به حلقه خاص دولت دهم به دليل عملكرد 8 ساله خود و همچنين عدم تمايل احمدي نژاد به انتساب به اصولگرايي، وي هيچ جايگاهي در ميان اصولگرايان ندارد. در جلسات 60 نفره حجت الاسلام سيد رضا تقوي نيز اكثر وزراي احمدي نژاد كه به طيف سنتي اصولگرايي تمايل دارند(حاجي بابايي، سعيدلو حسيني(وزير ارشاد)و..) شركت مي كنند كه صريحا اظهار مي دارند كه هيچ ارتباط و نمايندگي از طرف احمدي نژاد ندارند.بنا به ادعای پارس‌نیوز، مرتضي تمدن استاندار تهران كه در اكثر ديدارهاي مردمي احمدي نژاد نيز حضور دارد به صورت غير رسمي نماينده احمدي نژاد در جلسات حجت الاسلام تقوي است. به طوري كه افراد وقتي نكته‌اي راجع به احمدي نژاد دارند آن را خطاب به تمدن مطرح مي كنند و اگر فردي در جلسه تعريضي نسبت به رييس جمهور سابق داشته باشد، تمدن پاسخ وي را مي دهد.
چرا ایرانی‌ها پاهای نماینده هلندی را بریدند؟ برخی از رسانه‌های ایرانی برای اثبات این که ماریچه اسخاکه نماینده پارلمان هلند که در قالب هیاتی از پارلمان اروپا به ایران آمده، عامدانه در دیدار با رئیس مجلس، ساپورت پوشیده است، مجموعه‌ای از تصاویر از نمای نزدیک و بدون نمایش پاهای وی را منتشر کرده‌اند تا اثبات کنند پوشش خاص وی در تهران عامدانه بوده است.
احمدی‌نژادی‌ها منکر بقایی شدند انتخاب واکنش برخی از نزدیکان احمدی‌نژاد به اعلام بازداشت معاون سابق احمدی‌نژاد را مورد توجه قرار داده است.عبدالرضا داوری با بیان اینکه از جزئیات ماجرای دستگیری معاون رئیس جمهور سابق آگاه نیست، گفته: آقای بقایی در دفتر ولنجک زیاد فعال نبودند و خودم در ایام اخیر ایشان را در دفتر ندیدم. مرتضی تمدن هم در مورد بازداشت معاون رئیس جمهور سابق گفته: چرا از من می پرسید؟وی در پاسخ به اینکه «بقایی با احمدی نژاد حشر و نشر دارد» گفت: کل ملت ایران با احمدی نژاد حشر و نشر دارند، چون این طور است باید از کل مسائل اطلاع داشته باشند؟ خود شما هم با آقای احمدی نژاد حشر و نشر دارید، پس باید از تمامی مسائل آگاه باشید؟

چه کسی مجوز سد گتوند را صادر کرد پاسخ خانم ابتکار به یک سوال و عدم تکذیب صدور مجوز از سوی او و نیز دولت اصلاحات برای ساخت و اتمام سد گتوند، ابعاد مسائل مرتبط با این سد را گسترش داد. خانم ابتکار در ماه‌های اخیر نسبت به روند سدسازی بی‌رویه و تاثیر این سدها بر محیط زیست اعتراض‌های زیادی کرده است. او اخیرا در پاسخ به سوالی در مورد دادن مجوز سد گتوند در زمان ریاستش بر سازمان حفاظت محیط زیست، این مساله را تکذیب نکرد. او گفت: «مجوز احداث سد شرایطی داشته که رعایت نشده، بعدها هم مخالفت شد اما علی‌رغم مخالفت‌ها آب‌گیری از این سد انجام شد.»معصومه ابتکار در نشست خبری که به مناسبت هفته محیط زیست در سالن اجتماعات ایسنا برگزار شد، در باره بررسی وضعیت سد گتوند گفت: «کارگروه خاصی با مسوولیت رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تشکیل شده و مشغول بررسی موضوع است از نظر ما آب‌گیری این سد به صلاح نبود و اگر قرار باشد هرگونه دخل و تصرفی صورت بگیرد باید تاییدیه سازمان دریافت شده باشد. در حال حاضر تخریب این سد موکول به تایید نهایی و ارزیابی کامل زیست‌محیطی است.»رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت «ارزیابی زیست‌محیطی پروژه‌های عمرانی» گفت: «هرجا خلاف این قانون اتفاق بیافتد می‌توانیم به مراجع قضایی اعلام و فعالیت آن پروژه را متوقف کنیم. ما ناچار شدیم در برخی موارد این کار را انجام دهیم و در آینده اگر پروژه عمرانی ارزیابی زیست‌محیطی نداشته باشد طرح را متوقف می‌کنیم تا تاییدیه خود را دریافت کنند.»
تلاش حسن روحانی برای تحصیل در آمریکا حسن روحانی در کتاب خاطرات خود درباره تلاشش برای گرفتن ویزای تحصیلی در دانشگاه هاروارد آمریکا به تلاش‌ها و پول‌هایی که برای رفع مشکلاتش از دیگران قرض گرفته، اشاره می‌کند.حسن روحانی در کتاب خاطرات خود درباره تلاشش برای گرفتن ویزای تحصیلی در دانشگاه هاروارد آمریکا می‌نویسد، روز بعد عید فطر خانواده‌ام به لندن آمدند که در همین منزل سکونت کردیم.در مجموع با چهار فرزند کوچک، فعالیت مبارزاتی، همراه با ادامه تحصیل در دانشگاه کار بسیار سختی بود. در آن ایام، پذیرش از دانشگاه هاروارد از بوستن آمریکا هم رسیده بود و لذا برای گرفتن ویزای آمریکا اقدام کردم که مورد اصرار دکتر بهشتی بود.برای ویزا به غیر از پذیرش دانشگاه در آمریکا، داشتن حداقل دوازده هزار پوند در حساب بانکی لازم بود که برای تأمین این مبلغ از آقای کمال خرازی و آقای عبدالکریم سروش و چند نفر از دوستان کمک گرفتم تا این مبلغ ظرف 48 ساعت به حساب من واریز شد تا بتوانم نامه بانک را بگیرم. پس از تکمیل مدارک بعد از چند روز ویزای تحصیلی چهار ساله گرفتم.
رسایی هاشمی را راس فتنه و تحریف خواند حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادداشتی با عنوان «هاشمی در رأس فتنه تحریف امام» را در سایت شخصی خود منتشر کرده و نوشته: هاشمی نشان داده که می‌خواهد همواره مطالبی شاذ و بر خلاف محکمات امام راحل را به نسل امروز تحمیل کند. چه کنیم وقتی هاشمی، خود اصرار به چنین وضعیتی دارد!؟ با این حساب معلوم نیست چرا برخی اصرار دارند که هاشمی را غیر از آنچه هست، نشان دهند و دائماً اصرار دارند هاشمی را از برخی ویژگی‌هایی که او خود به آنها اصرار دارد، تبرئه و فضایلی را برای وی برشمرند که هاشمی امروز یا آن ویژگی‌ها را فضیلت نمی‌داند و یا تعریفی دیگر از مصادیق این فضائل دارد. صریح‌تر می‌گویم، هاشمی را باید رأس فتنه سال 88 و رأس جریان تحریف امام دانست، این چیزی است که او خود به آن اصرار دارد و هاشمی را باید آنگونه که خود اصرار دارد، دید؛ نه آنگونه که ما دوست داریم باشد.
مدیر نفتی، استقلال را اجاره کرد شاهرخ سبک دست برای مدت سه سال باشگاه استقلال تهران را به صورت اجاره ای در اختیار گرفت.به نوشته آنا، اواخر سال 93 بود که شاهرخ سبک دست طی توافقی با مسئولان وزارت ورزش، باشگاه استقلال را به صورت اجاره ای در اختیار گرفت. با توجه با ناموفق بودن پروژه فروش استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، قرار بر این شد تا بار دیگر این باشگاه در اختیار سبک‌دست قرار بگیرد.شاهرخ سبک دست مدیر یکی از شرکت های نفتی است و گفته می شود تا الان مبلغی در حدود 15 میلیارد تومان برای استقلال هزینه کرده است. ضمن اینکه وی از اقوام نزدیک امیررضا خادم نیز محسوب می شود. طبق توافق سبک دست با وزارت ورزشی، وی این اختیار را خواهد داشت که سه نفر از اعضای هیات مدیره را شخصا انتخاب کند. البته گزینه های او برای عضویت در هیات مدیره باید به تایید شخص وزیر ورزش برسد. همچنین سبک دست باید مبلغ 90 میلیارد تومان طی 3 سال به باشگاه تزریق کند و چکی را نیز به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به دفتر حقوقی وزارت ورزش ارائه دهد تا اگر در مقطعی وی در پرداخت بودجه کوتاهی انجام داد از این چک برداشت شود.
استناد سخنگوی وزارت خارجه امریکا به سعدی
الن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت امورخاجه امریکا در پیامی که در  تویتر و فیسبوک خود منتشر کرده است سه بیت شعر از استاد سخن سعدی شیرازی آورده است که چندان بی مناسبت با حال و هوای این روزهای ما و امریکا در مذاکرات نیست.
اگر من ناجوانمردم به کردار
تو بر من چون جوانمردان گذر کن

دریای فراوان نشود تیره به سنگ
عارف که برنجد تنک آب است هنوز

ای برادر چو خاک خواهی شد
خاک شو پیش از آن که خاک شوی

ای که دستت می رسد کاری بکن
پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن