تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821112766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخليه و بارگيري 90 هزار تن کالا در بندر تجاري لنگه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ خرداد ۱۳۹۴ (۱۷:۳۵ب.ظ)
تخليه و بارگيري 90 هزار تن کالا در بندر تجاري لنگه موج-مدير اداره بنادر و دريانوردي لنگه از تخليه و بارگيري حدود 90 هزار تن کالا و رونق چشمگير صادرات و ترانزيت نفتي از ابتداي سال جاري تاکنون، خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، اسماعيل مکي زاده، مدير اداره بنادر و دريانوردي لنگه، با ارائه گزارشي از عملکرد دو ماه نخست سال 94 در بندر تجاري لنگه، گفت: طي مدت ياد شده، 87 هزار و 724 تن انواع کالاي نفتي و غيرنفتي در اين بندر تخليه و بارگيري شد.
وي افزود: طي اين مدت، 247 هزار و 63 تن کالاي غيرنفتي به بندر تجاري لنگه وارد شد که 28 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش دارد.
مدير اداره بنادر و دريانوردي لنگه از افزايش صادرات کالاهاي غيرنفتي در بندرلنگه خبر داد و افزود: 38 هزار و 254 تن کالا در 2 ماهه نخست سال جاري از طريق اين بندر به خارج از کشور صادر شد.
به گفته اين مقام مسوول، طي سال جاري 18 هزار و 688 تن انواع کالا از اين بندر ترانزيت شد.
مکي زاده افزود: خودروي سواري، برنج، شکر، گندم، روغن خوراکي، سويا، ميوه و تره‌بار، مواد معدني، پارچه و الياف عمده کالاهايي است که از مبدأ يا به مقصد امارات عربي متحده، کشورهاي آسياي ميانه و عراق وارد، صادر و يا ترانزيت شده است.
مدير اداره بنادر و دريانوردي لنگه خاطرنشان کرد: امسال از طريق اين بندر، يک هزار و 621 تن کالا صادر و يک هزار و 980 تن انواع کالا ترانزيت نفتي انجام شد که در هر دو بخش 100 درصد رشد را شاهد بوديم.
مکي زاده تصريح کرد: طي دو ماه گذشته، 710 شناور تجاري و مسافري در اسکله‌هاي بندر تجاري لنگه پهلو گرفت و 39 تي.اي.يو کانتينر نيز با 92 درصد رشد عمليات در اين بندر تخليه و بارگيري شد.
وي مجموع تردد از بندرلنگه به کشورهاي حوزه خليج‌فارس و بالعکس از ابتداي سال جاري تاکنون را 14 هزار و 284 نفر اعلام کرد.
لازم به ذکر است، بندرلنگه به عنوان اصلي‌ترين بندر منطقه غرب هرمزگان علاوه بر ترانزيت کالا، فعاليت‌هاي صادراتي، وارداتي و کاپوتاژ را نيز پشتيباني مي‌کند و موقعيت جغرافيايي و ترابري دريايي بندرلنگه از يک‌سو، آن را به بهترين پايانه لجستيکي براي جزاير ايراني حوزه خليج‌فارس (سيري، لاوان، کيش، هندرابي، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسي) تبديل کرده و از سوي ديگر، داشتن حداقل فاصله دريايي با شيخ‌نشين‌هاي امارات متحده عربي از جمله «دبي-شارجه»، اين بندر را از بعد کاهش هزينه حمل و کاهش استهلاک شناورها از ديگر بنادر مشابه متمايز کرده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن