تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820258112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آبرساني به موقع از بروز تنش و بحران در آستانه فصل تابستان جلوگيري مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ خرداد ۱۳۹۴ (۲۰:۳۷ب.ظ)
فرماندار خمين : آبرساني به موقع از بروز تنش و بحران در آستانه فصل تابستان جلوگيري مي کند موج -خمين- با توجه به افت شديد آب سفره هاي زير زميني اين شهرستان، تکميل اين طرح ملي در جدول زمان بندي مشخص شده ضروري است و بايد با آبرساني بهنگام از بروز تنش و بحران در آستانه فصل تابستان جلوگيري شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، سيد مهدي ساداتي در جلسه کميته حفاظت از منابع آب شهرستان خمين بيان داشت: با توجه به افت شديد آب سفره هاي زير زميني اين شهرستان، تکميل اين طرح ملي در جدول زمان بندي مشخص شده ضروري است و بايد با آبرساني بهنگام از بروز تنش و بحران در آستانه فصل تابستان جلوگيري شود.
وي گفت:مسوولان اجرايي و متوليان استاني و شهرستاني همه زيرساخت ها و امکانات لازم در براي مجري اين طرح مهم و اولويت دار در زمينه تسهيلات بانکي و منابع مالي، رفع معضل معارض ملکي در مسير اجراي شبکه و امکانات حفاري با سرعت عمل فراهم کنند.
فرماندار شهرستان خمين افزود: کندي روند اجراي اين طرح مهم و حياتي غير قابل قبول است و با توجه به بحراني بودن آب آشاميدني شهر خمين و تعدادي از مناطق روستايي اطراف در فصول گرم سال، مديريت در تسريع اجراي طرح انتقال آب بايد در اولويت باشد.
ساداتي توضيح داد:يکصد ميليارد ريال اعتبار دولتي از دو ماه گذشته براي اجراي شبکه و انتقال آب در آبرساني حوزه روستايي سد کوچري تخصيص شده و اما باوجود تعيين پيمانکار و تخصيص اعتبار اين طرح به دلايل نامعلوم تاخير دارد.
رئيس منابع آب خمين در اين نشست گفت: با توجه به استمرار شرايط خشکسالي و افت سطح آب زير زميني دشت خمين، وضعيت کنوني سفره هاي زير زميني اين شهرستان نگران کننده است.
محمود قدبيگي افزود: شرايط آب سفره هاي زيرزميني خمين به شکلي است که بهره برداران بايستي برداشت بهينه و اصولي از آب داشته باشند و طبق مجوز صادر شده برداشت صورت پذيرد.
وي بيان کرد: توسعه بهره برداري از منابع آب زيرزميني و انتقال آب در مواردي که چاه ها فاقد پروانه بهره برداري هستند،
ممنوع است و در صورت مشاهده هر گونه سوء استفاده، هزينه استحصال از منابع آب به صورت تصاعدي از متخلف اخذ مي شود.
قدبيگي ادامه داد: افت سطح آب ذخاير زيرزميني خمين شديد است و سالانه شش ميليون متر مکعب به کسري مخزن دشت خمين اضافه مي شود.
قدبيگي افزود: به همين دليل توسعه بهره برداري از منابع آب زير زميني در اين شهرستان امکان پذير نيست و گروه هاي گشت و بازرسي اين اداره متولي با همکاري ماموران انتظامي و مراجع قضايي ،ادوات حفاري چاه هاي غير مجاز را شناسايي و ضبط و با تشکيل پرونده قضايي به مراجع قانوني معرفي مي کنند.
طرح انتقال آب سد کوچري به شهرستان خمين به طول 20 کيلومتر با لوله اي به قطر 600 ميليمتر با حجم آب 182 ليتر در ثانيه و با اعتبار 500 ميليارد ريال به صورت قرارداد B.O.T بخش خصوصي در حال اجر است.
در اين طرح سرمايه گذار متعهد شده طرح خريد تضميني آب در مدت 20 سال توسط وزارت نيرو را اجرا و سپس آن را بلاعوض به اين وزارتخانه منتقل کند.
تا کنون خاکبرداري 9 کيلومتر از مسير خط انتقال و لوله گذاري دو کيلومتر در شش ماهه اخير انجام شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن