محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1831181547
آمار اعتیاد نوجوانان به بازی های رایانه ای
واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
آمار اعتیاد نوجوانان به بازی های رایانه ای
طبق پژوهش بنیاد علوم رفتاری که از ابتدای سال ۹۲ تا پایان سال ۹۳ بین ۴ هزار و ۶۵۰ نوجوان ۸ تا ۱۴ ساله در تهران، اصفهان، ابهر، رودبار، رشت و کاشان انجام شده است ۳۰ درصد نوجوانان به بازی های رایانه ای اعتیاد دارند.
خبرگزاری مهر: مسئولان آموزش و پرورش در حالی از راه اندازی شبکه اجتماعی بومی خبر می دهند که دانش آموزان خیلی وقت است با عضویت در شبکه های اجتماعی، سرگرم بازی اینترنتی «کلش آو کلنز» و ساختن دهکده خود هستند.
بیش از یک میلیون و ۳۰۰ دانش آموز در امتحانات نهایی سال گذشته شرکت کردند که ۸۰ درصد این دانش آموزان با میانگین نمره ۱۲ قبول شدند برخی از کار شناسان آموزشی افت تحصیلی را پایین بودن کیفیت درآموزش و پرورش می دانند اما برخی دیگر جدا از این مسئله ورود دانش آموزان به فضای مجازی و سرگرم شدن در شبکه های اجتماعی و بازی های اینترنتی را هم بی تاثیر بر افت تحصیلی نمی دانند.
طبق پژوهش بنیاد علوم رفتاری که از ابتدای سال ۹۲ تا پایان سال ۹۳ بین ۴ هزار و ۶۵۰ نوجوان ۸ تا ۱۴ ساله در تهران، اصفهان، ابهر، رودبار، رشت و کاشان انجام شده است ۳۰ درصد نوجوانان به بازی های رایانه ای اعتیاد دارند و وضعیت مالی خانوادگی با بازی های پیشرفته ارتباط مستقیم داشته و کودکان خانواده هایی که پدر و مادر هر دو شاغل هستند ۴ برابر بیشتر از کودکان دیگر برای بازی های یاد شده وقت مصرف می کنند.
جدیدا نیز شاهد نفوذ بازی اینترنتی «کلش آو کلنز» در میان جوانان و نوجوانان هستیم بطوریکه اکثر دانش آموزان با بازی اینترنتی کلش آو کلنز آشنا هستند و در تبلت و گوشی های آنان نصب است اما هنوز آماری از تعداد کاربران منتشر نشده است اما مشاهدات میدانی خبرنگارمهر و سخنان معلمان آنها حکایت از آن دارد که اکثر دانش آموزان وقت زیادی را صرف این بازی و شبکه های اجتماعی که در گوشی های تلفن همراه و تبلت نصب شده است، می کنند.
در این ارتباط یکی از مدیران با سابقه دبیرستان دخترانه به خبرنگار مهر، گفت: دلیل پایین بودن میانگین نمرات دانش آموزان را نمی توان صرفا بی کیفتی آموزش دانست. دانش آموزان خیلی درگیر فضای مجازی هستند کیفیت کتاب ها نسبت به گذشته افزایش یافته اما دانش آموزان درگیر مسایلی هستند که به کیفیت درس دادن معلم مربوط نمی شود.
وی افزود: انگیزه اجتماعی و امید به آینده هم اهمیت زیادی دارد، زمانی بود که دانش آموزان صرفا پیشرفت در آینده را علم آموزی می دانستند و تمام هدفشان درس خواندن بود اما اکنون این نگرش تغییر کرده و دانش آموزان درگیر مسایل جانبی هستند.آنها خیلی وقت صرف شبکه های مجازی می کنند و خانواده ها به دلیل مشغله زیاد از فرزندان خود غافل هستند و مسوولیت تربیت را بیشتر برعهده مدرسه و آموزش و پرورش می دانند . همه آگاهی ها را نمی توان در مدرسه یاد داد و نیاز به توجه خانواده ها هم وجود دارد.
این مدیر مدرسه تاکید دارد تا عنوان درسی جدیدی در زمینه استفاده درست از شبکه ها و بازی های اینترنتی تهیه شود و در روز های پنجشنبه به عنوان فوق برنامه به دانش آموزان ارایه شود.
ناهید رضایی یکی از معلمان با سابقه مقطع ابتدایی به مهر گفت: استفاده بیش از حد از این بازی ها سبب برخوردهای فیزیکی و خشن و تیک های عصبی در دانش آموزان شده است. البته نمی توانیم جلوی پیشرفت تکنولوژی را بگیریم اما والدین باید اطلاعات جدید را بیاموزند و با مشاوره در خصوص تأثیرات نرم افزارهای ارتباطی و بازی های رایانه ای سطح آگاهی خود را بالا ببرند. باید والدین با آموزش های لازم، در مواجهه با اینترنت مراقب فرزندان خود باشند و جلوی انحرافات را بگیرند.
وی تاکید کرد: آشنا شدن با بازیها و نرم افزارهای جدید برای دانش آموزان مفید است، اما بیش از حد وابسته شدن آنها باعث می شود تا مطالعه آنان کم شود و این تأثیر زیادی بر درس خواندن دارد.
خطرناک تر از اعتیاد، استفاده دانش آموزان از فضای مجازی است و باید به داد مردم و دانش آموزان برسیم این بخشی از سخنان مدیرکل مشاوره و امور تربیتی آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران است.
وی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره راهکارهای آموزش و پرورش برای مقابله با نفوذ بازی های اینترنتی بین دانش آموزان و اعتیاد آنها به این بازی ها، گفت: تکنیک و مهارت های پیشگیرانه و آموزشی برای انجمن اولیا مربیان و خانواده ها در نظر گرفته ایم و کارگاه هایی را در این ارتباط برگزار می کنیم. برای دانش آموزان نیز کلاس های مهارت آموزی پیشگیرانه برپا کرده ایم.
عیسی مراد تصریح کرد: تنها کاری که آموزش و پرورش برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی در میان دانش آموزان می تواند انجام دهد آموزش، مهارت آموزی و پیشگیری است. هرچه در توان آموزش و پرورش باشد در زمینه پیشگیری، آموزش و مهارت آموزی دانش آموزان تلاش می کند تا جلوی گسترش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان گرفته شود.
مسئولان وزارت آموزش و پرورش با شبکه های اجتماعی موجود مخالف هستند و معتقدند باید شبکه اجتماعی بومی راه اندازی شود بنابراین حمیدرضا کفاش نیز از راه اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزی(شاد) در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ خبر داده و گفته است که دانش آموزان موفق و ممتاز در رشته های مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی و علمی با در اختیار گرفتن فضایی آثار خود را در زمینه های مختلف به نمایش می گذارند و با دانش آموزان دیگر ارتباط برقرار می کنند.
شبکه اجتماعی (شاد) کاربران خاص خود را خواهد داشت و اکنون مشخص نیست این طرح آموزش و پرورش در جذب دانش آموزان موفق خواهد بود یا خیر؟
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]
صفحات پیشنهادی
سن اعتیاد آمده پایین، آمار معتادین هم معلوم نیست
سن اعتیاد آمده پایین آمار معتادین هم معلوم نیستتاریخ انتشار شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳ ۳۶ مدیر عامل جمعیت تولد دوباره با اشاره به اینکه سن مصرف مواد مخدر کاهش پیدا نکرده است گفت در حال حاضر سن مصرف بالای ۲۱ و ۲۲ سال است عباس دیلمی زاده در گفتگو با مهر به آمار معتادان اشارهتاثیر بازی های رایانه ای خشن بر کودکان
به گفته کارشناس اجتماعی تاثیر بازی های رایانه ای خشن بر کودکان تماشای تصاویر خشونتآمیز فیلمها و بازیهای رایانهای در دوران کودکی و نوجوانی و الگوپذیری از آنها موجب ایجاد پرخاشگری و خشونت در افراد میشود امام على عليه السلام خوش اخلاقى روزى ها را زياد مى كند و ميان&nbبازیهایرایانهایغربی،بازیبافرهنگنسلجدید |اخبار ایران و جهان
بازیهایرایانهایغربی بازیبافرهنگنسلجدید بازیهای رایانه ای غربی و وفور آن ها در بازارهای کشور به معضل و پدیده ای برای تغییر در افکار و اذهان بازیکنان گیمر به ویژه گروه سنی پایین تبدیل شده است و با نشانه گیری فرهنگ و سبک زندگی ایرانیان سعی در تغییر این سبک دارد کد خبرکارشناس بازیهای رایانهای: بازیهای رایانهای مخرب باعث مسمومیت روح دانشآموزان میشود
کارشناس بازیهای رایانهای بازیهای رایانهای مخرب باعث مسمومیت روح دانشآموزان میشودیک کارشناس بازیهای رایانهای گفت خانوادهها بدانند همانطور که به فکر جسم دانشآموزان هستند باید از روح نسل جوان نیز محافظت کنند و بدانند بازیهای رایانهای مخرب باعث مسمومیت روح دانشآموزان میاز سوی فرهنگسرای رسانه اصفهان نشست «سبک زندگی نوجوانان و بازیهای رایانهای» برگزار میشود
از سوی فرهنگسرای رسانه اصفهاننشست سبک زندگی نوجوانان و بازیهای رایانهای برگزار میشودمدیر فرهنگسرای رسانه اصفهان گفت در سومین نشست برنامه کافه نقد که با محوریت سبک زندگی نوجوانان و بازیهای رایانهای برگزار میشود نوجوانان با نقاط مثبت و منفی این بازیها آشنا میشوند مجید شرنگاهی آماری به دومین بازی آمریکا و ایران
نگاهی آماری به دومین بازی آمریکا و ایران تیمهای ملی والیبال آمریکا و ایران بامداد امروز دوشنبه دومین بازی خود را در لیگ جهانی برگزار کردند که این بازی را تیم آمریکا به سود خود پایان داد خبرگزاری مهر تیمهای ملی والیبال آمریکا و ایران بامداد امروز دوشنبه دومین بازی خود را در لیقرار نیست بازیهای رایانهای خارجی از سطح بازار جمعآوری شوند
قرار نیست بازیهای رایانهای خارجی از سطح بازار جمعآوری شوند فناوری اطلاعات > بازی - جمعآوری بازیهای رایانهای خارجی از بازار ایران موضوعی است که چندی پیش در رسانهها مطرح شد و نگرانی برخی کاربران بازیهای رایانههای در ایران را به دنبال داشت که ممکن است دیگر نتولیگ جهانی والیبال 2015 آمار فنی بازی ایران - آمریکا/ برتری شاگردان اسپرو در اسپک، دفاع و سرویس
لیگ جهانی والیبال 2015آمار فنی بازی ایران - آمریکا برتری شاگردان اسپرو در اسپک دفاع و سرویستیم ملی والیبال آمریکا از نظر فنی در بخشهای اسپک دفاع و سرویس عملکرد بهتری نسبت به ایران داشت به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود برابر آمریرایانه اپل ۲۰۰ هزار دلاری اشتباهی به مرکز بازیافت اهدا شد
رایانه اپل ۲۰۰ هزار دلاری اشتباهی به مرکز بازیافت اهدا شدیک زن ۶۰ ساله آوریل گذشته و پس از تمیزکاری گاراژ منزل خود پس از فوت همسرش یک رایانه قدیمی ساخت اپل به ارزش ۲۰۰ هزار دلار را پیدا کرد ولی به علت بیاطلاعی از ارزش رایانه آن را به یک مرکز بازیافت کالا اهدا کرد به گزارش فارمهلت ارسال آثار به پنجمین دورهی جشنوارهی بازیهای رایانهای تهران افزایش یافت
پس از انتشار فراخوان پنجمین دورهی جشنوارهی بازیهای رایانهای تهران کارگروه بازیهای رایانهای در نظام صنفی که متشکل از جمعی از بازیسازان است مهلت ارسال آثار را کافی ندانسته و درخواست افزایش این مهلت را به دبیرخانه ارائه کرد با احترام ویژهاجرای طرح گسترده جمعآوری بازیهای رایانهای غیرمجاز در آستانه فصل تابستان
خسرو کردمیهن در گفتوگو با خبرگزاری تسنیم درباره اقدامات بنیاد بازیهای رایانهای در بحث جمعآوری بازیهای رایانهای غیرمجاز اظهار داشت ما برای انجام عملیات مؤثرتر در این زمینه تلاش کردیم در هر استان ستاد فرعی متشکل از نماینده ادارات ارشرکتهای بازیسازی با پیوستن به سازمان نظام رایانهای بیمه شوند
شرکتهای بازیسازی با پیوستن به سازمان نظام رایانهای بیمه شوند شناسهٔ خبر 2764526 - یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹ ۳۴ فرهنگ > صنایع فرهنگی مدیر شرکت نرمافزاری سورنا پردازش آریا از حل مشکل بیمه بازیسازان خبر داد و گفت مدیران شرکتهای بازیسازی با عضویت در سازمان نظام صنفی راینگاهی آماری به بازی آمریکا و ایران
بیست و ششمین دوره لیگ جهانی والیبال نگاهی آماری به بازی آمریکا و ایران شناسهٔ خبر 2764552 - یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹ ۵۳ ورزش > توپ و تور تیم ملی والیبال ایران نخستین بازی خود در لیگ جهانی را مقابل آمریکا برگزار کرد که در پایان با حساب ۳ بر یک برابر حریف باخت به گزارش خبرنگمضرات استفاده زودهنگام کودکان از بازیهای رایانه ای
امروزه کودکان به جای بازی با هم سن و سالانشان سرگرم بازی با تبلت و موبایل هستند که گاهی استفاده آنها از این وسایل ساعتها زمان میبرد و ارتباط آنها را با دنیای اطرافشان قطع میکند این در حالیست که استفاده زودهنگام کودکان از تکنولوژی میتواند تبعاتی به همراه داشته باشد که گاهی وابازیهای رایانهای خارجی جمعآوری نمیشوند
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴ ۴۰ بنیاد ملی بازیهای رایانهای اعلام کرد جمعآوری بازیهای رایانهای خارجی از بازار ایران موضوعی است که چندی پیش در رسانهها مطرح شد و نگرانی برخی کاربران بازیهای رایانههای در ایران را به دنبال داشت که ممکن است دیگر نتوانند از بازیهای روز دنیا اسبازی های رایانه ای، ذهن کودک و نوجوان را تنبل می کند
اصفهان خبر تولیدی بازی های رایانه ای ذهن کودک و نوجوان را تنبل می کند یک روانشناس بیان می کند بازیهای رایانه ای تاثیرات منفی بر سلامت جسمی و روحی و روان کودک و نوجوانان دارد مرضیه عباسی روانشناس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در خصوص بازی های رایانه ای بیان میفراخوان پنجمین جشنواره بازیهای رایانهای تهران منتشر شد
فراخوان پنجمین جشنواره بازیهای رایانهای تهران منتشر شد مهلت ارسال آثار بر اساس این فراخوان تا 31 خرداد 94 تعیین شده است به گزارش دبیرخانه دائمی جشنواره بازیهای رایانهای تهران «متین ایزدی» دبیر این جشنواره گفت تمامی بازیها-
اجتماع و خانواده
پربازدیدترینها