تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805659347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولین کنفرانس بین المللی زن، صلح و ایثار برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



اولین کنفرانس بین المللی زن، صلح و ایثار برگزار شد
مجمع جهانی زنان ایثارگر دوستدار صلح، اولین کنفرانس بین المللی زن، صلح و ایثار تحت عنوان سمپوزیوم صلح درون با حضور اندیشمندان و نخبگان برتر دانشگاهی در عرصه صلح را در فرهنگ سرای امام (ره) با حمایت جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار برگزار کرد.
روز نو : مجمع جهانی زنان ایثارگر دوستدار صلح، اولین کنفرانس بین المللی زن، صلح و ایثار تحت عنوان سمپوزیوم صلح درون با حضور اندیشمندان و نخبگان برتر دانشگاهی در عرصه صلح را در فرهنگ سرای امام (ره) با حمایت جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار برگزار کرد.
این نشست با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر فقیهی معاون شواری عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حجت الاسلام والمسلمین مقیمی نماینده محترم دانشگاه جامعه المصطفی و همچنین دانشمندان، نخبگان برتر دانشگاهی و دانشجویان برگزار شد.

در ابتدای برنامه دبیرکل مجمع جهانی زنان ایثارگر دوستدار صلح حسنیه سادات حسینی هدف از برگزاری این نشست را ارائه و تبیین نقش موثر زنان در ارتقای صلح در جهان خواند و افزود: تقویت مشارکت فعال و موثر زنان در تثبیت صلح و دوستی، ارتقا سطح آگاهی جوامع مختلف از فعالیت زنان ایثارگر و فداکار در برقراری صلح جهانی و همچنین ایجاد بستر مناسب درخصوص بهره گیری از نظرات متفکران و اندیشمندان برجسته ادیان الهی در گسترش صلح جهانی و تولید آثار مکتوب را از دیگر دستاورد های این کنفرانس دانست.

حسینی با اشاره به محورهای اصلی همایش، نقش تعلیم و تربیت اسلامی در ارتقا صلح درون را از مهمترین محورهای قابل بحث دانست و افزود: انسان شناسی و صلح درون، رابطه صلح فردی با حقوق بشر، رابطه نگرش صلح طلبانه افراد در ارتقا سلامت روان و صلح درون، رابطه فقدان صلح درون در وجود صاحبان قدرت با جنگ افروزی های تاریخی، نگاه اسلام به صلح درون و صلح فردی، بررسی تاثیر نگرش های صلح داوطلبانه یا جنگ طلبانه افراد در تدوین برنامه های استراتژیک و تصمیم سازی جوامع جهانی و همچین نقش روان شناسی در تقویت صلح درون از محورهای اصلی این نشست می باشد.

دبیرکل مجمع جهانی زنان ایثارگر دوستدار صلح در پایان صحبتهایش ضمن قدر دانی از جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار پیرامون همکاری و حمایت های انجام شده در راستای برگزاری این همایش گفت: ستاد توان افزایی حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران، انجمن دوستداران خانواده موفق و همچنین مجمع جهانی صلح اسلامی به همراه اتحادیه بین المللی زنان پیرو ادیان توحیدی جهت برگزاری این نشست در زمینه های مختلف از مجمع حمایت کرده اند.

در ادامه این نشست دکتر افسانه زمانی مقدم عضو هیئت علمی دانشگاه علوم تحقیقات با موضوع رابطه عشق و صلح درون به سخنرانی پرداختند.
زمانی مقدم با بیان اینکه صلح در معنای کلی از توافق و یکدستی و هماهنگی است اظهار کرد: صلح درون به معنای هماهنگی و توافق و یکدستی ابعاد درونی انسان شامل کالبد،روان و روح با یکدیگر و با جهان و هستی است.
وی با بیان اینکه برای ایجاد این توافق و هماهنگی حاکمیت عقل بهترین راه است گفت: عقل منجر به پالایش روح می شود و به دنبال آن زمینه برای بروز عشق مهیا خواهد شد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم تحقیقات در پایان صحبتهایش بروز عشق در وجود انسان را منجر به از بین رفتن خود خواهی،غرور،حسد،کینه،خشم و همچنین شهوت دانست و گفت: عشق حقیقی در انسان تمام آنچه که وجود آدمی را دچار تردید، تضاد و کشمکشهای درونی می کند از بین برده و موجب آرامش و صلح خواهد شد .


در ادامه این نشست دکتر علی ذکاوتی دبیر انجمن ایرانی تعلیم و تربیت دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه مسئله مهم در صلح درون سلامت روان است گفت: میان روح و روان سالم یک انسان و صلح درونی او رابطه ای مستقیم برقرار است.
وی با اشاره به وجود رابطه مستقیم در روح و روان سالم یک انسان با صلح درونی او افزود: وقتی هواپیمایی سقوط می کند، معمولا اشتباهی رخ داده که خطای فنی یا خطای انسانی است. اگر افراد با سلامت ودقت کارکنند،می توانند هردوگونه خطا را مدیریت کنند.

ذکاوتی در پایان گفت: در جامعه انسانی هم اگر سقوط یا اختلالی هست ناشی از ناکارکردی نظام اخلاقی ونظام قانونی است که اگر در این مورد افراد با سلامت ودقت کارکنند،می توانند هردوگونه خطا را مدیریت کنند.

در ادامه خانم دکتر خدیجه ابوالمعالی عضو هییت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع آموزش صلح به کودکان و خانم دکتر مریم اردبیلی با پیرامون صلح درون از منظر اسلام به سخنرانی پرداختند و اساتید دانشگاهی مقالات و نظرات خود را در راستای این موضوع ارایه کردند.

در پایان این برنامه حمید رضایی نایب رئیس هیئت مدیره جمعیت که به نمایندگی از هیئت مدیره و دبیرکل جمعیت در اولین سمپوزیوم زن ،صلح، ایثار شرکت کرده بود با حمایت از چنین نشست ها و همایش هایی پیرامون بالابردن فرهنگ ایثار در جامعه گفت:امروز دشمنان قسم خورده نظام در جهان بزرگترین ناقضان صلح در جهان هستند. ایجاد جنگ نرم، ایجاد جنگ اقتصادی، جنگ دیپلماسی همگی از این جمله اند و حال که از همه ی آنان نا امید شده اند سعی در ایجاد جنگ سخت و جنگ های نیابتی در منطقه دارند.

وی با بیان اینکه برهه حساس کنونی با عنایت به تحولات منطقه رسالت این کنفرانس را سنگین تر نموده است افزود: به نظر میرسد این مجوعه فعال باید در صف اول مقاومت با ایجاد یک موج جهانی ، پیام صلح و آشتی را به دیگران عرضه کند و بار دیگر عظمت بانوان ایرانی را به جهان ثابت نماید.

رضایی در پایان با بیان اینکه امروز چشم همه ی زنانی که از نعمت صلح محروم هستند به دست با کفایت شماست اظهار داشت: شما می توانید با روحیه ایثارگری خود یک حرکت جهادی را در این زمینه بالا بردن فرهنگ ایثار و شهادت شروع و به سرانجام برسانید.



تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن