تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820828192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي 250 طرح تحقيفاتي کشاورزي امسال در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ خرداد ۱۳۹۴ (۲۰:۲۱ب.ظ)
رييس موسسه تحقيقات کشاورزي ديم کشور: اجراي 250 طرح تحقيفاتي کشاورزي امسال در کشور موج -رييس مرکز تحقيقات کشاورزي ديم کشور گفت: 250 طرح تحقيقاتي با 30 ميليارد ريال اعتبار امسال درمناطق مختلف ديمي کشور ازسوي محققان و کارشناسان اين موسسه اجرا مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج،عبدالعلي غفاري امروز در جمع خبرنگاران افزود: اين طرح‌ها در زمينه غلات (گندم و جو)، حبوبات (نخود، عدس)، دانه‌هاي روغني (کلزا، آفتابگردان و گلرنگ) و علوفه با هدف شناسايي، اصلاح، افزايش محصول و معرفي ارقام جديد در 12 منطقه آب و هوايي استان‌هاي ديم خيز کشور به اجرا درمي آيد.
وي با اشاره به اينکه اين مرکز 9 ايستگاه در استان‌هاي مختلف دارد، اظهار کرد: برخي از طرح‌ها در چند استان کشور به صورت همزمان اجرا مي‌شود که با احتساب آن‌ها، تعداد طرح‌هاي مورد اجرا به حدود 500 طرح مي‌رسد.
رييس موسسه تحقيقات کشاورزي ديم کشور ادامه داد: اين موسسه در دو دهه گذشته در بخش حبوبات، چهار رقم نخود با نام‌هاي هاشم، آرمان، آزاد و سارال و سه رقم عدس با نام‌هاي گچساران، کيميا و پيله سوار معرفي کرده است.
غفاري، يادآوري کرد: امسال چهار رقم جديد شامل دو رقم گندم، يک رقم دانه روغني و يک رقم نخود، معرفي و بذر اين ارقام براي کاشت در مزارع ديم کاران در اختيار کشاورزان کشور قرار مي‌گيرد.
وي گفت: ارقام معرفي شده اين موسسه نسبت به ارقام بومي و محلي 50 درصد برتري عملکرد دارد.
موسسه تحقيقات کشاورزي ديم کشور مستقر در مراغه از سال 1371 در پنج ايستگاه اصلي و 9 ايستگاه فرعي در مناطق مختلف اگروکليمايي، سردسيري، گرمسيري، نيمه سردسيري و معتدل ديم کشور فعاليت تحقيقاتي انجام مي‌دهد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن