تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814243833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور ۳۰ هزار دانش‌آموز در مراسم اعتکاف رمضانیه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: حضور ۳۰ هزار دانش‌آموز در مراسم اعتکاف رمضانیه خبرگزاری پانا:معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش در خصوص مربیان قرآنی درست است و برخی از آنها نیاز به آموزش و توانمندسازی دارند.
۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد ساعت 09:41

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا،حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش امروز در نشست خبری که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با اشاره به برگزاری اردوهای متعدد برای دانش‌آموزان در فصل تابستان، اظهار داشت: اردوی کاربردی و عملی مربیان پیشتاز و فرزانه با حضور 3 هزار نفر در هفته اول شهریور ماه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین 20 هزار نفر از دانش‌آموزان پیشتاز و فرزانه از تشکل‌های دانش‌آموزی برنامه اردویی خاص در فصل تابستان خواهند داشت.

کفاش با اشاره به برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی در هفته آخر ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: در اعتکاف رمضانیه امسال 30 هزار دانش‌آموز شرکت خواهند داشت و این برنامه فقط ویژه دانش آموزان است زیرا با تعطیلات تابستان، آنها می‌توانند در این مراسم شرکت داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خصوص دیگر فعالیت هایی که برای تابستان در نظر گرفته شده است، گفت: آموزش خبرنگاران دانش‌آموز پانا به ظرفیت 10 هزار نفر در تابستان، برگزاری کارگاه مهارت‌های اجتماعی با ظرفیت 100 هزار نفر توسط سازمان دانش‌آموزی و برگزاری اردوی دانش‌آموزان نماینده مجلس هفتم دانش‌آموزی در مشهد مقدس از دیگر فعالیت‌های تابستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه اردوی دانش‌آموزان مناطق مرزی به صورت رایگان و با هزینه آموزش و پرورش به ظرفیت 1400 نفر در مشهد برگزار می‌شود، تصریح کرد: همچنین 1300 نفر از دانش‌آموزان تشکل‌های مختلف در فصل تابستان در دیگر اردوهای آموزش و پرورش حضور خواهند داشت.

کفاش با اشاره به حضور گسترده دانش‌آموزان در برنامه‌های تابستانی تصریح کرد: همایش شوراهای دانش آموزی با حضور 1400 دانش‌آموز دختر و پسر، برگزاری همایش رؤسای کانون‌های فرهنگی تربیتی با حضور 1200 نفر، حضور 15 هزار دانش‌آموز مناطق محروم در اردوهای مختلف با همکاری بنیاد خیریه علوی و برگزاری اردوی زیارت اولی‌ها در مشهد مقدس با ظرفیت 8 هزار نفر از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خصوص اعزام دانش‌آموزان به اردوهای عتبات عالیات اظهار کرد: در این اردوها دانش‌آموزان دختر به همراه مادر و دانش‌آموزان پسر به همراه پدر حضور دارند و براساس تخفیف هزینه‌ای انجام خواهد شد که ظرفیت اعزام برای سال 94 ، 5 هزار نفر خواهد بود.

کفاش در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است تعدادی از 5 هزار مربی قرآنی جذب شده در این وزارتخانه حتی خواندن قرآن را بلد نیستند و آیا این موضوع را قبول دارید»، خاطرنشان کرد: اصل جذب 5 هزار نیروی قرآنی مثبت بود و این افراد بر اساس دستورالعمل خاص خودش و بدون در نظر گرفتن مدارج تحصیلی جذب شدند و شرط جذب این بود که قرائت حرفه‌ای قرآن را بلد باشند یا اینکه حافظ قرآن باشند.

وی افزود: بسیاری این شرایط را دارند و بسیاری حافظ و قاری قرآن داریم که برخی از این چهره‌ها ملی، کشوری و استانی هستند و جزو نیروهای سرآمد در پرورشی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: دراین بین نیروهایی داریم که خارج از ضابطه جمع شده‌اند اما به طور کلی مجموعه آنها افتخار آموزش و پرورش هستند و صحبت‌های وزیر در این خصوص درست است که برخی از آنها نیاز به آموزش و توانمندسازی دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خصوص سرنوشت این افراد گفت: این افراد در آموزش و پرورش باقی خواهند ماند و ادامه خدمت می‌دهند و برخی از آنها که دچار ضعف هستند در دوره‌های آموزشی برای افزایش سطح معلومات شرکت خواهند داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که «نتیجه بررسی یک روزه بدون کیف و کتاب برای دانش آموزان چه شد؟»، بیان داشت: نتیجه ارزیابی مشخص و حاکی از مثبت بودن آن است؛ این طرح در 2 هزار و 151 پایگاه بانشاط در مدارس ابتدایی کشور انجام شد و پژوهش‌ها آثار مثبت آن را نشان می‌دهد و تنها مشکل، موضوع اعتبار است.

وی افزود: آمادگی پذیرش سه برابر ظرفیت در 6 هزار مدرسه را مشروط بر تأمین اعتبارات برای اجرا در سال تحصیلی آینده داریم.

کفاش در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «آیا برنامه فرهنگسراها برای دانش‌آموزان در فصل تابستان به صورت رایگان خواهد بود؟»، اظهار داشت: این موضوع در شورای اجتماعی وزارت کشور در هفته آینده مطرح می‌شود تا از طریق وزیر کشور دستور لازم داده شود تا امکانات را در تابستان رایگان و یا با حداقل هزینه در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی هر سال بخشنامه‌ای به استان‌ها ارسال می‌کند و خواهان حداقل دریافتی و یا رایگان انجام شدن بازدیدها برای دانش آموزان در تابستان است.

وی در خصوص برگزاری کلاس‌های تقویتی مدارس در فصل تابستان تصریح کرد: با تصویب انجمن اولیا و مربیان مدارس می‌توانند کلاس‌های تقویتی را در مدارس و در تابستان برگزار کنند. اما برگزاری کلاس‌های تقویتی و کنکور در پایگاه‌های تابستانی ممنوع است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن