تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797015086




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيش به سوي تعابير جديد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ خرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۵۳ق.ظ)
کليسا ديگر به جهنم اعتقاد ندارد؛ پيش به سوي تعابير جديد موج -
پاپ فرانسيس، رهبر کاتوليک‌هاي جهان، در هفته گذشته در جديدترين خطابه خود – که همچون بسياري از خطابه‌ها و اظهارنظرهاي پيشين وي موجب تعجب بسياري شد – اعلام کرد که «کليسا ديگر به جهنم عيني که انسان‌ها در آن عذاب مي‌کشند، اعتقادي ندارد» و «آدم و حوا» را نيز به طور ضمني رد کرد.
پاپ در اين خطابه گفت: «به واسطه تفکر و تعمق خاضعانه اي که صورت گرفت به تعابير جديدي از باورها و اصول اعتقادي رسيديم؛ کليسا ديگر به جهنم عيني که انسان‌ها در آن عذاب مي‌کشند، اعتقادي ندارد. اين نظريه در تعارض با عشق بي حد خداوند قرار دارد؛ خداوند يک قاضي نيست بلکه دوست و دوستدار بشريت است. خداوند انسان را محکوم نمي‌کند بلکه در آغوش مي‌گيرد. در حکايت آدم و حوا، جهنم در قالب عيني آن بروز پيدا مي‌کند، در حالي که جهنم بيشتر استعاره اي از روح دربند و اسير انسان است، که مانند روح تمام انسان‌هاي ديگر در نهايت به عشق به خداوند مي‌پيوندد.»
پاپ فرانسيس با بيان اينکه تمام اديان صحت دارند زيرا از قلب تمام افرادي سرچشمه گرفته‌اند که به وجود خداوند ايمان دارند، تصريح کرد: «کليسا در گذشته در مورد برخي مسائل اخلاقي به شکل نادرستي برخورد مي‌کرد، اما امروز به نقش خود به عنوان قاضي پايان داده و آغوش خود را به روي تمام گروه‌هاي مختلف از جمله همجنس گرايان، ليبراليست‌ها، محافظه کاران، طرفداران سقط جنين و... گشوده و از آنان مي‌خواهد به آن بپيوندند؛ زيرا همگي خداوند را دوست داريم و همگي يک خداي واحد را مي‌پرستيم.»
وي در ادامه تاکيد کرد: «وقت آن رسيده است که تعصب را کنار بگذاريم و اعلام کنيم که حقيقت دين قابليت تغيير و پيشرفت دارد، به طوري که حتي بي دينان و کافران نيز با ديدن محبت الهي؛ وجود خداوند را به رسميت بشناسند و بعد از آن روح خود را خالص کنند.»
پاپ فرانسيس با اشاره به اين که انجيل، کتاب مقدس مسيحيان، است؛ بيان کرد: «با وجود آنکه انجيل کتاب زيبايي است اما در آن کلمات و عباراتي وجود دارد که همگان را به تعصب و محاکمه دعوت مي‌کند، در حالي که زمان آن رسيده است تا اين بخش‌ها مورد بازبيني قرار گيرند.»
وي همچنين در ادامه جديدترين خطابه خود اظهار اميدواري کرد که در آينده يک زن به مقام پاپ دست يابد.
***
در مدت کوتاه پس از ايراد اين خطابه از سوي پاپ فرانسيس، واکنش‌هاي بسيار – و البته متفاوتي – به اين اظهارنظر عجيب شده است. بسياري شجاعت پاپ فرانسيس در بيان اين تعابير جديد را مورد ستايش و تحسين قرار داده و در مورد ارائه تصويري صلح آميز از مسيحيت، اين اقدام وي را تحسين کرده‌اند.
بسياري ديگر – که مطمئنا در زمره مسيحيان راست کيش قرار مي‌گيرند – اين اظهارنظر را «بدعت گذاري» و «دست بردن» در اصول مسيحيت عنوان کرده و رهبر کاتوليک‌هاي جهان را به شدت مورد نکوهش قرار داده‌اند.
در اين ميان عده اي نيز سعي در تحليل خطابه جديد پاپ داشته‌اند و البته نبايد فراموش کرد که اين اظهارنظر وي نيز مانند بسياري از اظهارنظرهاي ساير چهره‌هاي جهاني از سوي عده اي از منتقدين با طنازي به سخره گرفته شده است.
با وجود اين مواضع آنچه که مي‌توان گفت آنکه نوع برخوردها، و از سوي ديگر تاثيرگذاري و قدرت نفوذ و يا ميزان دافعه هر کلام و اظهارنظري وابستگي مستقيم به نحوه بيان، صاحب کلام و اظهارنظر و البته موقعيت زماني دارد.
آنچه مشخص است پاپ فرانسيس به عنوان رهبر کاتوليک‌هاي جهان – که بي ترديد بخش اعظمي از مردمان ديندار جهان را تشکيل مي‌دهند – داراي رسالتي عظيم است که اين رسالت خود شاهدي بر مسووليت خطير وي است.
حتي صرف پيروي از يک نحله فکري نيز براي پيروان مسووليت‌هاي خطيري را به همراه دارد و فارغ از نمادين بودن و يا قدرتمند بودن سمت پاپ، نيازي به يادآوري نيست که ميزان مسووليت رهبر کاتوليک‌هاي جهان در قبال اين دين آسماني تا چه حد خطير است!
نکته ديگر – و شايد پنهان – در مورد اين اظهارنظر، شرايط حال حاضر جهان است. در اين شکي نيست که پاپ فرانسيس بواسطه اين اظهارنظر قصد داشته مسيحيت را هرچه بيشتر دين رحمت، مغفرت و شفقت نشان دهد اما اين سوال مطرح است که در مقطع کنوني که تمام تلاش غرب بر ايجاد فرقه‌ها و گروه‌هاي تروريستي به ظاهر اسلام گرا منعطف شده تا شايد از اين طريق چهره واقعي اسلام خدشه دار شود، چنين اظهارنظري چه عواقبي به دنبال خواهد داشت؟
پاپ فرانسيس در خطابه مذکور اشاره کرده که تمام اديان صحت دارند و ظاهرا تمام اديان را در راستاي يکديگر دانسته اما آيا رفتار وي مبني بر به تصوير کشيدن هرچه بيشتر رحمت و شفقت مسيحيت، نمي‌تواند هرچه بيشتر به نيت شوم غرب براي شکاف انداختن ميان پيروان دو دين الهي اسلام و مسيحيت دامن بزند؟



مهدي قاسمي













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن