تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812767322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از کوهستان‌گردی سران تا گاز‌فلفل برای معترضان/ پرونده‌هسته‌ای ایران به آلمان رفت


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


در حاشیه نشست سران 7 کشور صنعتی؛
از کوهستان‌گردی سران تا گاز‌فلفل برای معترضان/ پرونده‌هسته‌ای ایران به آلمان رفت
اجلاس هفت کشور صنعتی جهان که برای سومین بار بدون حضور روسیه در آلمان برگزار می‌شود اعتراض‌های گسترده‌ای را به همراه داشته است. پلیس آلمان با باتوم و گاز فلفل به جان معترضان افتاده است.



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، منطقه کوهستانی "باواریا" در آلمان میزبان رهبران هفت کشور صنعتی است. تا پیش از بحران اوکراین، اجلاس کشورهای صنعتی، هشت شرکت کننده داشت و به نام G8 خوانده می‌شد اما با الحاق جزیره کریمه به روسیه، دیگر از روسیه برای شرکت در این اجلاس دعوت نشد.    

  فعلا G8  به G7 تبدیل شده است!   اوکراین چند سالی است که با رویارویی دو جبهه غرب و شرق روزهای سختی را می‌گذراند. این بحران با دخالت دولت‌های غربی در امور داخلی اوکراین آغاز شد و با ورود روسیه و الحاق کریمه به خود، اوج گرفت.   این سومین بار است که رییس جمهوری روسیه به نشست سران قدرت های اقتصادی جهان دعوت نمی‌شود و با عدم دعوت از روسیه، عملاً گروه هشت قدرت اقتصادی جهان به گروه هفت تبدیل شده است.   به نوشته سایت رادیو فرانسه، صدراعظم آلمان در توجیه این تصمیم گفته است که گروه هفت بر پایبندی به ارزش های مشترک مبتنی است و مادام که روسیه به حقوق بین الملل احترام نگذارد و حمایت خود را از جدایی طلبان طرفدار مسکو در شرق اوکراین متوقف نسازد تشکیل گروه هشت قدرت اقتصادی جهان با حضور روسیه غیرقابل تصور است.    

    دستور جلسات سران هفت کشور صنعتی: از اوکراین تا ایران   سایت صدای آمریکا (VOA) نوشته است: در حالیکه برنامه رسمی این گردهمایی، یافتن راهکارهای تجاری است، انتظار می رود، اقدام روسیه در جدا کردن کریمه از اوکراین و ضمیمه ساختن آن به فدراسیون روسیه نیز در دستور جلسه هفت کشور قرار گیرد.   وخامت اوضاع اوکراین و اختلاف عمیق هواداران روسیه و طرفداران غرب در آن کشور، گفتگوهای دو روزه رهبران را تحت تاثیر قرار خواهد داد. قرار است در این نشست، مسایل مربوط به انرژی و اقتصاد و ادامه همکاری با روسیه، با توجه به بحران اوکراین،بررسی شود.   ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیایی که روز شنبه منتشر شده، کیف را متهم کرد که حاضر نیست توافقنامه آتش بس مینسک را اجرا کند.   پوتین همچنین گفت: روسیه از نفوذی که بر مقامات جمهوری های جدایی خواه دارد استفاده خواهد کرد. آمریکا و اتحادیه اروپا هم باید با استفاده از نفوذ خود بر دولت اوکراین بخواهند به قرار داد صلح احترام بگذارد.   سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به تشدید خشونت در اوکراین گفته است اوباما در اجلاس گروه هفت رهبران اتحادیه اروپا را ترغیب خواهد کرد تحریم های وضع شده علیه روسیه را برجا نگهدارند.   به نوشته سایت صدای آمریکا، کاخ سفید پذیرفته است که فشار اقتصادی موجب نشده است ولادیمیر پوتین محاسبات استراتژیک خود در داخل اوکراین را تغییر دهد.    

    به گزارش وب‌سایت آلمانی اشپیگل فرانک والتر اشتاین‌مایر وزیر خارجه آلمان در آستانه این نشست گفته است که روسیه باید هر چه سریع‌تر به این گروه برگردد.   او گفته "حفظ گروه هفت به جای گروه هشت در دراز مدت هیچ منفعتی برای ما ندارد."   اشتاین‌مایر تاکید کرده که غرب نمی‌تواند این موضوع را نادیده بگیرد که روسیه قوانین بین‌المللی را در اوکراین زیر پا گذاشته اما گفته که این گروه برای حل بحران در سوریه، عراق و لیبی و همین طور توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران به حضور روسیه نیاز دارد.    

اعتراض مردمی علیه 7 کشور صنعتی     سایت رادیو فرانسه درباره دستور نشست اجلاس سران کشورهای صنعتی نوشته است: مهمترین موضوع این نشست عبارت است از "تروریسم اسلامی از خاورمیانه تا آفریقا و در پیوند با جمهوری اسلامی ایران و پروندۀ اتمی اش."   یونان دیگر موضوع مهم نشست اینبار گروه هفت قدرت اقتصادی جهان است.   ایالات متحد آمریکا خواستار حل سریع اختلافات یونان و طلبکاران اروپایی این کشور است تا از وقوع یک بحران جدید اقتصاد جهانی جلوگیری شود. رییس کمیسیون اروپا، ژان-کلود یونکر، و رییس شورای اروپا، دونالد توسک، از همین نظر پشتیبانی می کنند.   صدراعظم آلمان فدرآل نیز مایل است بعُدی زیست محیطی نیز به نشست گروه هفت قدرت اقتصادی جهانی بدهد آن‌هم شش ماه پیش از نشست پاریس که هدف اش رسیدن به توافقی برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای اعلام شده است.    

اعتراض مردم علیه G7 در آلمان به خشونت کشیده شد     آخرین خبرها از اجلاس G8   قرار است امروز صدراعظم آلمان نخست با باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، در شهرداری دهکدۀ "کرون" در منطقۀ کوهستانی باواریا دیدار و گفتگو کند.   علاوه بر رهبران آمریکا و آلمان، رهبران کانادا، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و انگلستان دیگر شرکت کنندگان نشست گروه هفت در آلمان هستند.   گروه هفت قدرت اقتصادی جهان در دومین روز نشست خود میزبان نخست وزیر عراق، حیدر العبادی، و پنج تن از رهبران کشورهای آفریقایی از جمله رؤسای جمهوری تونس و نیجریه خواهد بود.   رؤسای سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل، صندوق بین المللی پول، سازمان جهانی تجارت، بانک جهانی، سازمان همکاری و توسعۀ اقتصادی ... نیز در این نشست حضور خواهند داشت.    

گاز اشک‌آور و باتوم پلیس آلمان بر سر معترضان     اعتراض‌های گسترده به کشورهای صنعتی   به نوشته سایت دویچه وله آلمان، مخالفان اجلاس "جی‌ ۷" با تجمع در منطقه گارمیش – پارتن‌کیرشن به شعار دادن علیه سیاست‌‌های اقتصادی و اجتماعی دولت‌های شرکت‌کننده مشغولند. برگزارکنندگان این تظاهرات تعداد مخالفان را ۵۰۰۰ نفر اعلام کرده‌اند اما پلیس می‌گوید شمارآنها حداکثر ۳۶۰۰ نفر است.   بزرگترین عملیات حراستی در تاریخ ایالت بایرن، برای حفاظت از امنیت رهبران کشورهای صنعتی در جریان است.   روز شنبه پلیس علیه تظاهرکنندگان اسپری فلفل و باتوم به کار برد. سخنگوی تظاهرکنندگان می‌گوید پلیس به صفوف آنها حمله کرده و یک نفرنیز دستگیر شده‌است. به گفته شاهدان، بیشتر تظاهرکنندگان از ناحیه چشم آسیب دیده‌اند.    پیش از این و روز پنجشنبه ۴ ژوئن تظاهراتی ۳۵ هزار نفری به فراخوان حزب سبزهای آلمان در شهر مونیخ علیه این اجلاس به راه افتاده بود.    

   

    سازمان بین المللی "آکسفام" نیز همزمان با برگزاری نشست گروه هفت قدرت اقتصادی جهان اعلام کرد که "اعتیاد" این کشورها به زغال سنگ تا سال ۲۱۰۰ هزینه ای معادل ۴۵۰ میلیارد دلار در سال به جهان تحمیل خواهد کرد و گرسنگی در جهان را تشدید خواهد نمود.   به نوشته سایت رادیو فرانسه، سازمان آکسفام افزوده است : نیروگاه های مصرف کنندۀ زغال سنگ سلاح های ویرانگری علیه محیط زیست و تشدیدکنندۀ گرم شدن کرۀ زمین هستند.   در این گزارش تأکید شده است که اعتیاد کشورهای عضو گروه هفت قدرت اقتصادی جهان به زغال سنگ تاثیر ویرانگری بر وضعیت آفریقا و دیگر کشورها و مناطق در حال توسعۀ جهان دارد.   همین سازمان تأکید کرده است که وقت آن رسیده که رهبران گروه هفت قدرت اقتصادی جهان نسبت به زیان های سیاست هایشان در زمینۀ تولید انرژی و تاثیر ویرانگر آنها بر روند تشدید گرسنگی در جهان آگاه شوند.   مصرف فزایندۀ زغال سنگ در نیروگاه های برق قدرت های بزرگ اقتصادی موجب نابودی میلیون ها تُن فرآورده های مهم کشاورزی در جهان می شود و زیان ناشی از این نابودی به ۴۵۰ میلیارد دلار در سال بالغ می گردد.

   

   

   

   

   

444  



۱۷/۰۳/۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن